Pipaluk Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Hvor mye koster det å ha en baby, alt samlet det første året? Hvor mye utgifter blir det frem til barnet begynner på skolen? Sånn ca?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Mer enn hva man skulle tro! Anonymkode: f8212...6e7 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, Pipaluk skrev: Hvor mye koster det å ha en baby, alt samlet det første året? Hvor mye utgifter blir det frem til barnet begynner på skolen? Sånn ca? Jeg synes barn koster veldig lite frem til de starter på fritidsaktiviteter 😁 hadde jeg brukt penger på kun det dem trengte så hadde jeg hatt mye mer penger 😅 Anonymkode: aeff3...937 5
Pipaluk Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer enn hva man skulle tro! Anonymkode: f8212...6e7 Hvilke utgifter tar kaka?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Det kommer mye an på hva du gjør ut av det da. Du kan gjøre mange bruktkupp og komme unna det til en grei penge, eller du kan kjøpe merkevarer all the way og bruke en formue. Men jeg tror nok vi brukte rundt 60-70 000 det første året. Hadde en gulpebaby som gulpet ned alt han hadde hele tida, så måtte ha mange skift av klær. Pluss at han vokste ut av størrelser fortere enn jeg rakk å blunke. Nå som han er større, med barnehage, klær, gaver, mat og alt, så er vi nok oppe i 50-60 000 i året. Anonymkode: e5316...008 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Pipaluk skrev: Hvilke utgifter tar kaka? Barnehage og sfo. Med matpenger er du fort oppe i nærmere 3500 i måneden bare der. Pluss at man må ha mye utstyr, gjerne dobbelt opp av regntøy, alt av sko og støvler, vinterdresser, parkdresser osv. Anonymkode: e5316...008 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 Det kommer jo helt an på hvor du legger lista i forhold til pris på klær, vogn og annet utstyr. Jeg tipper jeg har brukt 20-30 000kr totalt hittil. Har absolutt ikke kjøpt mye nytt, men second hand kvalitetsklær. Har også gått mye ekstra til mat fordi jeg ikke har hatt overskudd til å lage alt hjemme, planlegge og budsjettere. Anonymkode: cc919...903 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnehage og sfo. Med matpenger er du fort oppe i nærmere 3500 i måneden bare der. Pluss at man må ha mye utstyr, gjerne dobbelt opp av regntøy, alt av sko og støvler, vinterdresser, parkdresser osv. Anonymkode: e5316...008 Kjøp brukt 👌 men ja. Sfo og bhg er dyrt, men barnet trenger jo dette fordi foreldrene ikke er hjemme og foreldrene trenger dette for å jobbe så kostnaden er jo vinn vinn. Anonymkode: aeff3...937 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Har ikke noe eksakt tall, men jeg syns det var mye mindre enn jeg trodde. Alle sier det er så fryktelig dyrt, men ikke enig der. Vi kjøpte flere ting på Finn, men likevel kjøpte mye. Mye klær fra HM og noe arving. Kjøte noe LilleLam ogsånt, men vi prioriterte ikke dyre merkeklær. Anonymkode: ae4c7...63d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Jeg er ikke avskrekket så langt. Har en toåring i barnehage og én fritidsaktivitet i uka. Vi har ikke dobbelt opp av noe vi har tørketrommel og vasker og tørker over natten om nødvendig. Anonymkode: 369d9...d6f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke avskrekket så langt. Har en toåring i barnehage og én fritidsaktivitet i uka. Vi har ikke dobbelt opp av noe vi har tørketrommel og vasker og tørker over natten om nødvendig. Anonymkode: 369d9...d6f Hvilken fritidsaktivitet er det? Anonymkode: 2428e...d14 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Jeg har tre barn og har brukt litt tid på å regnes på hvor mye vi har brukt på de i oppveksten og til nå. De første årene var de «billige» i drift men større barn koster mye!! De er mellom 15-21 år nå og totalt har vi brukt rundt 17-19 millioner på de.. ganske mye mer enn man ser for seg at barn koster egentlig.. Anonymkode: bba41...469 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fritidsaktivitet er det? Anonymkode: 2428e...d14 Småbarnssvømming. Vi betaler vel ca2000 for 10 uker, ingen dugnad, og vi gjør en aktivitet sammen, win win😄 Anonymkode: 369d9...d6f 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tre barn og har brukt litt tid på å regnes på hvor mye vi har brukt på de i oppveksten og til nå. De første årene var de «billige» i drift men større barn koster mye!! De er mellom 15-21 år nå og totalt har vi brukt rundt 17-19 millioner på de.. ganske mye mer enn man ser for seg at barn koster egentlig.. Anonymkode: bba41...469 Det var fryktelig mye! Hvordan forbruk har dere? Hva er det som har kostet så mye?! Anonymkode: ae4c7...63d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var fryktelig mye! Hvordan forbruk har dere? Hva er det som har kostet så mye?! Anonymkode: ae4c7...63d De har gått på privatskole, språkskoler i utlandet (sommerstid), utvekslingsår, dyre fritidsaktiviteter (type 15-20-000,- pr mnd en periode), andre vanlige aktivitet, utenlandsreiser flere ganger i året og ofte til fjerne strøk, moped/billappen og tilgang på fri moped/bil, vi har hatt au-pair mange år av oppveksten deres, data/telefon/tv/iPad etc av god kvalitet, sportsutstyr til ferier (sykler, ski, snowboard etc), privatlærere/kurs i vintersport, dyre klær og utstyr. I tillegg kommer jo vanlige utgifter som barnehage, SFO, strøm, mat, større hus og større bil etc.. Anonymkode: bba41...469 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har gått på privatskole, språkskoler i utlandet (sommerstid), utvekslingsår, dyre fritidsaktiviteter (type 15-20-000,- pr mnd en periode), andre vanlige aktivitet, utenlandsreiser flere ganger i året og ofte til fjerne strøk, moped/billappen og tilgang på fri moped/bil, vi har hatt au-pair mange år av oppveksten deres, data/telefon/tv/iPad etc av god kvalitet, sportsutstyr til ferier (sykler, ski, snowboard etc), privatlærere/kurs i vintersport, dyre klær og utstyr. I tillegg kommer jo vanlige utgifter som barnehage, SFO, strøm, mat, større hus og større bil etc.. Anonymkode: bba41...469 Selv om noen av tingene jeg har nevnt her ikke er noe man må eller som er vanlig i alle familier så er veldig mye av det jeg nevner ting som faller naturlig etterhvert som de vokser til. Store barn er dyre!! Anonymkode: bba41...469 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 Jeg synes det er vanvittig dyrt å ha barn- og skolebarn er MYE dyrere i drift enn babyer!! Mine går på to fritidsaktiviteter hver, og hver av aktivitetene koster 2500-3000 kr i halvåret. Da er vi oppe i over 20.000 i året bare der- og ofte må de også ha diverse utstyr til disse aktivitetene som koster litt. SFO er også dyrt, rundt 7000 i måneden for to barn, altså 87.000 i året (juli er stengt, så heldigvis ingen betaling da). Så må de ha nye sko, støvler, gummistøvler osv hvert eneste år, og i tillegg ofte også ny vinterdress, regntøy, turtøy, sportsutstyr, sykler, akebrett osv (selvsagt i tillegg til alt de trenger av vanlige klær, fordi de vokser og fordi det de hadde var utslitt). Ferier blir også mye dyrere med større barn, siden de ikke lenger er gratis på fly, båt og hoteller, som små babyer er. Vi er prisbevisste, handler mye brukt og mye på salg. Tjener godt gjør vi også, likevel føler jeg pengene bare RENNER ut til at det barna trenger hele tiden Hver gang jeg tror vi er noenlunde ajour med utgifter til ting til barna, dukker det jammen opp enda en ting vi er nødt til å kjøpe eller betale for. Dessverre har vi ingen barna kan arve fra heller, men vi gir mye pent brukte klær og utstyr videre til andre- så vi bidrar i det minste til at slekt og venner får ørlite lavere utgifter på sine barn Anonymkode: 69814...d58 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå