Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fox 3 og tfk trail 2 med multi x delen som varer til 18 mnd. Altså nesten samme vogner. 

Dersom du ikke tenker noe mer offroad en grusveier (typ opp til Fløyen feks), så fungerer fox helt supert. Mer kuperte stier med røtter og slikt er tfk klart bedre på, men Thule urban tror jeg er enda bedre. Merk at ingen vogner egentlig er bra på veldig kuperte stier. Thule er så vidt jeg vet kun forovervendt etter bagdelen, som er dealbreaker for meg. 

Tfk-vogna er veldig lang og passer dermed dårlig i butikker. Tfk har bedre demping og er derfor bedre på brostein og ishålke. Mange sier de setter pris på håndbrems i lange bakker. Det er flatt her jeg bor, så det kan jeg ikke uttale meg om. 

Kupert terreng og butikkvennlig er egentlig to motsetninger og du får sjelden i pose og sekk, men fox synes jeg er en ganske bra mellomting. Ville valgt den hvis du ikke tenker veldig kupert. 

 

Anonymkode: fecae...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fox!!! Uten tvil! 

Du kommer ikke til å angre 😅 vi bor også i 3. Etg uten heis. Vogna kunne stå nede, så vi hadde en najell sove/bære bag? Som vi plasserte oppi Bagdelen. Var helt gull. 

Vogna er også super å bære opp, hvis du mot formodning må det. Tar liten plass. Enormt god oppbevaring. Lang brukstid. 

Eneste minus for vår del, et at den er vanskelig å trille på vinterføre. Men det er vel det minste problem i Bergen at man bekymrer seg for 1 meter snø 

Anonymkode: df1b5...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 12.38):

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne?☺️

 

 

IMG_5535.png

Anonymkode: 00f6f...453

De understellene der er utgåtte som emmaljunga, sist ble produsert som 2021 modell.  Usikker på konkret hvor mange år de ble produser, men i over 10 år. Så bra av de på bruktmarkedet.

Anonymkode: 5a988...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen ulemper med Bugaboo fox 5? I så fall hvilken?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Finnes det noen ulemper med Bugaboo fox 5? I så fall hvilken?

Anonymkode: 0f589...d17

Velger man svart understell får den veldig fort riper. Ikke beste vognen å trille i ulent terreng. Regntrekket som følger med er ubrukelig. Ellers ikke noe å si på den, er veldig fornøyd. 

Er nok andre som har mer negativt å si om vognen, jeg er veldig glad min fox5.

Anonymkode: 81acd...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Finnes det noen ulemper med Bugaboo fox 5? I så fall hvilken?

Anonymkode: 0f589...d17

Kommer jo an på hvilke preferanser og behov man har. Det finnes for eksempel vogner som er mye bedre på snø og litt ulendt terreng, hvis det er viktig for deg.

Anonymkode: 3c5c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes det noen ulemper med Bugaboo fox 5? I så fall hvilken?

Anonymkode: 0f589...d17

Det kommer jo an på hva du ser etter i en vogn? Fox er en typisk byvogn, nett og liten. Om du skal trille i dyp snø og på skogsveier, og ikke trenger å få plass i en trang heis, er det neppe det beste valget. 

Selv foretrekker jeg britax smile over bugaboo Fox, de har stort sett like egenskaper men smile er mye billigere, og har bedre plass under. Fox er også en del lavere, spesielt bagdelen er helt absurd lav. Syns også det er upraktisk at man må bygge om vogna til sittedel, i stedet for bare separat bag. Men det er en pen og populær vogn, og mye av dette er jo smak og behag. 😊

Anonymkode: ab13e...d56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det kommer jo an på hva du ser etter i en vogn? Fox er en typisk byvogn, nett og liten. Om du skal trille i dyp snø og på skogsveier, og ikke trenger å få plass i en trang heis, er det neppe det beste valget. 

Selv foretrekker jeg britax smile over bugaboo Fox, de har stort sett like egenskaper men smile er mye billigere, og har bedre plass under. Fox er også en del lavere, spesielt bagdelen er helt absurd lav. Syns også det er upraktisk at man må bygge om vogna til sittedel, i stedet for bare separat bag. Men det er en pen og populær vogn, og mye av dette er jo smak og behag. 😊

Anonymkode: ab13e...d56

Kjøpt ekstra ramme for å slippe å bygge om 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (1 time siden):

Kjøpt ekstra ramme for å slippe å bygge om 🤣

Jeg har ikke denne vognen,lurer på hvorfor det er stress å bygge om, man gjør jo det gjerne bare en gang når man bytter fra liggedel til sittedel??

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke denne vognen,lurer på hvorfor det er stress å bygge om, man gjør jo det gjerne bare en gang når man bytter fra liggedel til sittedel??

Anonymkode: 0f589...d17

Det er i grunn ikke stress, men om man bytter «for tidlig» kan det sikkert oppleves som stress om man må bytte mellom.

Brukte bagdelen som «seng» når jeg var enkelte steder, det finnes nemligen stativ til den.

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke denne vognen,lurer på hvorfor det er stress å bygge om, man gjør jo det gjerne bare en gang når man bytter fra liggedel til sittedel??

Anonymkode: 0f589...d17

Kommer vel an på når man vil bytte. Siden Fox heller ikke har sittedel som kan legges flat er det dumt å bytte "for tidlig" siden babyen blir liggende med søkk i brystet. ("Ergonomisk" sittedel er først og fremst praktisk for nettopp å sitte.) Jeg syns det var praktisk å bruke bag til soving, men sittedel ellers, i en overgangsperiode. Den muligheten har du ikke med bugaboo-vogner.

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har erfaringer med Emmaljunga Sento Pro?
Vurderer å kjøpe den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, amomyme said:

Er det noen som har erfaringer med Emmaljunga Sento Pro?
Vurderer å kjøpe den. 

Jeg tok den i bruk i ca november i fjor, den ble solgt nå i sommer. En god vogn absolutt, men en tung vogn. Jeg synes også den var klumpete/litt styr å ta inn/ut av bil mtp to deler og den tar stor plass. Hjulene samlet masse snø i vinter. Barnet satt fint, vognen er fin å se på. Men synes også det var litt liten solskjerming. Jeg brukte bagdelen i en uke før mini lå i sit-ups posisjon og ville se ut,  den likte jeg forsåvidt godt. Jeg kunne også tenkt meg at håndtaket kunne heises noe høyere (og jeg er bare 169 selv). Har også hatt mye ulyd/knirking på min vogn. Fikk det til slutt fjernet ganske bra med å olje inni noen hull hun i butikken aldri hadde gjort før (via forhandler på facetime)  så det var jo litt pes da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvital skrev (3 timer siden):

Jeg tok den i bruk i ca november i fjor, den ble solgt nå i sommer. En god vogn absolutt, men en tung vogn. Jeg synes også den var klumpete/litt styr å ta inn/ut av bil mtp to deler og den tar stor plass. Hjulene samlet masse snø i vinter. Barnet satt fint, vognen er fin å se på. Men synes også det var litt liten solskjerming. Jeg brukte bagdelen i en uke før mini lå i sit-ups posisjon og ville se ut,  den likte jeg forsåvidt godt. Jeg kunne også tenkt meg at håndtaket kunne heises noe høyere (og jeg er bare 169 selv). Har også hatt mye ulyd/knirking på min vogn. Fikk det til slutt fjernet ganske bra med å olje inni noen hull hun i butikken aldri hadde gjort før (via forhandler på facetime)  så det var jo litt pes da. 

Samme erfaring, men til oss detter ene bakhjulet av heletiden også. Er helt umulig å få presset ordentlig på plass. Var så mye styr og få fikset det, og hat gitt opp. 

Sittedelen kom også ødelagt. Gikk ikke i lås på den ene siden. Her måtte vi vente noen uker på ny sittedel da butikken måtte avklare med emmaljunga.

Jeg begynte også bruke vognen i november, og sleit med det samme. Hjulene samlet opp all snøen. Enig i at solskjermingen er dårlig, men vi har fox 5 også som er fantastisk på solskjerming.  Ellers er vognen utrolig godt dempet, og veldig myk. 

Anonymkode: 81acd...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Samme erfaring, men til oss detter ene bakhjulet av heletiden også. Er helt umulig å få presset ordentlig på plass. Var så mye styr og få fikset det, og hat gitt opp. 

Sittedelen kom også ødelagt. Gikk ikke i lås på den ene siden. Her måtte vi vente noen uker på ny sittedel da butikken måtte avklare med emmaljunga.

Jeg begynte også bruke vognen i november, og sleit med det samme. Hjulene samlet opp all snøen. Enig i at solskjermingen er dårlig, men vi har fox 5 også som er fantastisk på solskjerming.  Ellers er vognen utrolig godt dempet, og veldig myk. 

Anonymkode: 81acd...c35

Jupp. Veldig mye styr og ting tok lang tid for det måtte avklares med Emmaljunga. Frustrerende for meg som kunde. 

Men helt enig, fantastisk demping (på linje med go big 2). 

Også verdt å tenke på at den taper seg greit i verdi fort. Solgte min til 8500kr, så tapte greit med penger på den tross kort brukstid hos meg. (hadde den ute til salgs flere uker uten å få noe høyere bud). Jeg har sett den i flere uker nå på 20% til rett over 10000kr ny,  antar det kommer ny modell snart (evt bare nye farger kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvital skrev (9 timer siden):

Jupp. Veldig mye styr og ting tok lang tid for det måtte avklares med Emmaljunga. Frustrerende for meg som kunde. 

Men helt enig, fantastisk demping (på linje med go big 2). 

Også verdt å tenke på at den taper seg greit i verdi fort. Solgte min til 8500kr, så tapte greit med penger på den tross kort brukstid hos meg. (hadde den ute til salgs flere uker uten å få noe høyere bud). Jeg har sett den i flere uker nå på 20% til rett over 10000kr ny,  antar det kommer ny modell snart (evt bare nye farger kanskje?)

Er ikke det veeeldig bra å få solgt en brukt vogn for 8.500?😳

Anonymkode: 0f589...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke det veeeldig bra å få solgt en brukt vogn for 8.500?😳

Anonymkode: 0f589...d17

Svært lite brukt, et halvt år gammel og prisen lå på 13-14000kr ny? Synes den tapte seg vel mye fort. Ser du på finn, så ligger eldre modeller Emmaljunga (NXT serien) til 6-7000kr og de er jo mye eldre. Så nei, det synes jeg ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvital skrev (1 time siden):

Svært lite brukt, et halvt år gammel og prisen lå på 13-14000kr ny? Synes den tapte seg vel mye fort. Ser du på finn, så ligger eldre modeller Emmaljunga (NXT serien) til 6-7000kr og de er jo mye eldre. Så nei, det synes jeg ikke 

De andre tar seg jo rimelig godt betalt, lurer på om de blir solgt i det hele tatt, kanskje bare av de som absolutt MÅ ha et bestemt merke, men egentlig ikke har råd. 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...