Gå til innhold

Hvordan hadde du ordnet det med ferie i en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er slik: Jeg sa opp jobben min for å starte på studiene til høsten. Oppsigelsestiden  løper ut fra 1. juni til 1.juli.(Jobber kun 2 dager i uka nå pga tilrettelegging) Starter 2 juli  med opplæring i en annen deltidsjobb som er da relevant for studiene, opplæringen skal gå utover 4 uker.  Og starter først ordentlig i jobben 15.august. Hvis jeg får denne jobben så har bedriften lovet meg en bra stilling, bra lønn og en karrière etter studiene, siden det jeg skal studere er relevant for dem.  Det som er kanskje litt dumt da og kan virke litt latterlig er at jeg trenger helvetes ferie  minst  2 uker reise bort og lade opp batteriene. Planen var å gjøre det 1.juli, men nå går det ikke pga den nye jobben om jeg får den da. Mens fra August er det 0 sjanse med tanke på både jobben og studiene.  Hadde du tatt ferie evt når?

Anonymkode: a445f...d97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og jeg dropper ferien i år. Det må man avogtil bare regne med. Blir vanskelig å få i pose og sekk, så da lærer jeg meg å slappe av på andre måter, uten å nødvendigvis måtte reise bort.

Anonymkode: 9960b...995

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke har viktige helsemessige grunner for å måtte slappe av i to uker, så ville jeg prioritert opplæring på ny jobb. Sats på ferie til jul i stedet, uansett mye deiligere å reise til et varmt sted når det er vinter i Norge. Sommeren er i grunnen ganske fin i store deler av Norge, så det er egentlig ingen krise om man ikke får reist bort :) 

Anonymkode: 3c046...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde droppet ferie.

Anonymkode: b3a2c...0a2

Skrevet

Dropp ferie, du "trenger" ikke ferie i den forstand, det å ha lyst på ferie er ikke det samme som et faktisk behov. Velkommen til studenttilværelsen i norge hvor de fleste studerer hele og året med sommerjobb hele sommeren. Bare bli vant til det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Av og til må man ofre noe...

Anonymkode: 71685...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...