Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noe er erfaring med Bugaboo Cameleon 3 Plus? Vurderer å kjøpe en ny.

Anonymkode: fce82...f2b

Ny? Den er vel ute av produksjon for lengst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mereo skrev (34 minutter siden):

Ny? Den er vel ute av produksjon for lengst?

De har det på pinkorblue.

Anonymkode: fce82...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De har det på pinkorblue.

Anonymkode: fce82...f2b

Det er sikkert ny, men som nevnt ikke i produksjon lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fox 5 og kan vel kun uttale meg om den, men har mange venninner med Priam. 

 

Fox 5 er ordentlig smidig, du manuvrerer den superenkelt på både asfalt, skog og grus. (Jeg bor der det ikke kommer snø så kan ikke si noe på vinterføre). 

Den har kallesjen som kan dras hele veien ned når det er sol, så ungen kan sove fint og ikke få sol i ansiktet. Dette har du bruk for mer enn du tror først. Ellers vil jeg si at liggedelen er godkjent for overnatting, dvs. du kan legge baby der om du må på hotellovernatting osv. uten å bekymre deg om trygg søvn. Den tar mye plass i bil og klappes ikke flat er det jeg kommer på som er negativt. 

Kan hånden på hjertet si at jeg elsker den vogna til mitt bruk. Så smart! Men Cybex er absolutt ikke en dårlig vogn heller, har bare ikke erfaring. Liggedelen er visstnok liten så ville tro at ungen vokser ut av den fortere enn hos Fox 5.

Anonymkode: 09ce2...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har Fox 5 og kan vel kun uttale meg om den, men har mange venninner med Priam. 

 

Fox 5 er ordentlig smidig, du manuvrerer den superenkelt på både asfalt, skog og grus. (Jeg bor der det ikke kommer snø så kan ikke si noe på vinterføre). 

Den har kallesjen som kan dras hele veien ned når det er sol, så ungen kan sove fint og ikke få sol i ansiktet. Dette har du bruk for mer enn du tror først. Ellers vil jeg si at liggedelen er godkjent for overnatting, dvs. du kan legge baby der om du må på hotellovernatting osv. uten å bekymre deg om trygg søvn. Den tar mye plass i bil og klappes ikke flat er det jeg kommer på som er negativt. 

Kan hånden på hjertet si at jeg elsker den vogna til mitt bruk. Så smart! Men Cybex er absolutt ikke en dårlig vogn heller, har bare ikke erfaring. Liggedelen er visstnok liten så ville tro at ungen vokser ut av den fortere enn hos Fox 5.

Anonymkode: 09ce2...b94

Den går helt fint i det bagasjerommet på min lille Toyota Yaris, så den tar ikke såå stort plass! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er så vanskelig🙉 Føler ikke jeg blir noe klokere🙈 Og nå begynner det snart å haste litt med å få bestilt. De sa på barnas hus at det kan ta inntil 8 uker. Nå er det 11 uker til termin😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomst91 skrev (På 19.8.2024 den 17.06):

Jeg syns dette er så vanskelig🙉 Føler ikke jeg blir noe klokere🙈 Og nå begynner det snart å haste litt med å få bestilt. De sa på barnas hus at det kan ta inntil 8 uker. Nå er det 11 uker til termin😆 

Ja det sa de til meg også. Så når vognen endelig kom på tilbud (prismatch) løp vi opp dit for å bestille.. fikk med vognen hjem samme dag😅 skal du ha spesielle farger osv kan det kanskje være noe leverings tid.

Anonymkode: 2dd57...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vognjakt og vurderer tfk mono. Sittedelen er vel både fram og bakovervendt og pluss for håndbrems.

Samboeren min er 205 og likte Emmaljunga nx90f godt, men storebror satt trangt vinteren som 2åring og jeg vil gjerne ha ei vogn som varer litt lengre denne gangen. Vi bor på bygda i midtnorge og kommer til å gå på asfalt og grus, lite i kjøpesenter. Vi får vinterbaby i år og. 

Tanker om tfk mono, eller andre anbefalinger som passer lang mann og lange barn på grusveier? Er det store forskjeller på mono og mono 2? Er jo mest av den første på finn.

Anonymkode: 6407c...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 13.52):

Hvis du vurderer priam, bør du i alle fall se på talos s lux. De to er veldig like i funksjon, og talos s lux er betydelig billigere. 

Anonymkode: 2694c...b9b

Jeg har begge disse, de er veldig like! Talos S lux sin kalesje på sittedelen er mye lengre og dette er noe av det jeg liker best med den! Forskjellen er mest at det finnes mer ekstra utstyr til priam og den virker mer robust og eksklusiv i material valgene 😊

Anonymkode: 76156...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har begge disse, de er veldig like! Talos S lux sin kalesje på sittedelen er mye lengre og dette er noe av det jeg liker best med den! Forskjellen er mest at det finnes mer ekstra utstyr til priam og den virker mer robust og eksklusiv i material valgene 😊

Anonymkode: 76156...25b

Jøss, det visste jeg ikke. Rart at de har valgt å lage en kortere kalesje på det som skal være toppmodellen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2024 at 10:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg har Fox 5 og kan vel kun uttale meg om den, men har mange venninner med Priam. 

 

Fox 5 er ordentlig smidig, du manuvrerer den superenkelt på både asfalt, skog og grus. (Jeg bor der det ikke kommer snø så kan ikke si noe på vinterføre). 

Den har kallesjen som kan dras hele veien ned når det er sol, så ungen kan sove fint og ikke få sol i ansiktet. Dette har du bruk for mer enn du tror først. Ellers vil jeg si at liggedelen er godkjent for overnatting, dvs. du kan legge baby der om du må på hotellovernatting osv. uten å bekymre deg om trygg søvn. Den tar mye plass i bil og klappes ikke flat er det jeg kommer på som er negativt. 

Kan hånden på hjertet si at jeg elsker den vogna til mitt bruk. Så smart! Men Cybex er absolutt ikke en dårlig vogn heller, har bare ikke erfaring. Liggedelen er visstnok liten så ville tro at ungen vokser ut av den fortere enn hos Fox 5.

Anonymkode: 09ce2...b94

Liggedelen til cybex priam er jo enorm?

lang baby her og alltid brukt pose i bagdelen..masse plass til overs.

 

 

Anonymkode: 79f37...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk i Oslo og omegn har best utvalg og utstillingsmodeller på barnevogner? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig i Oslo i alle fall, vet ikke om omegn. Rudo har litt, og Barnas Hus har noe, men sistnevnte har krympet utvalget av merker veldig etter at de begynte med sine egne vogner. Nå kjører de vel stort sett bare de aller vanligste modellene fra andre merker, altså de samme vognene som alle andre fører, i tillegg til Yngri. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vecky skrev (19 timer siden):

Hvilken butikk i Oslo og omegn har best utvalg og utstillingsmodeller på barnevogner? 
 

 

Den lille barnebutikken på Skedsmo kan være verdt ett besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycare på Manglerud tror jeg hvert fall har Uppababy, Cybex, Emmaljunga, Thule og Britax  :) Så har de Barnas Hus på Lambertseter som ikke er en så lang kjøretur unna og som har Buggaboo i tillegg til noen av de som allerede er nevnt. Så om man er i de trakter, får man dekket en del av de store merkene der :) 

Anonymkode: 1d7ff...354

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Vi venter vårt første barn, og sliter med å velge vogn. Vi har brukt elimineringsmetoden og står igjen med Britax Smile 5Z og Cybex e-priam.

Baby blir født i desember, vi bor på toppen av en lang og bratt bakke (🥵). Samboer er 192 og jeg er 160 - så litt høydeforskjell. Skal hovedsakelig trille på asfalt, bor relativt «urbant». Vi har vinterhytte som vi kommer til å tilbringe noen helger i ny og ne på, usikkert hvor mye trilling det blir der.

Her er vår liste. Hjelp! Kom gjerne med erfaringer, tilbakemeldinger etc. vedrørende ting vi ikke har tenkt på og kan passe oss.

BRITAX 5Z 

Lav, ratt kan knekkes nedover

Bedre sittekomfort i sittedel, ser i hverfall bedre ut

Fint design. Fin grønnfarge

Større kurv under vogn

Fin pris, pakkepris på vogn + barnesete

🔴 irriterende med stang ved kurv, bagatell

🔴 Litt vaglete, kjennes litt løs?

🔴 Adapter fra vogn til sete

🔴 Tilbakemelding fra kunder; vogn knirker

🆘 litt lav vogn, ser ut som dukkevogn (høy mann)

 

CYBEX ePRIAM

Pent design, fine farger. Lyx

Kvalitet, føltes stabil ut

Ingen adaptere, barnesete er testet bra

Høy liggedel

Kan bytte ut dekk til terrenghjul / ski etc.

lux med elektrisk, helvetes bakker

🟠 Stivere i pris, men går bra.

🔴 Ratt kan ikke knekkes nedover

🔴 Liten plass i sittedel, smal og trangt under vogn. 

🔴 Sittedel veldig åpen?

Anonymkode: 26b03...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelp! Vi venter vårt første barn, og sliter med å velge vogn. Vi har brukt elimineringsmetoden og står igjen med Britax Smile 5Z og Cybex e-priam.

Baby blir født i desember, vi bor på toppen av en lang og bratt bakke (🥵). Samboer er 192 og jeg er 160 - så litt høydeforskjell. Skal hovedsakelig trille på asfalt, bor relativt «urbant». Vi har vinterhytte som vi kommer til å tilbringe noen helger i ny og ne på, usikkert hvor mye trilling det blir der.

Her er vår liste. Hjelp! Kom gjerne med erfaringer, tilbakemeldinger etc. vedrørende ting vi ikke har tenkt på og kan passe oss.

 

BRITAX 5Z 

Lav, ratt kan knekkes nedover

Bedre sittekomfort i sittedel, ser i hverfall bedre ut

Fint design. Fin grønnfarge

Større kurv under vogn

Fin pris, pakkepris på vogn + barnesete

🔴 irriterende med stang ved kurv, bagatell

🔴 Litt vaglete, kjennes litt løs?

🔴 Adapter fra vogn til sete

🔴 Tilbakemelding fra kunder; vogn knirker

🆘 litt lav vogn, ser ut som dukkevogn (høy mann)

 

CYBEX ePRIAM

Pent design, fine farger. Lyx

Kvalitet, føltes stabil ut

Ingen adaptere, barnesete er testet bra

Høy liggedel

Kan bytte ut dekk til terrenghjul / ski etc.

lux med elektrisk, helvetes bakker

🟠 Stivere i pris, men går bra.

🔴 Ratt kan ikke knekkes nedover

🔴 Liten plass i sittedel, smal og trangt under vogn. 

🔴 Sittedel veldig åpen?

Anonymkode: 26b03...a3b

Sittedelen er viktigst, den bruker man mye lengre og mer enn bagdelen.

Anonymkode: 0f589...d17

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rådvill og lurer på hvilken vogn jeg skal gå for. Budsjettet er Max 10 000kr, og vogna må kunne gå i bagasjerommet til en Tesla modell 3. Vi har sett på flere vogner, men greier ikke å velge. Har dere noen råd og tips? Vil gjerne ha en vogn som er kompatibel med en god bilstol også. 

Anonymkode: cb84e...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å bruke barnevogntråden, kanskje? 

Vi har Britax smile 5, den koster rundt 10k og vi er veldig fornøyd! Mange smarte løsninger, bra solskjerming, god å trille, tar liten plass i butikker osv, bagdelen kan enkelt legges helt flatt. Av de vognene vi så på var det en av de mindre vognene i bagasjerommet 😊

Anonymkode: d0b55...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er litt rådvill og lurer på hvilken vogn jeg skal gå for. Budsjettet er Max 10 000kr, og vogna må kunne gå i bagasjerommet til en Tesla modell 3. Vi har sett på flere vogner, men greier ikke å velge. Har dere noen råd og tips? Vil gjerne ha en vogn som er kompatibel med en god bilstol også. 

Anonymkode: cb84e...b90

Bilstol må du prøve for å finne ut hva som får riktig helning i bilen din. Jeg har Maxi Cosi Pebble i Model Y.

Hvilket behov har du ift vogn? Er det mye snø om vinteren eller mest slaps? Går du mye turer i ulendt terreng, skal du ha en du kan bruke på f.eks skogsvei, grus og turer ute eller skal du ha en by-vogn? 

Jeg har en til hvert bruk. Du får kjøpt fine og gode vogner brukt så det trenger ikke koste all verden

 

Anonymkode: e56ca...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...