Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tør ikke velge noen av de studiene jeg kan tenke meg pga. robotisering. Redd for at det skal være 5 år forgjeves. Flere som har det slik? Sykt deprimerende

Anonymkode: 561cd...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i et yrke som snart skal automatiseres. Men hvem bryr seg? Jeg kan alltid bytte jobb. 

Skrevet

Du får velge å studere robotteknologi, da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg jobber i et yrke som snart skal automatiseres. Men hvem bryr seg? Jeg kan alltid bytte jobb. 

Må du utdanne deg på nytt da? Det høres sykt kjipt ut. Kondolerer

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må du utdanne deg på nytt da? Det høres sykt kjipt ut. Kondolerer

Et par år vidreutdanning kanskje. Men det må jo alle. Ingen som jobber med det samme i 50 år.

Skrevet

Veldig nysgjerrig på hva du skal studere! Får du ikke bruk for den kunnskapen på noen måte? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Ingen som jobber med det samme i 50 år.

Finnes en del av de jo.

Anonymkode: 93dd3...14f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes en del av de jo.

Anonymkode: 93dd3...14f

Ingen jeg ville vært. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Lett å si for trafikklæreren om du har "bygd opp egenkapital" og i tillegg kanskje arvet penger - som du sikkert ikke kommer til å innrømme at du har uansett. I tillegg har du bygd deg opp sosialrettigheter fra NAV som beregner satser utifra det du har tjent, så da er det lett å plapre at man kan "alltids bytte jobb". 

Langt verre er det å "bytte" noe som helst hvis man er blakk og ikke vet om man har penger til å betale regninger på slutten av måneden i tillegg til et studielån hengende over hodet.

Anonymkode: fa57f...ca4

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si for trafikklæreren om du har "bygd opp egenkapital" og i tillegg kanskje arvet penger - som du sikkert ikke kommer til å innrømme at du har uansett. I tillegg har du bygd deg opp sosialrettigheter fra NAV som beregner satser utifra det du har tjent, så da er det lett å plapre at man kan "alltids bytte jobb". 

Langt verre er det å "bytte" noe som helst hvis man er blakk og ikke vet om man har penger til å betale regninger på slutten av måneden i tillegg til et studielån hengende over hodet.

Anonymkode: fa57f...ca4

Bare betal regningene på begynnelsen av måneden?

Jeg har aldri arvet penger. Får penger hele tiden da, men det er lite i forhold til lønnen min.

Å utdanne seg til noe der man tjener mindre enn 600 000 er jo bortkastet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction said:

Bare betal regningene på begynnelsen av måneden?

Jeg har aldri arvet penger. Får penger hele tiden da, men det er lite i forhold til lønnen min.

Å utdanne seg til noe der man tjener mindre enn 600 000 er jo bortkastet.

Så sykepleiere er bortkastet? Da får du satse på å aldri bli syk da, eller havne på gamlehjem 🤷‍♀️

Anonymkode: 4e609...c13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...