Gå til innhold

Forlovet og tidligere gift

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er tidligere gift og skilt for over 14 år siden, var en feiltagelse og var en ting jeg gjorde når jeg var "ung og dum". Har ikke noe kontakt med eksen og vet egentlig ikke noe om han i dag vet ikke engang om han er i landet for den saks skyld. Er i dag forlovet med en hyggelig mann og jeg lurer på om (Hvis vi legger det moralske til side) jeg er lovpålagt å informere at jeg er tidligere gift.

Endret av Giftegurli
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke, men hvorfor ikke? Best at du forteller det, så han ikke finner det ut fra andre. 

Anonymkode: a10dd...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Ja det synes jeg du skal fortelle

Anonymkode: 6136c...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Rart du ikke har fortalt det forlengst når dere er forlovet.

Anonymkode: 5b89e...099

• Liker 5
Skrevet

Hvis vi legger det moralske til side så spør jeg igjen.. Er jeg lovpålagt å informere at jeg er tidligere gift.

Skrevet

Du er ikke pålagt å si noe. Men jeg tror det ville vært veldig lurt å si noe. Helst egentlig før du ble forlovet. Innmari kjipt om noen i familien avslører det. Da kan reaksjonen hans bli mye styggere enn om du forteller det selv. 

Skrevet

Nei, ingen lov pålegger deg å fortelle han det.

Men, det blir som å leve på en vulkan.  En eller annen gang, når du minst venter det, kommer noen til å fortelle det til han og da kan du få deg et problem.

• Liker 1
Skrevet

Tror du må krysse av for at du har vært gift før på papirene dere skriver under på når dere skal gifte dere (prøvingsattest).

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal man fortelle at man har vært gift før, moralsk sett? 

Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker, men tror at du må krysse av for at du har vært gift før på prøvingspapirene og også på om skifte er gjennomført. Så hvis dere skal gifte dere og ikke bare være evig forlovet, så må du fortelle om det. Du finner sikkert mal på prøvingspapirene på nett, så kan du få endelig bekreftelse på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...