AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Tør ikke velge noen av de studiene jeg kan tenke meg pga. robotisering. Redd for at det skal være 5 år forgjeves. Flere som har det slik? Sykt deprimerende Anonymkode: 561cd...a8e
ajarRun Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Jeg jobber i et yrke som snart skal automatiseres. Men hvem bryr seg? Jeg kan alltid bytte jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg jobber i et yrke som snart skal automatiseres. Men hvem bryr seg? Jeg kan alltid bytte jobb. Må du utdanne deg på nytt da? Det høres sykt kjipt ut. Kondolerer Anonymkode: 561cd...a8e
ajarRun Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må du utdanne deg på nytt da? Det høres sykt kjipt ut. Kondolerer Anonymkode: 561cd...a8e Et par år vidreutdanning kanskje. Men det må jo alle. Ingen som jobber med det samme i 50 år.
Tibbie Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Veldig nysgjerrig på hva du skal studere! Får du ikke bruk for den kunnskapen på noen måte?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Ingen som jobber med det samme i 50 år. Finnes en del av de jo. Anonymkode: 93dd3...14f
ajarRun Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes en del av de jo. Anonymkode: 93dd3...14f Ingen jeg ville vært.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 39 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg jobber i et yrke som snart skal automatiseres. Men hvem bryr seg? Jeg kan alltid bytte jobb. Lett å si for trafikklæreren om du har "bygd opp egenkapital" og i tillegg kanskje arvet penger - som du sikkert ikke kommer til å innrømme at du har uansett. I tillegg har du bygd deg opp sosialrettigheter fra NAV som beregner satser utifra det du har tjent, så da er det lett å plapre at man kan "alltids bytte jobb". Langt verre er det å "bytte" noe som helst hvis man er blakk og ikke vet om man har penger til å betale regninger på slutten av måneden i tillegg til et studielån hengende over hodet. Anonymkode: fa57f...ca4 1
ajarRun Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lett å si for trafikklæreren om du har "bygd opp egenkapital" og i tillegg kanskje arvet penger - som du sikkert ikke kommer til å innrømme at du har uansett. I tillegg har du bygd deg opp sosialrettigheter fra NAV som beregner satser utifra det du har tjent, så da er det lett å plapre at man kan "alltids bytte jobb". Langt verre er det å "bytte" noe som helst hvis man er blakk og ikke vet om man har penger til å betale regninger på slutten av måneden i tillegg til et studielån hengende over hodet. Anonymkode: fa57f...ca4 Bare betal regningene på begynnelsen av måneden? Jeg har aldri arvet penger. Får penger hele tiden da, men det er lite i forhold til lønnen min. Å utdanne seg til noe der man tjener mindre enn 600 000 er jo bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction said: Bare betal regningene på begynnelsen av måneden? Jeg har aldri arvet penger. Får penger hele tiden da, men det er lite i forhold til lønnen min. Å utdanne seg til noe der man tjener mindre enn 600 000 er jo bortkastet. Så sykepleiere er bortkastet? Da får du satse på å aldri bli syk da, eller havne på gamlehjem 🤷♀️ Anonymkode: 4e609...c13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå