AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #41 Skrevet 27. mai 2019 Du må da klare å finne den arbeidsgiveren hvor din CV er så ønsket at de er villige til å strekke seg. Problemet ditt er jo at du har minimalt med erfaring, så du vil fortsatt behøve opplæring. Og det trekker ned grunnlønnen du er verdt. Din CV forteller at du har godt potensiale på sikt. Du er ikke der som nyutdannet. Jeg ville heller vektlagt å begynne et sted hvor jeg får den type oppgaver og faglig utvikling jeg ønsker meg. Så jobber du der 2-3 år, før du skifter jobb og DA kliner til med spenstigere lønnskrav. Anonymkode: dc9e9...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #42 Skrevet 27. mai 2019 Man kan jo be om hva man vil, spørsmålet er jo om du faktisk får det. Du kan jo risikere at de ler deg opp i trynet, til tross for at du har en unik CV. Altså, ikke misforstå meg, unik CV er vel og bra det, og du er helt sikkert en god kandidat. Spørsmålet er jo bare om du har så mye å tilføre bedriften at en arbeidsgiver synes det er verdt å bruke det dobbelte i lønn på deg, sammenliknet med en som er bare «vanlig flink». Altså, hvis man kan ansatte en flink fyr til 700.000, er det da verdt å bruke 800.000 til på en som er «fantastisk»? Man vet jo tross alt aldri helt hva man får, selv om papirene er imponerende. Jeg personlig må innrømme at jeg tror mange velger «flink med normal CV» over den «flink med ekstremt imponerende CV» hvis kostnadsforskjellen er så stor. Videre kan også imponerende CV være «negativt», fordi arbeidsgiver kan tenke at du forsvinner så raskt noe bedre dukker opp. Men alt dette finner du selvsagt ikke ut av på KG. Du må ut der å snakke med bransjefolk og vise dem CV-en din. Det er jo umulig for oss å vite hva som er realistisk at du får! Anonymkode: 43950...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #43 Skrevet 27. mai 2019 Det kan du, men om du får det tviler jeg på. Anonymkode: 1dec7...fe1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #44 Skrevet 28. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo be om hva man vil, spørsmålet er jo om du faktisk får det. Du kan jo risikere at de ler deg opp i trynet, til tross for at du har en unik CV. Altså, ikke misforstå meg, unik CV er vel og bra det, og du er helt sikkert en god kandidat. Spørsmålet er jo bare om du har så mye å tilføre bedriften at en arbeidsgiver synes det er verdt å bruke det dobbelte i lønn på deg, sammenliknet med en som er bare «vanlig flink». Altså, hvis man kan ansatte en flink fyr til 700.000, er det da verdt å bruke 800.000 til på en som er «fantastisk»? Man vet jo tross alt aldri helt hva man får, selv om papirene er imponerende. Jeg personlig må innrømme at jeg tror mange velger «flink med normal CV» over den «flink med ekstremt imponerende CV» hvis kostnadsforskjellen er så stor. Videre kan også imponerende CV være «negativt», fordi arbeidsgiver kan tenke at du forsvinner så raskt noe bedre dukker opp. Men alt dette finner du selvsagt ikke ut av på KG. Du må ut der å snakke med bransjefolk og vise dem CV-en din. Det er jo umulig for oss å vite hva som er realistisk at du får! Anonymkode: 43950...ff7 Kommer an på hva slags selskap man begynner i. Ikke sikkert man ønsker å forsvinne fort Anonymkode: 5a7fc...db1
NBA Skrevet 28. mai 2019 #45 Skrevet 28. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går indøk NTNU og kjenner flere fra 5. som har skrevet kontrakt på 700. Jeg har en helt unik CV (hatt internships i flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK). Jeg kan få en karriere omtrent hvor som helst i verden pga internshipene som er vanskelige å få og at jeg har hatt utveksling ved et godt universitet også. Vet ikke om jeg vil bo i Norge, i såfall må lønnen være veldig høy. Er det sjans å starte på 1-1,5 mill? Anonymkode: 5a7fc...db1 Neppe i Norge. I USA er den beste starting median pay innen juss $ 162K, sånn for å sette det i perspektiv. Det er et land der du får 5 dager ferie i året utenom helligdager (de har langt færre enn oss) og det forventes at du jobber minst 6 dager i uken og minst 12 timer i døgnet de første 10 årene. Jeg ser ikke helt hvordan du skal kunne kreve så mye nei...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #46 Skrevet 12. juni 2022 Mitt råd er å jobbe noen år i utlandet for å melke utdannelsen din og internshipsene dine. Så kan du heller komme tilbake til Norge og få en godt betalt toppjobb om du føler for det. Anonymkode: 0a17e...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå