lakmadiri Skrevet 8. september 2025 #2901 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De typiske «byvognene» passer dårlig på grus, da tenker jeg på bugaboo, cybex, britax og Uppababy - de har ikke særlig god demping. Test Emmaljunga Sento pro hvis grus er viktig. Ulempen er at den ikke svinger like godt som byvognene, og den er tyngre/større. De små vognene passer ikke til grus dessverre. Anonymkode: 4cf3b...58b Tusen takk! Skal ta en titt på de. Sjekker også ut baby jogger. Får februar barn så regner med at bæring i sele Kanskje vil være best den første tiden 😅
lakmadiri Skrevet 8. september 2025 #2902 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Britax smile? Anonymkode: 1a6d7...598 Skal ta en titt på den
hank_rr Skrevet 10. september 2025 #2903 Skrevet 10. september 2025 (endret) lakmadiri skrev (På 7.9.2025 den 18.03): Noen som kan hjelpe og som har tips? Jeg ser etter en vogn som kan passe å trille på sti og asfalt. Jeg er ikke spesielt høy så den må være grei for de litt lave. Om vi får en grei baby har vi veldig lyst til å reise endel både med fly og camper bil. Så den må være brukervennlig og ikke kjempe stor. Ønsker helst å kun ha en vogn. Noen med erfaring/tips? Joolz aer plus For et liv med mye reising eller liten plass, så kan jeg varmt anbefale tyske Joolz aer plus. Vi har vært på langtur med seilbåt i hele vår og sommer, og i planleggingen var jeg veldig opptatt av at jeg ville ha en vogn uten irritasjonsmomenter. Fordi sønnen vår bare var 4 måneder gammel da vi startet turen var det viktig for oss at den hadde en kompatibel bagdel, og at sittedelen kunne legges helt flat. For et liv i urbane strøk og på reise har denne vognen «alt» du trenger på bare 6,3 kg. Den kommer med 10 års garanti. Garantien kan overføres til ny eier om du kjøper vognen brukt eller som et pluss ved videresalg. Den lange garantitiden er også et godt tegn på at Joolz lager produkter som er ment til å vare. pluss: Den kommer med bagdel. Bagen må kjøpes separat, men det var så verdt det! Bagen kan foldes flat og brettes sammen med understellet. Helt super å ha tilgjengelig ombord også etter overgang til sittedel for soving i lettbåten på mindre utflukter. Vær obs på at den er noe mindre enn bagdel på andre vogner. Lav vekt på bare 6,3 kg. i tillegg kommer den med en skuldertrekk som gjør at den er veldig enkel å bære med seg. Sittedelen kan legges helt flat. Supert for soving på farten. Det er bygd inn demping i selve understellet og hjulene er gode (liknende slik bugaboo har løst det for demping på sine fox modeller). Dette gjør den veldig god å trille; den fungerer også fint på lett grus og på kort gress. Kompatibel med de fleste flyselskap: den passer fint i hattehyllen på Norwegian sine fly (flydd med dem to ganger i det siste) Romslig kurv under, altså romslig til å være reisetrille god og lang kalesje Legges sammen med kun 1 hånd Mye ekstrautstyr å få tak slik som bilstoladapter som passer de fleste merker, myggnetting, koppholder, stelleveske, søskenbrett, komforttrekk, fotforlenger, regntrekk følger med Minus: Sittedelen er vendt vekk fra den som triller. Ganske negativt og ikke kunne trøste og ha øyekontakt mens man triller. Bagdelen er slik at man har øyekontakt Håndtak er ikke justerbart. Fungerer likevel helt fint for meg og mannen min på hhv 164 og 180. Litt knotete løsning med glidelås for å justere fra liggende til sittende Litt fare for å vippe bakover når baby sover i vognen og hodet til baby er langt bak. Løste det ved å sette vognen mot en vegg, stolpe e.l. sjekk gjerne ut review fra The stroller Workshop på YouTube -de har helt supre gjennomganger av masse vogner. Endret 11. september 2025 av hank_rr 1
lakmadiri Skrevet 13. september 2025 #2904 Skrevet 13. september 2025 hank_rr skrev (På 10.9.2025 den 21.03): Joolz aer plus For et liv med mye reising eller liten plass, så kan jeg varmt anbefale tyske Joolz aer plus. Vi har vært på langtur med seilbåt i hele vår og sommer, og i planleggingen var jeg veldig opptatt av at jeg ville ha en vogn uten irritasjonsmomenter. Fordi sønnen vår bare var 4 måneder gammel da vi startet turen var det viktig for oss at den hadde en kompatibel bagdel, og at sittedelen kunne legges helt flat. For et liv i urbane strøk og på reise har denne vognen «alt» du trenger på bare 6,3 kg. Den kommer med 10 års garanti. Garantien kan overføres til ny eier om du kjøper vognen brukt eller som et pluss ved videresalg. Den lange garantitiden er også et godt tegn på at Joolz lager produkter som er ment til å vare. pluss: Den kommer med bagdel. Bagen må kjøpes separat, men det var så verdt det! Bagen kan foldes flat og brettes sammen med understellet. Helt super å ha tilgjengelig ombord også etter overgang til sittedel for soving i lettbåten på mindre utflukter. Vær obs på at den er noe mindre enn bagdel på andre vogner. Lav vekt på bare 6,3 kg. i tillegg kommer den med en skuldertrekk som gjør at den er veldig enkel å bære med seg. Sittedelen kan legges helt flat. Supert for soving på farten. Det er bygd inn demping i selve understellet og hjulene er gode (liknende slik bugaboo har løst det for demping på sine fox modeller). Dette gjør den veldig god å trille; den fungerer også fint på lett grus og på kort gress. Kompatibel med de fleste flyselskap: den passer fint i hattehyllen på Norwegian sine fly (flydd med dem to ganger i det siste) Romslig kurv under, altså romslig til å være reisetrille god og lang kalesje Legges sammen med kun 1 hånd Mye ekstrautstyr å få tak slik som bilstoladapter som passer de fleste merker, myggnetting, koppholder, stelleveske, søskenbrett, komforttrekk, fotforlenger, regntrekk følger med Minus: Sittedelen er vendt vekk fra den som triller. Ganske negativt og ikke kunne trøste og ha øyekontakt mens man triller. Bagdelen er slik at man har øyekontakt Håndtak er ikke justerbart. Fungerer likevel helt fint for meg og mannen min på hhv 164 og 180. Litt knotete løsning med glidelås for å justere fra liggende til sittende Litt fare for å vippe bakover når baby sover i vognen og hodet til baby er langt bak. Løste det ved å sette vognen mot en vegg, stolpe e.l. sjekk gjerne ut review fra The stroller Workshop på YouTube -de har helt supre gjennomganger av masse vogner. Tusen takk, den kom ikke mer liggedel som jeg kunne se? Det med vippedelen hørtes litt ekkelt ut så det er ikke aktuelt for oss. Men takk for tipset om vognen
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #2905 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 16.24): Jeg har britax smile 3 og den har luftfulte hjul og fjerning på alle hjul. Altså veldig god demping, sikkert best på markedet. Anonymkode: 1a6d7...598 Enig, den var veldig god på bygda her i Trøndelag i vinter, med mye sørpe og is. Den er og suveren å navigere i butikker og i travle bygater. Mini lå rolig og godt uansett hvor ille det var, han holdt på å bli ristet ut av tfk mono. Nå er 3ern en eldre modell, men jeg hadde nok vurdert å kjøpt nyeste skulle jeg få flere barn, selv om den er utvokst tidlig her pga lange barn, og romstor i bagasjerommet. Anonymkode: 698c5...2fe
lakmadiri Skrevet 25. september 2025 #2906 Skrevet 25. september 2025 Meg igjen 🙋🏼♀️ jeg fikk en vogn av en bekjent. Men når jeg prøvde den bak i bilen tok vognen opp all plass i bagasjerommet. Og da måtte jeg ha liggedelen i baksetet. Med barn, alt av utstyr på tur osv så vet jeg med meg selv at dette blir alt for lite. Jeg syns også det er litt skummelt med masse bagasje bak sammen med barnet tilfelle det blir bråstopp. Har en Toyota yaris i størrelse. Så jeg må kun gå etter kravet at den skal være kompakt lagt sammen. Noen som har noen gode råd? Må kunne kjøpe eller følge med liggedel til baby 🙊
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2907 Skrevet 25. september 2025 lakmadiri skrev (13 minutter siden): Meg igjen 🙋🏼♀️ jeg fikk en vogn av en bekjent. Men når jeg prøvde den bak i bilen tok vognen opp all plass i bagasjerommet. Og da måtte jeg ha liggedelen i baksetet. Med barn, alt av utstyr på tur osv så vet jeg med meg selv at dette blir alt for lite. Jeg syns også det er litt skummelt med masse bagasje bak sammen med barnet tilfelle det blir bråstopp. Har en Toyota yaris i størrelse. Så jeg må kun gå etter kravet at den skal være kompakt lagt sammen. Noen som har noen gode råd? Må kunne kjøpe eller følge med liggedel til baby 🙊 Hvilken vogn var det du lånte? Jeg ville vurdert om det er verdt å ta av hjulene hver gang du skal ha vogna i bilen. Det sparer mye plass. Kommer selvfølgelig an på både hvor ofte du kjører og hvor du skal trille - men veldig kompakt vogn går veldig utover trillekomforten. Anonymkode: 821e3...d08 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2908 Skrevet 25. september 2025 lakmadiri skrev (17 minutter siden): Meg igjen 🙋🏼♀️ jeg fikk en vogn av en bekjent. Men når jeg prøvde den bak i bilen tok vognen opp all plass i bagasjerommet. Og da måtte jeg ha liggedelen i baksetet. Med barn, alt av utstyr på tur osv så vet jeg med meg selv at dette blir alt for lite. Jeg syns også det er litt skummelt med masse bagasje bak sammen med barnet tilfelle det blir bråstopp. Har en Toyota yaris i størrelse. Så jeg må kun gå etter kravet at den skal være kompakt lagt sammen. Noen som har noen gode råd? Må kunne kjøpe eller følge med liggedel til baby 🙊 Britax smile. Anonymkode: 1a6d7...598 3
lakmadiri Skrevet 26. september 2025 #2909 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvilken vogn var det du lånte? Jeg ville vurdert om det er verdt å ta av hjulene hver gang du skal ha vogna i bilen. Det sparer mye plass. Kommer selvfølgelig an på både hvor ofte du kjører og hvor du skal trille - men veldig kompakt vogn går veldig utover trillekomforten. Anonymkode: 821e3...d08 Jeg fikk en brukt bugaboo buffalo. Det er en eldre modell. Så jeg skal sjekke hvor enkelt det er å ta av hjulene. Men hjulene er wgebtlig ikke det verste. For hele vognen tar plass på hele lengden og det er veldig lite igjen i bredden. Kun plass til andre ting over vognen. Har en liten hyundai i20 hvor taket går skrått nedover. Så enten må jeg prøve med noen andre type vogner eller så blir det ny bruktbil 🙊
lakmadiri Skrevet 26. september 2025 #2910 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Britax smile. Anonymkode: 1a6d7...598 Takk,skal sjekke den ut! Så på den i butikken så mulig jeg kjører tilbake for å se hvordan den gjør seg i et lite bagasjerom
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #2911 Skrevet 26. september 2025 lakmadiri skrev (9 minutter siden): Jeg fikk en brukt bugaboo buffalo. Det er en eldre modell. Så jeg skal sjekke hvor enkelt det er å ta av hjulene. Men hjulene er wgebtlig ikke det verste. For hele vognen tar plass på hele lengden og det er veldig lite igjen i bredden. Kun plass til andre ting over vognen. Har en liten hyundai i20 hvor taket går skrått nedover. Så enten må jeg prøve med noen andre type vogner eller så blir det ny bruktbil 🙊 Ok. Jeg opplever i alle fall at jeg får stuet vogna mye bedre på plass og utnyttet plassen i bagasjerommet bedre hvis jeg tar av hjulene. Sånn at det blir lettere å stable liggedel og andre ting på toppen. De fleste vanlige vogner - bugaboo fox, britax, emmaljunga sine, cybex etc - tar mer eller mindre like mye plass når de er slått sammen, og jeg tror du vil oppleve at alle disse tar mer eller mindre hele bagasjerommet, i alle fall så lenge du bruker liggedel. Hvis du vil ha noe annet enn de veldig kompakte reisetrillene, hadde jeg sjekket ut Babyjogger city mini GT. Anonymkode: 821e3...d08 2
lakmadiri Skrevet 26. september 2025 #2912 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ok. Jeg opplever i alle fall at jeg får stuet vogna mye bedre på plass og utnyttet plassen i bagasjerommet bedre hvis jeg tar av hjulene. Sånn at det blir lettere å stable liggedel og andre ting på toppen. De fleste vanlige vogner - bugaboo fox, britax, emmaljunga sine, cybex etc - tar mer eller mindre like mye plass når de er slått sammen, og jeg tror du vil oppleve at alle disse tar mer eller mindre hele bagasjerommet, i alle fall så lenge du bruker liggedel. Hvis du vil ha noe annet enn de veldig kompakte reisetrillene, hadde jeg sjekket ut Babyjogger city mini GT. Anonymkode: 821e3...d08 Babyjogger har jeg sjekket ut og den er veldig aktuell. Har spurt chatgpt om dimensjoner på de ulike vognene (babyjogger, cybex og babyzen yoyo) og de er helt klart mindre enn den jeg fikk. Noen mer enn andre. Om jeg skal dra på tur med baby alene så er det litt uaktuelt med så liten plass og jeg er ikke så fan av å stappe bilen full av ting i baksetet som potensielt kan fly rundt under en nødstopp 😝
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #2913 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (På 25.9.2025 den 19.59): Britax smile. Anonymkode: 1a6d7...598 Sjansen for at du får noe vogn som er mindre enn britax smile sammenslått er liten. Da må du ned på trille. Bagasjerommet til en Toyota Yarisen er knøtt lite. Anonymkode: 7118b...ced 2
lakmadiri Skrevet 27. september 2025 #2914 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sjansen for at du får noe vogn som er mindre enn britax smile sammenslått er liten. Da må du ned på trille. Bagasjerommet til en Toyota Yarisen er knøtt lite. Anonymkode: 7118b...ced Du tenker den er mindre sammenlagt enn de andre som er nevnt her ? Problemet er at luken på bagasjerommet på bilen er skråere enn f.eks yaris. Så selv om jeg har større bagasjerom så er den utrolig upraktisk 🤯 men skal prøve en yoyo til uka, så får jeg en formening om hvor mye plass jeg får ved å bytte til en annen type vogn.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #2915 Skrevet 27. september 2025 lakmadiri skrev (6 timer siden): Du tenker den er mindre sammenlagt enn de andre som er nevnt her ? Problemet er at luken på bagasjerommet på bilen er skråere enn f.eks yaris. Så selv om jeg har større bagasjerom så er den utrolig upraktisk 🤯 men skal prøve en yoyo til uka, så får jeg en formening om hvor mye plass jeg får ved å bytte til en annen type vogn. Britax smile tar ikke kjempe stor plass, Emmaljunga er digert. Bugaboo fox er en av de som tar minst plass. Men å sammenligne bugaboo fox mot en yoyo er vanskelig. Det er to helt forskjellige type vogner. før i tiden(90 -00 tallet og utover) var det vanlig å bruke sittedelen med myk bag oppi. Ligner på sånn bære nest som er veldig populært nå. Men da må man ha flat liggedel. Vet Emmaljunga hadde 2:1 vogn. Men ser ut til at det er mer at sittedelen kan gjøres om til fullverdig hard bag. Anonymkode: 7118b...ced
Pikeliten Skrevet 27. september 2025 #2916 Skrevet 27. september 2025 Noen som har erfaring med problemer med hjulene på Brita Smile 3? Vil ha dem låst, men det ene hjulet er fortsatt ganske løst selv etter låsning. Tips? Evt bytte dem?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #2917 Skrevet 28. september 2025 lakmadiri skrev (23 timer siden): Du tenker den er mindre sammenlagt enn de andre som er nevnt her ? Problemet er at luken på bagasjerommet på bilen er skråere enn f.eks yaris. Så selv om jeg har større bagasjerom så er den utrolig upraktisk 🤯 men skal prøve en yoyo til uka, så får jeg en formening om hvor mye plass jeg får ved å bytte til en annen type vogn. Yoyo går vel i kategorien trille. Fin til sitt bruk, men ville ikke hatt det som eneste vogn. Anonymkode: 01fa7...030 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #2918 Skrevet 28. september 2025 lakmadiri skrev (På 27.9.2025 den 11.13): Du tenker den er mindre sammenlagt enn de andre som er nevnt her ? Problemet er at luken på bagasjerommet på bilen er skråere enn f.eks yaris. Så selv om jeg har større bagasjerom så er den utrolig upraktisk 🤯 men skal prøve en yoyo til uka, så får jeg en formening om hvor mye plass jeg får ved å bytte til en annen type vogn. Britax smile sin liggedel kan i alle fall legges sammen, noe vi syns var utrolig praktisk. Sittedelen er jo mye større 😅 Jeg ville vurdert å bytte bil hvis jeg var deg. Anonymkode: ceb82...21e
lakmadiri Skrevet 28. september 2025 #2919 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Britax smile tar ikke kjempe stor plass, Emmaljunga er digert. Bugaboo fox er en av de som tar minst plass. Men å sammenligne bugaboo fox mot en yoyo er vanskelig. Det er to helt forskjellige type vogner. før i tiden(90 -00 tallet og utover) var det vanlig å bruke sittedelen med myk bag oppi. Ligner på sånn bære nest som er veldig populært nå. Men da må man ha flat liggedel. Vet Emmaljunga hadde 2:1 vogn. Men ser ut til at det er mer at sittedelen kan gjøres om til fullverdig hard bag. Anonymkode: 7118b...ced Har forstått at yoyo kan du få nyfødt liggedel til. Men uansett så er ikke yoyo veldig aktuelt. Skal kun forsøke med den for å se hvor nye plass jeg sparer 😊
lakmadiri Skrevet 28. september 2025 #2920 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Britax smile sin liggedel kan i alle fall legges sammen, noe vi syns var utrolig praktisk. Sittedelen er jo mye større 😅 Jeg ville vurdert å bytte bil hvis jeg var deg. Anonymkode: ceb82...21e Jeg vurderer det, men om jeg kan unngå en utgift på 3-400K så hadde jo det vært det beste 🙊
Fremhevede innlegg