Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt fra mini var 1 mnd til 3 mnd sovnet hun så enkelt om kvelden,vi bare la hun ned i sengen og hun sovnet av seg selv 

Nå er hun blitt veldig vanskelig å legge og vil ha smokken men er ikke gått ut av rommet før hun spytter den ut igjen og begynner å grine. Sann holder vi på i gjerne opp mot 1time,Hun sovner jo til slutt og da sover hun som en stein, men er litt slitsomt å drive på sann hver kveld.

er det noen som har noe «smarte» tips? 

Anonymkode: 656ec...ca7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere faste leggerutiner som gjør at barnet forstår at det snart skal sove for natten? Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er så er vanskelig å gi konkrete tips. Får hun smokken spytter den ut og gråter før dere har gått ut og så går dere bort og gir smokken osv i en time? Hvilken gråt er det, trett/redd/ensom?

Anonymkode: 5e8e8...88d

AnonymBruker
Skrevet

Slik er gjerne babyer og mye går i faser. Det er ganske vanlig at de trenger litt hjelp til å finne søvnen, særlig når de er så små :) Jeg ville ikke hatt noen forventninger om å bare kunne legge henne i sengen og gå ut på en stund enda. Hun vokser og får med seg mer og ønsker nærhet til hun sovner. 

Anonymkode: 8ef32...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere faste leggerutiner som gjør at barnet forstår at det snart skal sove for natten? Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er så er vanskelig å gi konkrete tips. Får hun smokken spytter den ut og gråter før dere har gått ut og så går dere bort og gir smokken osv i en time? Hvilken gråt er det, trett/redd/ensom?

Ja vi har faste rutiner, med bading og mat og så sove. Ja hun får smokk,dytter ut,vi gir den til hun og sann går det. Hun er 4mnd nå. Er trett gråting og hun holder på å sovne hele tiden men virker nesten som hun kjemper mot søvnen🙈 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forsøkt og tenkt at sånn er situasjonen nå og det vil bli bedre. Dette går i perioder. Når du tror det er over, kommer det gjerne noe nytt. Det er min erfaring. Jeg har to barn. Den ene holdt vi på i maaaange timer med hver kveld. Slitt med søvn til han ble tre. Nummer to var mye enklere og som din. Da holdt vi på en times tid, og det gikk litt opp og ned. Vi hadde en annen innstilling der, hvor vi visste at det ville bli bedre og om man ikke tenker det er en løsning hele tiden så er det lettere og slappe av. Og ikke bruke tid og krefter på råd og tips (fordi det er ikke alltid noen løsning....). Men kan du ikke være der inne og gi smokken til barnet sovner?

Anonymkode: b66c9...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vi har faste rutiner, med bading og mat og så sove. Ja hun får smokk,dytter ut,vi gir den til hun og sann går det. Hun er 4mnd nå. Er trett gråting og hun holder på å sovne hele tiden men virker nesten som hun kjemper mot søvnen🙈 

Kanskje hun ikke vil ha smokken? Hvis det er trett gråting går det fint å gå ut og stå ved utsiden av døren evt følge med på babycallen og heller komme inn igjen. Noen barn trenger fred for å finne søvnen. Dersom gråten er av annen sort skal man såklart respondere og være der for barnet. Det meste handler om prøving og feiling, men dere må gjøre det som føles rett for barnet og dere.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig i perioder :) Vi måtte plutselig begynne med samsoving igjen vi, i noen av periodene. Les om 4 months sleep regression. 

Anonymkode: d5ddc...07f

Skrevet

Har du prøvd sånn baby-burrito? Bare Google det så skjønner du hvis du ikke har hørt om det. Det fungerte veldig bra på min.

Hva med white noise? Det er type suse lyd, man kan få apper som lager sånne lyder (skru på flymodus så de ikke får stråling eller blir forstyrret) eller så kan man bare lage lyden selv med å lage en jevn «hyssssj» lyd, en rolig og behagelig hysj lyd selvfølgelig. Det er trangt og susete i livmoren som de har levd i i 9 måneder, så det å plutselig ha masse plass og stillhet er vanskelig for de å roe seg i. Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...