Gå til innhold

Brazilian - kanskje det ikke blir noe ;-( (mann)

Anbefalte innlegg

Gjest BrazilMan
Skrevet

Hei... jeg er helt ny på dette forumet, men har lest mye rundt før jeg nå kommer med min første post... Jeg har nemlig et lite problem...

Nå har det kommet brazilian wax her til byen jeg bor. Etter noe barbering og andre hårfjerningsmetoder har jeg så inderlig lyst til å forsøke denne behandlingsmetoden (brazilian).

Ringte til salongen og fikk at hun som utførte denne behandlingen var opptatt. Ringte så litt senere og fikk da svar - hun sa at en må tenke på at området der nede er veldig ømfintlig... og derfor kunne det være vanskelig. Jeg er jo mann, men området er vel like ømfintlig for jenter? Jeg var muligens den første mannen som ringte. Hun sa hun måtte "tenke" litt på det... så jeg ringer nok tilbake...

Men sånn.. ja, hva skal en si... Hvordan kunne jeg gå frem for å "overtale" denne kvinnen til å utføre behandlingen på meg? Hva tror dere det er som gjør at hun tydeligvis ikke ønsker helt å utføre den på menn?

Har så fryktelig lyst til å se hvordan resultatet blir med brazilian og kan jo nesten ikke ta råd til en tur inn til Oslo kun for en slik behandling...

Håper noen kommer med mange vise ord til meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Dersom hun ikke vil er det ikke noe du kan gjøre med det.

Du kan jo prøve å vokse deg selv?

Gjest BrazilMan
Skrevet

Hun sa ikke helt nei... kunne virke som hun bare trengte litt tid for å "bestemme" seg for å gjøre behandlingen eller ikke...

Har forsøkt voks... ble ikke så verst, men fikk ikke bort alt slik en brazilian vil gjøre, spesielt bak i stumpen :-?

Jeg glemte å spørre om dem selger slik voks som de bruker når de utfører brazilian... Vet du om salonger pleier det?

Kan en eventuelt spørre ei annen som jobber i salongen om å utføre det? Selvom hun kanskje ikke gjør det til vanlig... og ikke har noe "autorisasjon" på det - må jo bli bedre enn om en gjør det selv.

Var nemlig først i kontakt med ei på en annen salong og hun trodde de utførte det på menn... Kunne kanskje hørt med henne og... hmm :roll:

Gjest Sukkerert
Skrevet

Da er det bare å krysse fingrene. ;)

Nei, jeg vet ikke om de selger brazilian-voks i salongen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva tror dere det er som gjør at hun tydeligvis ikke ønsker helt å utføre den på menn?

Hvis hun aldri har utført en brazilian på en mann så kan det jo være at hun rett og slett er redd for å skade deg? Huden på pungen er jo utrolig tynn og sart, og man må vel bruke andre metoder på menn enn kvinner for å unngå skader går jeg utifra?

Synes heller du burde oppsøke en som har erfaring fra området, eller prøve selv.

Gjest Aurélie
Skrevet

Brazilian Wax er vel først og fremst en jente-greie. Tror neppe de kvinnene som utfører denne type behandling her til lands har hatt særlig mange menn, om noen i det hele tatt, i kundebestanden sin. Og jeg skjønner skepsisen hennes, og det gjelder ikke bare pga. at hun kanskje aldri har gjort dette før på menn. Men for all del, du får bare ringe og mase :ler:

Gjest BrazilMan
Skrevet

Vel.. masing kan kanskje gjøre lykken ja... :wink:

Har seg slik at når jeg vokset meg selv når jeg gjorde det så brukte jeg Veet varmvoks (den grønne typen med aloe vera som har slik en rulle-mekanisme, dere jenter vet sikkert hvilken jeg mente)

Funket ikke særlig bra og var utrolig klinete og klissete. Burde jeg heller gå til salongen og spørre om dem har noen gode produkter?

Eventuelt tror jeg at jeg nesten bare må spørre ei av de andre på salongen om å gjøre det... Må vel bli bedre enn om jeg selv setter i gang med verket...

Og, forresten... pungen trenger de ikke bekymre seg for. Den kan dem gjerne for meg utelate... den barberer en fint glatt. Så jenter, tror dere innstillingen hennes kanskje vil bli litt annerledes hvis jeg skulle si noe sånt?

Gjest Gjesta
Skrevet

Og, forresten... pungen trenger de ikke bekymre seg for. Den kan dem gjerne for meg utelate... den barberer en fint glatt. Så jenter, tror dere innstillingen hennes kanskje vil bli litt annerledes hvis jeg skulle si noe sånt?

Muligens. Det høres lettere ut å vokse bare oppe :)

Gjest BrazilMan
Skrevet

Håper at hun "vil kjøre" en brazilian da...

Men litt vanskelig å si.... "Du trenger ikke ta pungen... hvis det gjør det lettere? For det er vel det mest ømfintlige området..."

Hva tror dere hennes reaksjon muligens ville bli da?

Skrevet

Hadde ikke vært så dumt å nevne at hun ikke behøver å vokse pungen, tror det er en stor grunn til at hun nøler. Også må hun sikkert venne seg til tanken på å vokse en mann.Vet at det ikke er unormalt at menn kommer inn i salonger og ber om voksing,men har hun ikke gjort det før så vil hun nok tenke seg litt om først. Ring og snakk med henne igjen du.

Gjest BrazilMan
Skrevet

Vel... det virket som det som skremte henne litt var at det var en mann hun skulle vokse...

Hun jeg snakket med først (når hun sa at hun var opptatt med en annen kunde) - har tydeligvis sagt til henne at en mann ringte for brasiliansk voks - for når jeg ringte igjen og hun som utfører brasiliansk var den jeg fikk snakke.. var det liksom "Åja... det er deg"... og så hmm.... sensitiv hud etc.

Vi er jo på det profesjonelle plan, men litt rart over telefon og si at hun ikke trenger ta pungen - for hva slags reaksjon vil komme da?

Ble sånn halvveis enig om at jeg skulle ringe tilbake igjen om noen dager - tyder vel på at hun trenger litt betenkningstid... men hvor lenge bør jeg vente? Noen dager bare eller en hel uke? Var vel en uke som jeg egentlig skulle ringe tilbake om... slik hun "hintet" om...

Er evig takknemlig for alle dere fine og snille jenter som hjelper meg med denne tråden :P Love ya!

Skrevet

Jeg forstår godt at de er skeptiske :)

Er ikke bare bare å begynne å tukle med en manns edlere deler, selv om det er profesjonelt :-? Så kanskje du kan ta "hintet" om at de egentlig ikke vil, for du skjønner jo at det med sensitiv hud mest sannsynligvis er bortforklaringer fordi ikke har så lyst :)

Dette er som du sier noe nytt de har begynt med i byen du bor. Kanskje om noen måneder/år så er det mer vanlig at også menn vil ha dette utført. Men for nå tror jeg du må la det ligge..

Gjest BrazilMan
Skrevet

Vil ikke la det ligge... når vi tross alt er i 2005 :wink:

Vil ha den samme gleden som dere jenter å være helt glatt, spesielt der bak... uten nupper og hårsekker som synes! 8)

Skrevet

Er det ikke like greit å barbere bort håret selv da?

Gjest BrazilMan
Skrevet

Som sagt så kommer håret tilbake neste dag hvis en barberer seg. Er også en ganske stor jobb hvis en skal gjøre det skikkelig.... tar mye tid....

Er en god grunn til at jeg vil forsøke brazilian... slik at jeg kan legge barberhøvelen på hyllen... og kun benytte den i ansiktet... hvis du forstår :-?

Gjest BrazilMan
Skrevet

Noen som har tips til hvordan jeg kan "gå" frem for å få denne brazilian waxen?

Felixa kom med noen gode råd...

Men håper noen kan komme med litt spesifikke... sånn i forhold til hva jeg bør si? Hva hun eventuelt ikke trenger å ta? Liksom for å få henne på gli til å gjøre denne behandlingen...

Eventuelt hvordan bør en gå frem for å få en annen som ikke utfører brazilian på en salong til å gjøre dette? En av de andre ansatte tenker jeg da på...

Har fått litt blod på tann nå og har så lyst til å kjenne den soft'e feelingen... :oops:

Gjest siri piri
Skrevet
Vil ikke la det ligge... når vi tross alt er i 2005  :wink:

synes det er kult at du ikke gir deg!! bra innstilling! :P

(selv om jeg selv hadde hatt vanskeligheter med å vokse en gutt som profesjonell -- men for all del, sier de ja, så go for it!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei siri piri og takk for svar :)

Du er profesjonell vokser og utfører brazilian?

Hvordan mener du jeg burde gå frem for å få dette gjennomført... i forhold til det jeg har skrevet tidligere i tråden (behandleren sin fremtoning i telefonen)...

Burde jeg vektlegge noe? Si noe spesielt neste gang jeg ringer for å få det til? Kan kanskje si at jeg kan være prøvekanin... hvis hun ikke har gjort menn før (og at det nok ligger mange inntekter der - fordi mange menn ønsker brazilian)...

Hvis hun absolutt ikke vil utføre den, hvordan burde jeg gå frem for å få ei av de andre i salongen til å utføre det? Som kanskje ikke har gjort det før...?

Hun andre på deres andre salong trodde jo så absolutt at de gjorde det på menn... kan jeg spørre henne, eventuelt hun andre på samme salong som henne som utfører brazilian? Og eventuelt hvordan?

Håper inderlig at du har mange gode råd :P

Gjest siri piri
Skrevet

uff :oops: var redd for at det kunne tolkes feil -- rettelse: HVIS jeg var profesjonell vokser. sorry. men jeg mener fortsatt det jeg sa! stå på og lykke til! :wink:

Gjest BrazilMan
Skrevet

Ok... så du er ikke profesjonell, men...

du kan kanskje prøve å gi meg noen svar på spørsmålene mine allikevel? Du har jo tross alt "jente-hjerne"... og du kan kanskje tenke frem noen "strategier" for å få voksingen utført... hvordan jeg bør gå frem etc. :sjarmor:

Håper på dine svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...