mammamora90 Skrevet 27. mai 2019 #21 Skrevet 27. mai 2019 Selvsagt kan du stille krav om den startlønnen du selv føler et riktig. Kjør på. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #22 Skrevet 27. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er klar over denne. Jeg vet om flere som har fått tilbud på 700 k. Dette er da helt uten internasjonale toppselskaper på CVen. Som sagt så er jeg unik og det bør belønnes. Anonymkode: 5a7fc...db1 Hvorfor ikke starte enkeltmannsforetak? Så kan du ta fakturere kundene dine høyt og tjene millionen første året. Ring ulike bedrifter og tilby din ekspertise, fortell om trainee-stillingene du har hatt i USA og UK. Lykke til og flott det er noen her i landet som ikke bryr seg om janteloven. Anonymkode: 895a1...17b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #23 Skrevet 27. mai 2019 Hvordan kan du tro du er smart når du ikke skjønner at svaret på det enkle spørnålet ditt er "nei"? Tror ikke bedrifter vil ansette idioter. Et slikt lønnskrav er idiotisk og du vil tape alle jobber du søker på fordi du bedriver idioti. Anonymkode: 732f7...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #24 Skrevet 27. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du tro du er smart når du ikke skjønner at svaret på det enkle spørnålet ditt er "nei"? Tror ikke bedrifter vil ansette idioter. Et slikt lønnskrav er idiotisk og du vil tape alle jobber du søker på fordi du bedriver idioti. Anonymkode: 732f7...5e3 Trenger ikke være nei. Når de betaler 700 for folk helt uten gode selskaper på CVen. Sier seg selv at jeg ikke er idiot når jeg faktisk har klart konkurransen om internships i noen av de mest kjente selskapene globalt. Anonymkode: 5a7fc...db1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #25 Skrevet 27. mai 2019 Du kan be om 100 mill. Spørsmålet er om det er smart. Anonymkode: 633fb...6d7 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #26 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Faktisk er det ingen som har det samme. De fleste har hatt internships i norske selskaper. Alle jeg snakker med (professorer, studierådgivere, veiledere, andre studenter og andre bekjente) er veldig imponert over hva jeg har fått til og sier det er veldig spesielt. Anonymkode: 5a7fc...db1 Er nok ingen i Norge med samme bakgrunn som meg heller. Er ikke uvanlig å spesielle bakgrunner, så anbefaler deg å få beina plantet på jorda igjen😊 Anonymkode: ed6a6...a97 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #27 Skrevet 27. mai 2019 Hvis du har så godt nettverk, hvorfor spør du ikke dem? De må da ha mye bedre kompetanse enn oss KG-kjerringer 🤨 Anonymkode: ed2f8...ca7 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #28 Skrevet 27. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger ikke være nei. Når de betaler 700 for folk helt uten gode selskaper på CVen. Sier seg selv at jeg ikke er idiot når jeg faktisk har klart konkurransen om internships i noen av de mest kjente selskapene globalt. Anonymkode: 5a7fc...db1 Tror hele denne tråden bare er trollig, ellers er du rimelig korka. Anonymkode: 101be...7af 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #29 Skrevet 27. mai 2019 Du kan be om akkurat hva du vil - men jeg finner det underlig at du ber om råd på Kvinneguiden når du jo har en kompetanse som knapt er mulig å måle i noe annet enn internasjonal standard. Anonymkode: 7ea00...824 5
gullmedalje Skrevet 27. mai 2019 #30 Skrevet 27. mai 2019 Tror du har mer å tjene lønnsmessig i utlandet med en attraktiv bakgrunn. Min erfaring er at det blir verdsatt mer utenfor våre landegrenser... men da må du igjen ta høyde for sosiale betingelser og pensjon i større grad enn her hjemme. Dra ut, få internasjonal erfaring før du kommer tilbake. Vil tro du får enda høyere lønn med erfaring på papiret også! 1
Gjest tranedatter Skrevet 27. mai 2019 #31 Skrevet 27. mai 2019 (endret) Det er vel bare å foreslå den summen på første jobbintervju. Så ser du hvordan det går. Er jo helt normalt med lønnsforhandling ved ansettelse. Men det du skal huske på er at trainee og kontakter er noe helt annet enn erfarenhet og kompetanse. Og en annen sak er hva bedriften behøver, har du det de trenger, så kjør på! Endret 27. mai 2019 av tranedatter
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #32 Skrevet 27. mai 2019 Hvorfor fokuserer du så mye på startlønn? Hvis du gjør deg uerstattelig for arbeidsgiver så kan du jo lett komme med lønnskrav etter du har vist hva du kan. Anonymkode: bd95d...54e 2
Husholdning1 Skrevet 27. mai 2019 #33 Skrevet 27. mai 2019 Synes du skal be om det hver gang spørsmålet om forventet lønn kommer opp. 2
Simlus Skrevet 27. mai 2019 #34 Skrevet 27. mai 2019 (endret) Men hvilken bransje/rolle ser du for deg? Betingelser varierer voldsomt, særlig for førstegangssøkende. Startlønn over 1 MIO er uvanlig, men ikke umulig dersom du har «full klaff» mht både formal- og realkompetanse. Men dette gjelder allikevel sannsynligvis kun et fåtall steder... Endret 27. mai 2019 av Simlus Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #35 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor fokuserer du så mye på startlønn? Hvis du gjør deg uerstattelig for arbeidsgiver så kan du jo lett komme med lønnskrav etter du har vist hva du kan. Anonymkode: bd95d...54e Merk deg at TS ikke snakker noe om sine ferdigheter og evner, men om store navn og forbindelser. Da er det selvsagt en fordel å ha en god startlønn hvis det er slike ting man flyter på.. Anonymkode: aae58...7be 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #36 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merk deg at TS ikke snakker noe om sine ferdigheter og evner, men om store navn og forbindelser. Da er det selvsagt en fordel å ha en god startlønn hvis det er slike ting man flyter på.. Anonymkode: aae58...7be Du leser det du vil lese? Sjekk innlegg #9 Anonymkode: 5a7fc...db1
dr_zhivago Skrevet 27. mai 2019 #37 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går indøk NTNU og kjenner flere fra 5. som har skrevet kontrakt på 700. Jeg har en helt unik CV (hatt internships i flere av verdens mest kjente selskaper i USA og UK). Jeg kan få en karriere omtrent hvor som helst i verden pga internshipene som er vanskelige å få og at jeg har hatt utveksling ved et godt universitet også. Vet ikke om jeg vil bo i Norge, i såfall må lønnen være veldig høy. Er det sjans å starte på 1-1,5 mill? Anonymkode: 5a7fc...db1 Det er jo bare å slenge CV'n din på bordet til sjefen der du søker jobb, og argumentere godt for hvorfor du er verdt halvannen million i startlønn. Med indøk-utdannelse regner jeg med at du har god forståelse for hva som skaper grunnlaget for lønnen, og har gode argumenter for at du kommer til å tjene så mye for bedriften at det er verdt det. Har mine tvil ettersom du spør tilfeldige folk her inne, men er man utrolig flink til det man driver med, og kan bevise at man vil håve inn millioner for en arbeidsgiver, så er det selvfølgelig mulig. 1
dr_zhivago Skrevet 27. mai 2019 #38 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norsk jantelov slår til ser jeg. Jo, jeg er unik. Når alle rådgiverne jeg har snakket med samt professorer blir imponert er det faktisk spesielt. Jeg kan tre språk flytende og har mye mer erfaring enn andre nyutdannede og vant til å jobbe både på fremmedspråk og under høyt tempo. Er effektiv og hardtarbeidende. Vant til lange dager og å ikke dra før man er fornøyd. Har også nettverk. I tillegg er det å ha kjente navn på CVen normalt noe som øker verdien din selv om man ser bort fra erfaringen som følger med. Men at du var god nok for selskaper med hard konkurranse sier en del. Anonymkode: 5a7fc...db1 Hadde dette vært sant hadde du allerede visst svaret. Med erfaring fra store internasjonale selskaper og stort faglig nettverk så hadde du, med dine påståtte imponerende faglige evner, lett visst hva din markedsverdi er. Faktisk er det jo rart at du ikke har en drøss med tilbud allerede, dersom du har en slik CV, et slikt nettverk, og dialog med både professorer og veiledere. Sjangsen er vel stor for at denne tråden bare er bullshit. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #39 Skrevet 27. mai 2019 hehe. hva i alle dager er indøk? 😂 det er mitt store spørsmål. Jeg hadde uansett vært rimelig flau over meg selv om jeg gikk til jobbintervju som sykepleier der lønnen er satt til rundt 400.000 og bedt om 700.000 pga jeg kanskje har litt annen og bedre erfaring enn de andre. Det er ganske stor forskjell på 700.000 og 1,5mill!! da skal du virkelig være gullfuglen for å i det hele tatt tørre å spørre om noe slikt. Jeg vet ikke hva en trainee er, men det høres ut som en form for lærling tid eller slik som legene har etter endt utdanning.Tror ikke det passer seg å drive med lønnsforhandling allerede da, hvertfall ikke noe så drastisk som det du tenker her 😂 Bedriftene ansetter jo etter hvikle kvaliteter du har, og om det er mange som har de samme kvalitetene som deg er de ikke interessert i å måtte betale halv million mer kun fordi det er deg! ja, kanskje du har vært heldig med erfaringene dine, spørsmålet er jo likevel hvor flink er du i det du gjør? det er ikke du selv som skal bedømme, men bedriften som ansetter deg. Anonymkode: 89207...a4b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #40 Skrevet 27. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du leser det du vil lese? Sjekk innlegg #9 Anonymkode: 5a7fc...db1 Joda, jeg leste det også jeg. Det er ikke dét en sjef vil vite når han ønsker å vite hvilke ferdigheter - det du nevner er pynten på kaka. Hvor er alt fyllet? Anonymkode: aae58...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå