AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Hallo. Var ganske godt forberedt til IT-eksamen. Eneste jeg visste jeg muligens ville faile på er databaseoppgavene, og det gjorde jeg også.. Jeg har ganske god forståelse av hvordan databaser fungerer, men problemet er at man må forstå konteksten og det er det som er vanskelig. Men snakket veldig bra og med dybde om alt annet innenfor IT. Sensor og eksaminator kunne se at dette hadde jeg brukt tid på. Etter dette faget har jeg fått en ganske god forståelse av hvordan IT-verden fungerer. Sensor opplevde jeg imidlertid som rar. Hun gikk rundt i rommet til en datamaskin og skrev noe 3-4 meter unna til bordet mens jeg drev å snakket(vet ikke om det er normalt? ), kom tilbake, ble stående, satt seg ned litt, dro tilbake. Rart. (Jeg tar ikke eksamener så ofte, kanskje dette er normalt?). Det føltes mer ut som en refleksjonstime hvor jeg hadde en monolog med meg selv. Eneste er at i ettertid så ble det en diskusjon mellom læreren min og sensor, og jeg måtte stå i gangen i 7 min(!) for å vente på karakteren. Jeg fikk da vite at jeg fikk 6, MEN bare fordi læreren jobbet for meg i dette tilfelle. Han sa jeg var veldig flink og kunne mye.(Jeg hadde gått ganske dypt og bredt innenfor pensum. Og lest litt ekstra på ting utenfor pensum også). Sensor var imidlertid en gammel dame på rundt 40 på IT eksamen, jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Det er utrolig rart hvor mye forskjellig sensorene vektlegger. En annen medelev ble nærmest ikke spurt om teoridelen, bare database, sql, og hexa, og fikk seks. Her kan jeg forklare alt det han kan + enda mer om teori(koding osv), mens jeg failer på database(han hadde også mangler innenfor et eller annet tema). Jeg skriver til og med databasene med SQL språket på eksamen, og det er jo ikke forventet i det heletatt. Mange av jentene som har null interesse i IT fikk seks på rekke og rad med en annen sensor. I barndommen drev jeg mye med IT relaterte ting, litt koding, webservere, lære meg å kryptere, virus osv ... Synes bare det blir rart hele greia. Kanskje det er trynefaktor? Jeg ser ikke ut som den typiske smarte studenten(Jeg liker skriftlig eksamen, da slipper jeg dette maset opp trynefaktor) .Hva slags inntrykk pleier dere å gjøre opp om eleven(sensorer), kan dere til tider oppleve at personligheten til elven påvirken karakteren? Men jeg har toppkarakterer i alt, så og si bare 5ere og 6ere. Mann 21 Anonymkode: 91dac...890
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 27. mai 2019 Gammel dame på 40 😂😂😂😂😂 Anonymkode: ffef3...9f1 63
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Du fremstår ikke spesielt intelligent når du gidder å bruke tid og energi på å reflektere over dette når du fikk høyeste mulig karakter. Hva er poenget? Hadde det gått dårligere hadde det muligens vært verdt å undersøke videre. Anonymkode: 2a149...002 24
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Du stryker allerede i overskriften. Anonymkode: 29b04...faf 26
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Karakter 1-6 i en alder av 21? Hva går du? Anonymkode: 888b3...758 9
spegel Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Hva er egentlig problemet her? Du fikk høyeste karakter, selv om du "feilet" på et emne. Læreren din og sensor høres snille ut. Og du mener at damer på førti er gamle, og ikke kan noe om it? Rareste jeg har lest på en stund. 20
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 Tall- karakterer? Hvor?? Anonymkode: af3c5...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Man skal ikke få 6-er når man har store hull i ett eller flere av temaene man blir testet i, så jeg skjønner godt at sensor var skeptisk til å gi deg 6. Det du har fått referert fra medelevene dine kan heller ikke stemme, da ville de aldri fått 6. Din oppfattelse av hva de kan, eller deres "snakke seg selv ned" gir sannsynligvis ikke et riktig bilde av kunnskaps- og refleksjonsnivået deres. Anonymkode: 8e619...17c 16
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, spegel skrev: Hva er egentlig problemet her? Du fikk høyeste karakter, selv om du "feilet" på et emne. Læreren din og sensor høres snille ut. Og du mener at damer på førti er gamle, og ikke kan noe om it? Rareste jeg har lest på en stund. Regnet med at toppkarakteren var 10? De har mangler i emner, og for toppkarakter? Hvor?? Anonymkode: af3c5...cdb
Ginny Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Ofte hvis man kan litt om noe, så tror man at man kan veldig mye. Som regel kan man ikke det. Du skal ikke se bort fra at disse "jentene med null interesse for IT" har lest bare pensum og svarer deretter, og dermed ikke beveger seg ut på ting de ikke egentlig kan. Det å begrense seg er en kunst. Du fikk høyeste karakter, vær fornøyd og gå videre med livet ditt. Etterhvert vil du lære hvor lite du faktisk kan 5
spegel Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 Aha ok, my bad. Aldri hørt om skoler som bruker noe annet enn vanlig karakterskala. Altså 0-6 eller F-A.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du fremstår ikke spesielt intelligent når du gidder å bruke tid og energi på å reflektere over dette når du fikk høyeste mulig karakter. Hva er poenget? Hadde det gått dårligere hadde det muligens vært verdt å undersøke videre. Anonymkode: 2a149...002 Det at jeg stiller spørsmål er grunnen til at jeg har kommet langt i livet. Akkurat nå, spegel skrev: Hva er egentlig problemet her? Du fikk høyeste karakter, selv om du "feilet" på et emne. Læreren din og sensor høres snille ut. Og du mener at damer på førti er gamle, og ikke kan noe om it? Rareste jeg har lest på en stund. Du kan jo være politisk korrekt, det har du lov til ! Men jeg er ikke her for å diskutere det. Jeg vil diskutere trynefaktor. Dersom noen ønsker å diskutere noe annet, er det bare å forlate tråden. Tråden er ikke sarkastisk skrevet eller ment som et stikk mot noen ... Anonymkode: 91dac...890 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 Gammel dame på 40... 😂😂😂 Hvis det er argumentet ditt mot sensor, så er det et under at du ikke strøyk altså. Anonymkode: b7aca...5f4 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 Siden tråden avsporet kraftig trekker jeg meg fra tråden. Bare å fortsette å diskutere dere imellom ! TS Anonymkode: 91dac...890
Jegerikkeminskyld Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden tråden avsporet kraftig trekker jeg meg fra tråden. Bare å fortsette å diskutere dere imellom ! TS Anonymkode: 91dac...890 Den har ikke sporet av, den holder seg til tittelen du lagde. Hvis du har studert IT over lengre tid har du vel også lest om gründerne og programutviklerne til de store selskapene. De er visstnok i 60-åra nå og selv om de var ungdommer da de startet så holdt de koken lenge og er fortsatt involvert. Det du har lært om er det generasjonen før deg som har laget. 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 Tror jeg skjønner hva du vil frem til TS, men det er ikke noe vits å bruke energi på å gruble over det. Du fikk toppkarakter og er ferdig med den eksamen for alltid og du trenger sikkert aldri å møte den sensoren igjen. Bruk energien på å se fremover og si gode ting til deg selv. Det er det beste vernet mot kjipe folk eller eller utfordrende situasjoner. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du leter etter noe som kan redusere karakteren du fikk fordi du muligens ikke har så høye tanker om deg selv og at du har idealer og standarder for prestasjoner som nesten er umulige å innfri og at sensor blir et sted å plassere "skammen" fordi du i egne øyne ikke har innfridd. Karakteren var topp, men prestasjonen kunne egentlig vært litt bedre-logikk. Livet er for kort til å kaste bort på negativitet. Du er ung og har livet fremfor deg. Du har jobbet hardt og fått den beste karakteren i tillegg til kunnskap om det du har lest ekstra. Det vitner om interesse og motivasjon som er veldig gode egenskaper å ha når du skal studere videre eller søke jobber. Anonymkode: 9521f...c77 4
Hilde1302 Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 Hahaha 😅😅 sånn bare for kuriositeten sin skyld, kan ikke du TS poste noen bilder du finner på Google av kvinner du tror er ca 40 år 😄. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at jeg stiller spørsmål er grunnen til at jeg har kommet langt i livet. Du er en 21åring som tar IT eksamen. Hvordan har du kommet langt i livet? Anonymkode: 613f0...5e2 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Siden tråden avsporet kraftig trekker jeg meg fra tråden. Bare å fortsette å diskutere dere imellom ! TS Anonymkode: 91dac...890 Du betviler tydeligvis kompetansen til en "gammel" kvinne på 40. Da får du selvfølgelig reaksjoner. Anonymkode: e451b...844 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå