AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 https://www.nrk.no/livsstil/slik-prover-folk-a-slippe-unna-billettkontroll-1.14563116 Hvordan vet jeg at personen som ber om å få se billett og som gir bot ikke er falsk? Kan amatører få til dette? Har vært borti noen kontrollører som jeg har lurt på om virkelig var fra Ruter Anonymkode: b5cb8...8fc
ajarRun Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/livsstil/slik-prover-folk-a-slippe-unna-billettkontroll-1.14563116 Hvordan vet jeg at personen som ber om å få se billett og som gir bot ikke er falsk? Kan amatører få til dette? Har vært borti noen kontrollører som jeg har lurt på om virkelig var fra Ruter Anonymkode: b5cb8...8fc Be om legitimasjon, ring selskapet med nummer fra 1881. Kontrollørene er drittsekker og fortjener ikke snev av respekt. De snylter værre enn uføretrygdede. Jeg har sluppet unna 3 av 4 bøter. Viste en vannskaded billett "ikke min feil at dere ikke har tak på busstoppene", sa automaten ikke tok mynter, han ba meg vise seddelen, så jeg trakk opp en femhundrelapp fra lommen (litt bekymret da for myntene i lommeboken klirret som faen), automaten funket ikke, kødden spurte hvilket stopp jeg sa: "Jeg vetta faen, ser jeg ut som en jævla søring?". Husk at de ikke kan tvinge deg til å ta tbanen videre, si du skal til lege, psykolog eller apotek. Da må hele gjengen idioter avbryte og gå av for å gi deg bot. Gi svarene slik som den irriterende fisken i Nemo som snakker hvalsk. Halveis i fødselsnummeret sier du: "oi, det er kontonummeret mitt, jeg mente..." Aldri vis billett uoppfordret. Når de kommer opp si at du ikke gir penger til tiggere. Når de sier "Bilett!" så spør du hva faen de snakker om. Når de ber høfflig om å se billetten din sjekker du ALLE lommene du har før du til slutt finner den. Kast bort tiden deres. Si du ikke har billett, la dem begynne å fylle ut, og når de er halveis ferdig viser du billett. Aldri la dem slippe billig unna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå