Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på intervju for en stilling  i en bedrift hvor jeg allerede jobber. Jeg jobber redusert på grunn av et handicap som fører til at jeg ikke kan jobbe 100%. Dette er arbeidsgiver fult klar over og og vi har kommet frem til redusert prosent sammen.

Jeg lurer forøvrig litt på hva jeg bør si på intervjuet. Jeg vet at de er åpne for å diskutere antall prosent selv om stillingen som er utlyst er 100%.

Jeg føler at jeg fremstår negativ og lite løsningsorientert dersom jeg sier at jeg helst vil jobbe redusert på grunn av handicapet.

Samtidig så vet de som sagt om dette og vi har tilrettelagt så godt det kan. Jeg gjør en god jobb og jeg jobber redusert nettopp for å ha nok energi til å gjøre det bra når jeg først jobber 

Noen som har inspill? Hvordan bør jeg formulere meg? Eller er det jeg som overtenker?

Anonymkode: d31ee...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du allerede jobber der og allerede jobber redusert så tror jeg du egentlig overtenker litt. Ta utgangspunkt i det du jobber nå. Føler du at du må jobbe litt mindre, eller kanskje du har kapasitet til litt mer? Foretrekker du fulle dager før du har fri, eller vil du jobbe f.eks 4 timer om dagen. Hva som passer deg og arbeidsgiver best finner dere ut av. Pass på å ikke strekke deg før langt for å ikke virke "lat" eller "negativ", det kan komme og bite deg i baken senere når du blir utslitt/sykere. Lykke til, dette ordner seg:)

Anonymkode: b43d2...64d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden de kjenner til deg og din stillingsprosent fra før, og også hvorfor, og du likevel har blitt invitert til intervju, tenker jeg at de har et godt inntrykk av deg. De vil nok forsøke å tilrettelegge på samme måte videre. Jeg tenker at du bør svare positivt om den tilretteleggingen du har, og høre hva de tenker om det videre. 

Anonymkode: 4b295...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du allerede jobber der og allerede jobber redusert så tror jeg du egentlig overtenker litt. Ta utgangspunkt i det du jobber nå. Føler du at du må jobbe litt mindre, eller kanskje du har kapasitet til litt mer? Foretrekker du fulle dager før du har fri, eller vil du jobbe f.eks 4 timer om dagen. Hva som passer deg og arbeidsgiver best finner dere ut av. Pass på å ikke strekke deg før langt for å ikke virke "lat" eller "negativ", det kan komme og bite deg i baken senere når du blir utslitt/sykere. Lykke til, dette ordner seg:)

Anonymkode: b43d2...64d

Takk for svar! Det er nok dessverre ikke aktuelt å øke arbeidsprosenten. Vi har brukt en del tid på å komme frem til den "perfekte" arbeidsmengden. På denne måten kan jeg gi alt på jobb og ha litt overskudd til fritid eller overtid ved behov. Arbeidsgiver vet at jeg er fleksibel innenfor den prosenten jeg allerede har, så må bare få frem dette på en positiv måte.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden de kjenner til deg og din stillingsprosent fra før, og også hvorfor, og du likevel har blitt invitert til intervju, tenker jeg at de har et godt inntrykk av deg. De vil nok forsøke å tilrettelegge på samme måte videre. Jeg tenker at du bør svare positivt om den tilretteleggingen du har, og høre hva de tenker om det videre. 

Anonymkode: 4b295...274

Takk for svar til deg også 😊 Og takk for konkret tips angående det å snakke positivt om tilretteleggingen jeg allerede har, det er et godt innspill som jeg tar med på intervjuet.

Anonymkode: d31ee...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...