Snefriid Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Skal på ferie til Filippinene og trenger litt tips. Er jo så sinnssykt mange øyer og fine steder å dra til. Tenker ca 10 dager på Palawan. Puerto Princesa, El Nido og Coron. Eventuelt 3 dagers båttur fra El Nido til Coron. Noen som har vært disse stedene og kan anbefale å dra dit? Etter dette kan vi fly til en annen øy for ca 5 dager strand, avslapping og drinker. Noen som har noen tips til hvor vi kan dra. Vi er en gruppe på 36-42 , så vi er ikke kjempeinteressert i å havne på en strand med festglade backpackere i 20 årene , men litt liv er jo gøy da. Setter stor pris på litt hjelp!
gard Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Hei. Kona og jeg var på Filippinene for noen år siden og vi besøkte Manila, Cebu (med snorkling med hvalhai), Bohol og Boracay. Du kan lese vårt reisebrev med bilder på http://gardkarlsen.com/Philippines_trip_report.htm . Når på året skal dere dra? Det tror jeg også er litt viktig med tanke på planlegging for de har vel også visse tider på året der det er gunstigere å besøke f.eks. Palawan.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Ville anbefalt å reist til Zulu Island. Flotte uberørte strender som veldig få blekansikter har besøkt og action om du møter på Abu Sayyaf. Anonymkode: de6bf...698
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Hvis dere skal snorkle med hvalhai så burde dere først forsikre dere om at steder dere velger ikke er et slikt sted som mater hvalene. Anonymkode: 769c7...04a 1
Gjest Lily_88 Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Anbefaler virkelig Puerto Princesa og Bohol. Ellers bør dere få med dere Boracay før dere reiser hjem!
Snefriid Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2019 4 timer siden, gard skrev: Hei. Kona og jeg var på Filippinene for noen år siden og vi besøkte Manila, Cebu (med snorkling med hvalhai), Bohol og Boracay. Du kan lese vårt reisebrev med bilder på http://gardkarlsen.com/Philippines_trip_report.htm . Når på året skal dere dra? Det tror jeg også er litt viktig med tanke på planlegging for de har vel også visse tider på året der det er gunstigere å besøke f.eks. Palawan. Takk for tips, så utrolig fint resisebrev! Vi reiser i slutten av desember så regner med at vi må booke litt overnatting på Palawan ganske snart. Resten tar vi litt som det kommer.
Snefriid Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere skal snorkle med hvalhai så burde dere først forsikre dere om at steder dere velger ikke er et slikt sted som mater hvalene. Anonymkode: 769c7...04a Tror vi bare dropper det, virker litt på kanten av det jeg syns er greit etisk. Nå har jeg bare sett litt på det, men virker som de mates mange steder.
Snefriid Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Lily_88 skrev: Anbefaler virkelig Puerto Princesa og Bohol. Ellers bør dere få med dere Boracay før dere reiser hjem! supert, takk!
Snefriid Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville anbefalt å reist til Zulu Island. Flotte uberørte strender som veldig få blekansikter har besøkt og action om du møter på Abu Sayyaf. Anonymkode: de6bf...698 Ser ut som paradis på denne jord, men litt utrygt nå kanskje?:)
Stonegiant Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har bodd fast på Filippinene siden 2014. Vært på de fleste stedene som har blitt nevnt her. Favorittene er El Nido og Boracay. El Nido dersom dere vil på eventyr, og se noe av verdens peneste natur. Anbefaler de mange daglige øy-hopping-turene. Standaren i byen er ikke 5-fem stjerners akkurat, og mange av hotellene har litt "backpacker"-følelse. For min del er ikke dette noe problem, men er man vandt til norsk standard, så når det ikke helt opp. De fikk strøm i byen for bare et par år siden, og det er relativt vanlig med strømbrudd til alle døgnets tider. Det er alltid veldig mange skandinaviske "hippie"-typer her. Boracay er bygd for utlendinger. Stranden her havner stadig vekk på topplister over verdens vakreste, og det er vell fortjent! Her kan man ha seg en skikkelig luksusferie, eller bo billig om man vil. Godt uteliv, med høy partyfaktor er det også. Når det gjelder dykking med hvalhaiene utenfor Cebu, så synes ikke jeg det er helt greit. De blir skremt inn mellom øyene i områder med mye turister slik at man skal få dykke med dem. De slippes ikke ut før sola går ned, og turistene forsvinner. De bruker for eksempel bråkete båter plassert strategisk mellom øyene for å skape et slags "bur" for den store fisken.
Snefriid Skrevet 29. mai 2019 Forfatter #11 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, Stonegiant skrev: Jeg har bodd fast på Filippinene siden 2014. Vært på de fleste stedene som har blitt nevnt her. Favorittene er El Nido og Boracay. El Nido dersom dere vil på eventyr, og se noe av verdens peneste natur. Anbefaler de mange daglige øy-hopping-turene. Standaren i byen er ikke 5-fem stjerners akkurat, og mange av hotellene har litt "backpacker"-følelse. For min del er ikke dette noe problem, men er man vandt til norsk standard, så når det ikke helt opp. De fikk strøm i byen for bare et par år siden, og det er relativt vanlig med strømbrudd til alle døgnets tider. Det er alltid veldig mange skandinaviske "hippie"-typer her. Boracay er bygd for utlendinger. Stranden her havner stadig vekk på topplister over verdens vakreste, og det er vell fortjent! Her kan man ha seg en skikkelig luksusferie, eller bo billig om man vil. Godt uteliv, med høy partyfaktor er det også. Når det gjelder dykking med hvalhaiene utenfor Cebu, så synes ikke jeg det er helt greit. De blir skremt inn mellom øyene i områder med mye turister slik at man skal få dykke med dem. De slippes ikke ut før sola går ned, og turistene forsvinner. De bruker for eksempel bråkete båter plassert strategisk mellom øyene for å skape et slags "bur" for den store fisken. Takk for langt svar! Da blir det ihvertfall Palawan,, høres bra ut. Norsk standard er ikke et must på tur, er ute etter eventyr og det litt mer autentiske. Vi får heller ta litt luksus i Singapor på vei hjem. Så litt usikker på Boracay, høres jo fint ut, men er ikke så glad i å bare se steder som er "overturistifiserte". Du vet ikke om noen andre steder det er litt mindre turister og fine strender? Kanskje i nærheten av Boracay, så vi rekker begge deler? Eller andre steder som man kan fly til? kan gjerne være typ bambushytter på stranda.. Da blir det ikke dykking med hvalhai, det høres absolutt ikke greit ut! Håper de slutter med dette snart. Så gøy at du bor der, får jeg spørre hva du driver med?
Stonegiant Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 (endret) Vet ikke om noe i umiddelbar nærhet, da må dere nok ta fly (eller båt, men det tar flere timer). Bohol ligger rett sør for Cebu og er en veldig fin øy. Chocolate Hills er en populær turistattraksjon. Det er også et konservat for Tarsier der, bittesmå aper som nester er utryddet, og omtrent ikke finnes utenfor dette konservatet. Veldig søte små dyr. Man kan også dra på elvecruise. Denne siden arrangerer turer hvor dere kan få med dere alt sammen: (Har ingen erfaring med dem, bare fant en vilkårlig side.) https://www.viator.com/no-NO/tours/Cebu/Private-Day-Trip-from-Cebu-to-Bohol-with-Chocolate-Hills-and-Loboc-River-Cruise/d5172-46504P35?m=25031&supag=67368167006&supsc=dsa-648510825722&supai=340830394450&supap=1t1&supdv=c&supnt=g&supti=dsa-648510825722&suplp=9060947&supli=&supfi=57414244314&gclid=CjwKCAjw27jnBRBuEiwAdjQXDJncQJoRcqlZGQLVyx07UbZgYEJ2w0V7AwdgftFtFA9aMAyf_0VzDxoCYCcQAvD_BwE Når jeg drar på ferie, er det stort sett i området rundt Cebu. Det er veldig mange småøyer her som er fantastisk fine. Jeg flyttet ned hit på grunn av et jobbtilbud. Jobber for et oljeselskap her nede. Endret 29. mai 2019 av Stonegiant
MaAn_8 Skrevet 6. juni 2019 #13 Skrevet 6. juni 2019 Anbefaler dere reiser til Coron, er veldig fint der, og hvis dere ønsker avslappende ferie som ikke har mange backpackers så er det Coron, Bohol og en del av Cebu jeg anbefaler. Boracay har blitt et nytt sted etter det har vært stengt en periode. Hvis dere har tenkt å dyrke med hvalhai i Cebu (sør) så må dere obs på at utlendinger betaler mer. Hvis du ønsker litt mindre turister, så anbefaler jeg på de sterkeste å reise til Bantayan island. En øy som er utenfor Cebu, ca 3-4 timers tur med buss eller bil. https://www.travelcebu.ph/bantayan-island-cebu-itinerary/. Er fra Filippinene
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #14 Skrevet 6. juni 2019 På 29.5.2019 den 12.12, Stonegiant skrev: Vet ikke om noe i umiddelbar nærhet, da må dere nok ta fly (eller båt, men det tar flere timer). Bohol ligger rett sør for Cebu og er en veldig fin øy. Chocolate Hills er en populær turistattraksjon. Det er også et konservat for Tarsier der, bittesmå aper som nester er utryddet, og omtrent ikke finnes utenfor dette konservatet. Veldig søte små dyr. Man kan også dra på elvecruise. Denne siden arrangerer turer hvor dere kan få med dere alt sammen: (Har ingen erfaring med dem, bare fant en vilkårlig side.) https://www.viator.com/no-NO/tours/Cebu/Private-Day-Trip-from-Cebu-to-Bohol-with-Chocolate-Hills-and-Loboc-River-Cruise/d5172-46504P35?m=25031&supag=67368167006&supsc=dsa-648510825722&supai=340830394450&supap=1t1&supdv=c&supnt=g&supti=dsa-648510825722&suplp=9060947&supli=&supfi=57414244314&gclid=CjwKCAjw27jnBRBuEiwAdjQXDJncQJoRcqlZGQLVyx07UbZgYEJ2w0V7AwdgftFtFA9aMAyf_0VzDxoCYCcQAvD_BwE Når jeg drar på ferie, er det stort sett i området rundt Cebu. Det er veldig mange småøyer her som er fantastisk fine. Jeg flyttet ned hit på grunn av et jobbtilbud. Jobber for et oljeselskap her nede. Apropos Bohol. Reiser du helt sør til Panglao så vil du se militære patruljere strendene der med automatvåpen. Så du er ikke så langt unna å treffe på Abu Sayyaf-terrorister i disse farvannene. Det positive er at disse områdene og Filippinene holder unna den verste turiststrømmen som feks har ødelagt fantastiske strender i Thailand. På Filippinene kan du virkelig være i fred. Nettopp fordi det er litt vill vest lenger sør. Også på Palawan. Sør for Puerto Princesa så vil du finne veldig få turister. Aldeles villmark, ikke så ulikt Borneo. Drar du helt på sydspissen av Palawan kan ikke 100% sikkerhet garanteres. Og godt er det 🙂 Så får vi som liker å dra dit være litt i fred for turisthordene. Anonymkode: de6bf...698
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #15 Skrevet 12. juni 2019 Har vært to ganger på Fillipinene, flott land å reise i. Har ikke vært på Palawan( neste gang kankje;)) Men likte Bantayan, Malapascua og Bohol veldig godt. Panglao på Bohol er vel det livligeste stedet, Anda på Bohol er veldig vakkert men rolig. Bantayan er veldig sjarmernede, bo i Santa Fe, lei moped og utforsk øya. Siquijor er og veldig fint..perfekt å utforske på moped, lite trafikk og masse flotte steder:) Anonymkode: 3e1ef...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå