Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet i god tro inn i en "stille" leilighet. Tidligere eier bedyret hvor deilig stille det var. Det bor en dame på ca 30år over meg. Hun virker til dels alkoholisert, og er og drikker på den lokale pubben 4-6 dager i uka. I ukedagene kommer hun typisk hjem (med venner, gutter, diverse) klokka 12 og styrer på til klokka 02-03. Det er dessverre ikke nok til å klage til styret. Det går mest i at hun stadig mistenker ting i gulvet, flyttet på møbler, skravler høylydt ute på balkongen (må jo ha vinduet igjen også på sommeren). Tramper mye og går alltid med sko inne. Noen ganger lurer jeg nesten på hva hun driver med, ettersom det høres ut som et jordskjelv av og til.

Hun er singel, men har jevnlig med seg menn hjem hun har sex med etter byen (selvfølgelig helt greit), men da skal de atpåtil ut og røyke, bråke, skru på musikk og dusje sammen etterpå. 

Hun røyker en del hasj i perioder, og er veldig sosial. Det er ALLTID folk hos henne. De er ofte enda mer høylytte. 

Jeg vet hun jobber deltid fra 8-16 noen dager i uka. Hun trenger antageligvis bare ikke så mye søvn? Hun ser fryktelig utslitt ut i ansiktet.

I helgene - hver helg - er det bråk frem til ca 10-11. Da drar de ut. I helgene kommer hun ikke hjem før byen er stenger rundt 03 - alltid med folk for å ha nach. Dette pågår til 06-07 hvor jeg blir nødt til å si i fra. Det er et borettslag, og reglene er stille etter 23. 

En annen nabo tror dette spetakkelet er meg(!) og er dritsur for dette. Han nekter fullstendig å prate med meg, og er blåsikker på at jeg lyver.

Jeg har forsøkt å prate med henne, og hun sier selv at hun er klar over at det er veldig lydt og at tidligere eiere har klaget mye på henne. Spesielt de bråkete gjestene og skobruken inne på natta. Styret er helt ubrukelige, og det er heller ikke konkret nok til at jeg kan klage. 

Jeg har begynt å se på muligheten for å rett og slett selge, jeg er psykisk utmattet. Det er flere måneder siden jeg fikk åtte timer sammenheng søvn, eller hadde mulighet til å sovne før kl 02. Det konstante bråket tærer skikkelig på, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Leiligheten var et kupp, og jeg finner ingenting av denne størrelsen eller plasseringen igjen hvis jeg selger. Salgsprosessen blir også veldig dyr, og jeg er ikke i en livssituasjon hvor jeg kan selge. Jeg er en enslig student. Dette går også VELDIG utover studiene mine. Jeg sovner i forelesninger, får 1-2 timer søvn før eksamen fordi hun har fest til kl 05 osv. Jeg er skikkelig utmattet.

I tillegg ved nytt kjøp er jeg selvfølgelig livredd for å havne i samme situasjon igjen. Er det alltid så jævlig å bo under noen? Hvordan kan jeg vite på visning om det faktisk er mye bråk?

Anonymkode: 22a45...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet

Anonymkode: 8ff9d...0a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, skulle ønske at folk bare kunne ta litt mer hensyn til andre. Selv er jeg rolig og stille å prøver å være stille som mulig.. Mens andre bare bråker og herjer på? kanskje en skulle plassert de bråkete i leiligheter sammen og de stille for seg selv!

Anonymkode: bc88d...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klag til styret, det skal være stille Kl 23. Jeg har hørt om tilfeller der styret «tvinger» folk til å selge eller flytte hvis de ikke følger reglene,

Anonymkode: 177a8...a81

• Liker 3
Skrevet

Slik hadde jeg også det der jeg bodde før. Masse brøk og høy musikk til  alle døgnets tider.  Styret kunne ikke gjøre noe og jeg ringte politiet men de kunne ikke rykke ut da de masse å gjøre. Jeg var helt utslitt av mangel på søvn.  Gikk ut over trivsel og  livskvalitet.  Jeg solgte og flytta.  Selv om jeg sa fra til henne ble bedre der og da men ikke langvarig.  I tillegg kom all hasjlukten inn i leiligheten min når hun røyka.

Selg og flytt selv om du går i tap, du kan ikke leve sånn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klag til styret, det skal være stille Kl 23. Jeg har hørt om tilfeller der styret «tvinger» folk til å selge eller flytte hvis de ikke følger reglene,

Anonymkode: 177a8...a81

Det er nok veldig vanskelig å få til. Det ble prøvd der jeg bodde tidligere med en bråkete beboer men det gikk ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...