Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Postet i feil underforum istad haha :) Er ny her. 

Men spørsmålet var:

Jeg går indøk NTNU og kjenner flere fra 5. som har skrevet kontrakt på 700. Jeg har en helt unik CV (hatt internships i flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK). Jeg kan få en karriere omtrent hvor som helst i verden pga internshipene som er vanskelige å få og at jeg har hatt utveksling ved et godt universitet også. 

Vet ikke om jeg vil bo i Norge, i såfall må lønnen være veldig høy. Er det sjans å starte på 1-1,5 mill?

Anonymkode: 50b2b...f4e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 227a2...be8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som bare noen få mennesker med din utdannelse/ erfaring eller behov for kan svare på 

Anonymkode: 38337...ab6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Postet i feil underforum istad haha :) Er ny her. 

Men spørsmålet var:

Jeg går indøk NTNU og kjenner flere fra 5. som har skrevet kontrakt på 700. Jeg har en helt unik CV (hatt internships i flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK). Jeg kan få en karriere omtrent hvor som helst i verden pga internshipene som er vanskelige å få og at jeg har hatt utveksling ved et godt universitet også. 

Vet ikke om jeg vil bo i Norge, i såfall må lønnen være veldig høy. Er det sjans å starte på 1-1,5 mill?

Du ser jo selvsagt 'jatakk' til den beste av de jobbene du har blitt tilbudt hos "flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK". De vil betale deg mye bedre enn et selskap som tilbyr deg jobb i Norge.

Overfor et selskap i Norge så kan du jo selvsagt forsøke deg med å kreve 1,5 mill i årslønn, men du må regne med at du diskvalifiserer deg selv i det du sier summen.

Anonymkode: a62eb...376

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjonen som deg. I Norge har jeg forstått det slik at de betaler deg for hva du kan og ikke hva du har på papiret.

Anonymkode: 2ae3a...13c

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var i samme situasjonen som deg. I Norge har jeg forstått det slik at de betaler deg for hva du kan og ikke hva du har på papiret.

Jeg begynte med 750.000 og har etter ett år 890.000. Da hadde jeg skiftet jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo selvsagt 'jatakk' til den beste av de jobbene du har blitt tilbudt hos "flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK". De vil betale deg mye bedre enn et selskap som tilbyr deg jobb i Norge.

Overfor et selskap i Norge så kan du jo selvsagt forsøke deg med å kreve 1,5 mill i årslønn, men du må regne med at du diskvalifiserer deg selv i det du sier summen.

Har ikke søkt om fast jobb der men har rundt 1,5 år med arbeidserfaring i store selskaper. Burde telle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med 750.000 og har etter ett år 890.000. Da hadde jeg skiftet jobb.

Har du hatt internships i store selskaper i utlandet? Gått indøk? Og begynte på 750? Hvordan klarte du 890 etter et år? Harde forhandlinger eller telte erfaringen fra forrige jobb? Hvor mye øker du årlig nå? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke søkt om fast jobb der men har rundt 1,5 år med arbeidserfaring i store selskaper. Burde telle.

Om de har vært virkelig interessert i deg, og du har vært et talent utenom det vanlige, så hadde de tilbudt deg jobb i det internship'et begynte å gå mot slutten. For de riktige kandidatene så venter de til du har papirene i handa så lenge du har budet deg med en kontakt (som inneholder visse forutsetninger selvsagt).

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de har vært virkelig interessert i deg, og du har vært et talent utenom det vanlige, så hadde de tilbudt deg jobb i det internship'et begynte å gå mot slutten. For de riktige kandidatene så venter de til du har papirene i handa så lenge du har budet deg med en kontakt (som inneholder visse forutsetninger selvsagt).

Ikke nødvendigvis for på mine avdelinger har det vært ansatt de som skulle ansettes og det var bare internshipet som var ledig. Men de har sagt jeg har gode muligheter i andre avdelinger om jeg søker.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis for på mine avdelinger har det vært ansatt de som skulle ansettes og det var bare internshipet som var ledig. Men de har sagt jeg har gode muligheter i andre avdelinger om jeg søker.

Uansett (to cut the crap and be disgustingly honest with you) en årslønn på dobbelt så mye som de andre 2% beste indøk'er får.

Gjennomsnittlig lønn for mellomledere+ i privat sektor er på rundt 1,5 mill, så jeg vil mene du gjør lurt i å justere siktet litt om du jakter i norske bedrifter.

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett (to cut the crap and be disgustingly honest with you) en årslønn på dobbelt så mye som de andre 2% beste indøk'er får.

Gjennomsnittlig lønn for mellomledere+ i privat sektor er på rundt 1,5 mill, så jeg vil mene du gjør lurt i å justere siktet litt om du jakter i norske bedrifter.

Så 1 million er dobbelt så bra som de beste indøkerne? 500 000 er rimelig stusselig for å være blant de beste av den aller mest ettertraktede utdannelsen i landet.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om hva du vil. Hva du vil få, er en helt annen sak.

Anonymkode: 74a01...a72

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt internships i store selskaper i utlandet? Gått indøk? Og begynte på 750? Hvordan klarte du 890 etter et år? Harde forhandlinger eller telte erfaringen fra forrige jobb? Hvor mye øker du årlig nå? 

Jeg fikk 750.000 fordi jeg gikk indøk data og var spesielt god i databaser. Det var databasekunnskapene mine som ga meg denne lønna. Jeg gikk over til å jobbe hos kunden, da fikk jeg enda høyere lønn på bakgrunn av harde forhandlinger, databasekunnskaper + domenekunnskaper og erfaring fra den forrige jobben. Dette lønnsnivået er overhode ikke normalt i det hele tatt, bare for å si det, selv for indøk data.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 750.000 fordi jeg gikk indøk data og var spesielt god i databaser. Det var databasekunnskapene mine som ga meg denne lønna. Jeg gikk over til å jobbe hos kunden, da fikk jeg enda høyere lønn på bakgrunn av harde forhandlinger, databasekunnskaper + domenekunnskaper og erfaring fra den forrige jobben. Dette lønnsnivået er overhode ikke normalt i det hele tatt, bare for å si det, selv for indøk data.

Glemte å legge til at endel av lønna er også bonus. 190 000 er bonus og 700k er grunnlønna.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å legge til at endel av lønna er også bonus. 190 000 er bonus og 700k er grunnlønna.

Det er utrolig dårlig synes jeg at dette er et «unntak». Det beste studiet i landet gir så dårlig lønn. Og skattene og avgiftene er vanvittige. Tror heller jeg blir i utlandet jeg. Her er jo også toppen mye høyere enn i Norge der man ikke engang som adm dir klarer å tjene stort mer enn 7-8 mill. Tragisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ettertraktet og beundringsverdig til side; kan man bruke deg til noe? 

Anonymkode: e7416...34b

• Liker 16
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ettertraktet og beundringsverdig til side; kan man bruke deg til noe? 

Virker sånn siden jeg har fått gode referanser så jeg kunne få neste internship. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker sånn siden jeg har fått gode referanser så jeg kunne få neste internship. 

Til å gjøre noe som helst nyttig? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du ca A snitt og er villig til å jobbe 60-80 timer i uka så kan du prøve deg innen mgt consulting eller finans. Da skal det være mulig å få opp mot 1 million med alle bonuser osv inkludert. 

Lykke til!

Anonymkode: a46b1...13a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...