Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

elvital skrev (3 timer siden):

Svært lite brukt, et halvt år gammel og prisen lå på 13-14000kr ny? Synes den tapte seg vel mye fort. Ser du på finn, så ligger eldre modeller Emmaljunga (NXT serien) til 6-7000kr og de er jo mye eldre. Så nei, det synes jeg ikke 

Når man kjøper brukt mister man rettigheter, feks garanti og service. Etter min mening taper en gjenstand seg mye i verdi sekundet man går ut døra på butikken. Vanlig praksis er egentlig halv pris av ny pris når man selger brukt, mindre om det er slitt eller skadet. Men ser at babyutstyr ofte ligger ute til uforholdsmessig høy pris, men mye ligger da også ute lenge. 

Jeg er enig i at det er bra å få såpass mye for en brukt vogn, selv om den er lite brukt. 

Anonymkode: ee848...a12

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde egentlig bestemt meg for fox men når jeg så priam på barnas hus ble jeg veldig usikker! Vil gjerne høre fra dere som har disse vognene som kan si noe om fordelene og veldig gjerne ulempene! På forhånd takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer priam, bør du i alle fall se på talos s lux. De to er veldig like i funksjon, og talos s lux er betydelig billigere. 

Anonymkode: 2694c...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for andre forslag og men er primært disse vognene jeg har kikket på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha ergonomisk eller flat sittedel?

(Fox ergonomisk, Priam flat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mereo skrev (9 minutter siden):

Vil du ha ergonomisk eller flat sittedel?

(Fox ergonomisk, Priam flat).

Det er det jeg er veldig usikker på! Leser både og om begge deler. Derfor jeg håpte på litt input fra andres erfaring😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte på bugaboo. Føles lettere og ble anbefalt til oss som bor i sentrum, men samtidig liker å gå på tur. Alt i alt veldig like, men ser ut som bugaboo alltid har noen småting som scorer høyere. 
 

Hvis det kun var utseende som gjaldt, så hadde vi gått for Cybex. 

Anonymkode: 64b14...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomst91 skrev (1 time siden):

Det er det jeg er veldig usikker på! Leser både og om begge deler. Derfor jeg håpte på litt input fra andres erfaring😊 

Begge deler funker, så det går vel mest på hva man selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun erfaring med Cybex priam (men er fryktelig fornøyd)

ulemper: faste seler på sittedel som ikke kan åpnes for å tre i vognpose med lukket rygg (vi fikk dog dette fikset for en hundrings hos skomaker), litt kort kalesj (men mulig den har blitt lengre på de nyeste modellene?), vogntrekket til sittedel passer dårlig så vi kjøpte nytt universalt. 

fordeler: bagdelen er veldig høy, nydelig når man er lang! Veldig lett og enkelt å trille, aldri hatt problemet verken i byen eller på tur - har dog kjøpt til store hjul foran også så vi kan bytte ved snø/svært ulendt terreng, enkel å legge sammen, stor bagdel! Og ikke minst nydelig å se på 🤩

kjenner ikke til bugaboo annet enn at jeg synes den er fryktelig stygg og veldig lav 🤯🫢

Anonymkode: cfd2b...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fox 100%, utrolig god vogn og sittedelen er så sykt mye bedre enn flat som cybex har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cybex priam, og stod selv i dilemmaet av priam og fox. Jeg angrer som en hund på at jeg tok priam! Ja, understellet er sykt bra, og når baby er liten og bruker bagdelen er den fin. Men sittedelen er helt grusom. Fox sin sittedel er ergonomisk og fungerer veldig bra. Jeg ville absolutt aaaaldri valgt priam igjen, og nå når jeg er gravid har vi valgt å kjøpe fox til neste baby da hver eneste tur i vogn er irritasjonsmoment fordi barne vårt bare sklir ut i sidene og sitter dårlig.

Anonymkode: 5636a...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har cybex priam, og stod selv i dilemmaet av priam og fox. Jeg angrer som en hund på at jeg tok priam! Ja, understellet er sykt bra, og når baby er liten og bruker bagdelen er den fin. Men sittedelen er helt grusom. Fox sin sittedel er ergonomisk og fungerer veldig bra. Jeg ville absolutt aaaaldri valgt priam igjen, og nå når jeg er gravid har vi valgt å kjøpe fox til neste baby da hver eneste tur i vogn er irritasjonsmoment fordi barne vårt bare sklir ut i sidene og sitter dårlig.

Anonymkode: 5636a...255

Oj rart man kan ha så forskjellig opplevelse. Aldri hatt problem med sittedelen, heller ikke at barnet har sklidd ut 🤔🤔 vi har alltid brukt pose og/eller minimizer både for å spare vognen fra slitasje men og for at barnet liker å ha det lunt rundt seg. Og vi bruker vognen _mye_ da vi er på tur hver dag med hunder. 

Anonymkode: cfd2b...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å levere tilbake Priam og beholde Fox 3 (ikke 5), fordi jeg ELSKER fox-serien. Men Fox 5 sin knapp midt på for å slå sammen vogna er helt noldus, så Fox 3 passet oss perfekt. Mange kjøper Fox 5 fordi den kan «gå ned trapper», det samme kan Fox 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig si at jeg syns det er veldig vanskelig å velge vogn! Jeg føler alle jeg snakker med mener sin vogn er best. Men så har man jo ulike behov og preferanser. Jeg ønsker en vogn som er lett å klappe sammen og få inn/ut av bilen. Jeg kommer til å gå mest på asfalt men ønsker også å kunne gå på en sti og i lett snø uten store problemer. Jeg liker det å kunne ha baby litt høyt opp. Jeg er bare 174 høy men har fibromylagi så mye vondt i kroppen så det å kunne slippe å bøye seg langt ned for å få opp baby er pluss! Liker helt klart utseende på priam mye bedre enn fox også er det dette med ergonomisk sittedel da, føler alle jeg snakker med sverger til det og sier det er ett must! Jeg syns også priam virket litt mer lettvin å ha med å gjøre men mulig jeg tar feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele skrev (På 17.8.2024 den 0.53):

Vurderer å kjøpe en brukt Stokke strailz på Finn. 

Ok. De gikk ut av produksjon for mange år siden, så vær obs på det når du kjøper. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med priam. Høy far og langt barn har ikke vært noe problem. Solid og flott vogn. 

Anonymkode: 91f32...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er erfaring med Bugaboo Cameleon 3 Plus? Vurderer å kjøpe en ny.

Anonymkode: fce82...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en tenker at fox er for lav så kan en kjøpe høyde adaptere 🙂 har selv samboer på 194cm og for han er det ikke noe problem. 
På fox er alle «knapper» i en annen farge sånn at det er tydelig hvor alle funksjonene er for å slå sammen vognen, ta av overdel etc.. 

Anonymkode: 64b14...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...