Gå til innhold

Hvorfor tenner jeg på xxx type mannfolk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt daddyissues kanskje. Og noen dårlige/leie/spesielle opplevelser med mannfolk opp igjennom. Min største forelskelse var et gift mannfolk med er enormt ego som var like forelsket i meg som jeg i han.

Jeg er så grisesvak for menn med makt, dominante mannfolk, menn med mye penger, menn i uniform, autoritære mannfolk og menn i høye stillinger.

Jeg har blitt forelsket i dem, jeg har datet noen og ligget med en del.

Det er egentlig veldig ødeleggende for meg, jeg lar meg omtrent selge og kjøpe og brukes. Og jeg antar at tenningsmønsteret mitt er helt grøftekjørt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det hindrer meg i å finne et ekte realt mannfolk som faktisk vil meg vel, og jeg har innsett i ettertid at de har vært rett under nesen på meg. Men jeg har bare valgt mannfolk uten respekt for meg, mannfolk som har kjøpt ting til meg mot selskapet mitt, mannfolk som har delt ut blåmerker. Alt frivillig, men jeg begynner å føle at jeg ikke kan la det være lenger. Vennene mine vet bare er brøkdel. Er dette terapimat kanskje...?

Anonymkode: 9f6f7...516

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Let etter en god mann i BDSM miljøet? Som liker være dominant, men samtidig respekterer grenser og deg? Det finnes selvsagt dårlige egg i den gjengen også, men kanskje verdt et forsøk?

Anonymkode: 323f9...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Finn en fattig, arbeidsløs, og lite pen mann i BDSMmiljøet, så får du i det minste testet hva det er du egentlig «tenner» på? Kanskje det er snakk om økonomisk, snarere enn seksuell tenning?

Anonymkode: 0776c...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du rett og slett liker sosiopatiske trekk.

Anonymkode: aab8e...2c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som du blir tiltrukket av disse mennene fordi de er drittsekker, og ikke på tross. På den ene siden tror jeg det er et menneskelig trekk å bli tiltrukket av det destruktive. Vi har ofte en fascinasjon for grenseoverskridelse og ydmykelse, om enn ubevisst. Seksualiteten er ikke alltid logisk eller rasjonell.

Samtidig kan slike mønstre forsterkes ved at man har issues eller dårlig selvfølelse man burde jobbe med. Du snakker om mektige menn, men hvorfor leter du etter sånne egenskaper i andre, i stedet for å bli din egen autoritet? Er dette betegnende for livet ditt generelt, at du bare blir utsatt for ting, heller enn å være i kontroll? Hvorfor det?

Det er jo ikke så bra å kun ha destruktive forhold, og dermed gå glipp av å oppleve ekte kjærlighet. Så jeg ville tatt noen samtaler hos psykolog.

Anonymkode: 8285c...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Du er på rett spor når du har identifisert det som et problem, reflekterer over det og spør her.

Jeg tenner ikke på samme type menn som deg, men har hatt tilsvarende problem. Mitt råd er å ikke kaste tenningsmønsteret ditt helt på båten, men identifisere de viktigste trekkene ved en mann du tenner på. Lag gjerne en liste. Så stryker du over de du skulle ønske at absolutt ikke var der. Så kan du bruke de gjenstående trekkene til å finne bra alternativer blant "reale menn" som du skriver. Hvis du er mer bevisst på hva du ser etter, f.eks. autoritet eller vellykkethet, blir du flinkere til å identifisere dette i menn som har de trekkene som en del av sin personlighet, men ikke flagger det som en påfugl gjennom bilen de kjører eller dressen de har på seg. Hvis det f.eks. er autoritet man tenner på, så er det ingenting som er mer sexy enn én som har det på en naturlig, litt underfundig måte.

Anonymkode: 9b38f...9b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Let etter en god mann i BDSM miljøet? Som liker være dominant, men samtidig respekterer grenser og deg? Det finnes selvsagt dårlige egg i den gjengen også, men kanskje verdt et forsøk?

Dette. Det krever en del leting, men man finner absolutt høyt utdannede dominante menn i gode stillinger, som samtidig er snille som lam ellers 😊 

Anonymkode: 99b89...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Dette forteller meg hvor sykt tenningsmønstret til mange kvinner er og hvorfor det alltid vil være golddiggere og menn som tror de kan kjøpe seg ei dame. Det vil nok neppe forsvinne desverre. 

Anonymkode: dfbfb...f96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forteller meg hvor sykt tenningsmønstret til mange kvinner er og hvorfor det alltid vil være golddiggere og menn som tror de kan kjøpe seg ei dame. Det vil nok neppe forsvinne desverre. 

Og tenningsmønsteret til menn er selvfølgelig bare flott og beundringsverdig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne skriver om dette og så gjelder det plutselig "mange kvinner". Nei, det gjelder ikke mange kvinner å ha et slikt destruktivt tenningsmønster.

Beklager, ts. Ikke meningen å få deg til å føle deg fæl eller noe.

Anonymkode: df0c6...2e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og tenningsmønsteret til menn er selvfølgelig bare flott og beundringsverdig?

Nei sa ikke det. Men er så mye damer som holder på et sånn vis og ikke skjønner hvorfor den store kjærligheten aldri dukker opp.. Nå var det snakk om kvinner og deres problem. At det er menn med vrangforestillinger seksuelt sett er det ikke liten tvil om. De får fortsette å holde på å ødelegger for folk som er ute etter en god partner og seriøst forhold. Men så lenge etterspørselen er der og kvinner fortsetter i samme bane vil problemet aldri forsvinne desverre.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne skriver om dette og så gjelder det plutselig "mange kvinner". Nei, det gjelder ikke mange kvinner å ha et slikt destruktivt tenningsmønster.

Beklager, ts. Ikke meningen å få deg til å føle deg fæl eller noe.

Vet mange eksempler om dette, men nok om det. For ikke lenge siden pratet jeg med ei normal dame og følte vi hadde god kjemi. Etter en god del vin ble praten mere gøyal. Vi begynte å snakke om sex, og plutselig ut av det blå sa hun at vi kan ha sex men det er ikke gratis. Spurte om hun var seriøs, og hun svarte ja hun hadde sex med menn mot betaling på hobbybasis. Møtte ikke henne flere ganger for å si det sånn. Skremmende at en del kvinner holder på et sånn vis. Og så har du andre veien med menn som er "lurepikker" og lover gull og grønne skoger for så å aldri lar seg høre fra seg igjen. Ikke rart mange søker til andre land for å finne seg en partner.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet mange eksempler om dette, men nok om det. For ikke lenge siden pratet jeg med ei normal dame og følte vi hadde god kjemi. Etter en god del vin ble praten mere gøyal. Vi begynte å snakke om sex, og plutselig ut av det blå sa hun at vi kan ha sex men det er ikke gratis. Spurte om hun var seriøs, og hun svarte ja hun hadde sex med menn mot betaling på hobbybasis. Møtte ikke henne flere ganger for å si det sånn. Skremmende at en del kvinner holder på et sånn vis. Og så har du andre veien med menn som er "lurepikker" og lover gull og grønne skoger for så å aldri lar seg høre fra seg igjen. Ikke rart mange søker til andre land for å finne seg en partner.

Enkelttilfeller beviser ingenting. Selvsagt er det folk som holder på sånn, men hvorfor skal man finne partner fra et annet land når det finnes mange flotte menn og kvinner her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

For østeuropeiske og asiatiske damer lar seg ikke kjøpe for penger i det hele tatt :ironi:

Anonymkode: d1a7c...40e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verdens eldste yrke?

Anonymkode: 93d81...9a6

AnonymBruker
Skrevet

På 27.5.2019 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det og opplevde absolutt at jeg fant noen, men hjernen min slår krøll når et mannfolk viser seg å faktisk være grei og omsorgsfull, da blir jeg veldig redd. Jeg skjønner jo at dette åpenbart er issues jeg har 😅 men det du skriver er jo helt essensielt og riktig da.

På 27.5.2019 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Finn en fattig, arbeidsløs, og lite pen mann i BDSMmiljøet, så får du i det minste testet hva det er du egentlig «tenner» på? Kanskje det er snakk om økonomisk, snarere enn seksuell tenning?

Anonymkode: 0776c...b0e

Jeg har prøvd det og, og da fant jeg ut at det var en god blanding tror jeg? Jeg føler meg jo omtrent helt sjuk, for jeg syns egentlig ikke penger skal være viktig! Jeg kan leke med/ha ONS med menn jeg anser som «fattige» som du skrev, og hodet mitt tenker at «åhnei vi kan ikke ha noe forhold for han kan ikke forsørge oss», noe sånt. Til tross for at jeg har jo min egen fungerende økonomi!

På 27.5.2019 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Kanskje du rett og slett liker sosiopatiske trekk.

Anonymkode: aab8e...2c4

Jeg måtte le da jeg leste dette, jeg tror faan meg du har litt rett! Ser jeg tilbake på mannfolk jeg _virkelig_ har blitt tiltrukket av har de hatt sosiopatiske trekk..

På 27.5.2019 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ut som du blir tiltrukket av disse mennene fordi de er drittsekker, og ikke på tross. På den ene siden tror jeg det er et menneskelig trekk å bli tiltrukket av det destruktive. Vi har ofte en fascinasjon for grenseoverskridelse og ydmykelse, om enn ubevisst. Seksualiteten er ikke alltid logisk eller rasjonell.

Samtidig kan slike mønstre forsterkes ved at man har issues eller dårlig selvfølelse man burde jobbe med. Du snakker om mektige menn, men hvorfor leter du etter sånne egenskaper i andre, i stedet for å bli din egen autoritet? Er dette betegnende for livet ditt generelt, at du bare blir utsatt for ting, heller enn å være i kontroll? Hvorfor det?

Det er jo ikke så bra å kun ha destruktive forhold, og dermed gå glipp av å oppleve ekte kjærlighet. Så jeg ville tatt noen samtaler hos psykolog.

Anonymkode: 8285c...f7d

Herregud så spot on. Ja, jeg har nok i størstedelen av livet ikke opplevd å ha kontroll over det. Noen ganger tenker jeg at jeg er et veldig klassisk eksempel på den type dama jeg er og tenningsmønsteret jeg har fått. I en del tilfeller liker jeg ikke å miste kontroll, og har kjempeproblemer med akkurat det, mens i andre tilfeller, åpenbart med menn og sex, så tenner jeg på å bare slippe den kontrollen. Det er selvfølgelig en del av en D/s-dynamikk, men det er jo påfallende at disse reale drittsekkene er de jeg leter opp først..

På 28.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Du er på rett spor når du har identifisert det som et problem, reflekterer over det og spør her.

Jeg tenner ikke på samme type menn som deg, men har hatt tilsvarende problem. Mitt råd er å ikke kaste tenningsmønsteret ditt helt på båten, men identifisere de viktigste trekkene ved en mann du tenner på. Lag gjerne en liste. Så stryker du over de du skulle ønske at absolutt ikke var der. Så kan du bruke de gjenstående trekkene til å finne bra alternativer blant "reale menn" som du skriver. Hvis du er mer bevisst på hva du ser etter, f.eks. autoritet eller vellykkethet, blir du flinkere til å identifisere dette i menn som har de trekkene som en del av sin personlighet, men ikke flagger det som en påfugl gjennom bilen de kjører eller dressen de har på seg. Hvis det f.eks. er autoritet man tenner på, så er det ingenting som er mer sexy enn én som har det på en naturlig, litt underfundig måte.

Det var godt beskrevet og et veldig godt poeng! Jeg kan nok absolutt ha hatt en tendens til å henge meg opp i småting, og ofte kanskje brukt det som unnskyldninger til ikke å bli kjent med han, med fare for at jeg er redd for at vi skal komme nær hverandre kanskje.. begynner å ane jeg er redd for nærhet i samme slengen 🤪

Takk for svar alle sammen, det var utrolig nyttige tilbakemeldinger!!

Anonymkode: 9f6f7...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...