Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som i at du betaler for noe, altså ikke at du benytter strøm, eller spiser av maten du kjøpte i går.

Hvor ofte bruker du penger?

Anonymkode: 5294b...06e

• Liker 1
Skrevet

2 - 3 ganger i uken.

Ukeshandler og kjøper veldig lite utenom dagligvarebutikker. 

Skrevet

Jeg bruker nok penger kanskje annenhver dag. I dag betalte jeg f.eks. en regning på 5600,- kr, så der røk det noen tusenlapper. Skal storhandle for uken i morgen, så da går det litt penger. I går, søndag, spilte jeg lotto på nett, så da gikk det en hundrelapp eller to.

Lørdag som var, brukte jeg ingen penger, og jeg tror ikke jeg brukte noen fredag heller. Hadde handlet for helgen tidligere den uka, og skulle bare være hjemme den helgen.

Så nei, jeg bruker ikke penger hver eneste dag, men jeg bruker nok oftere enn jeg har lyst til 😛 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, absolutt. Kjøper som regel lunsj, eller kaffe eller ett eller annet. 

Anonymkode: 47f2c...750

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg kan gå flere dager uten å dra kortet eller bruke penger. Det går jo ut regninger fra nettbanken som jeg har lagt til forfall, men kan fint gå fem dager uten å bruke fem øre utenom. 

Har jeg full tank og mat i kjøleskapet, ser jeg ingen grunn til å dra innom noen butikk eller andre steder for å bruke penger. Dessuten er butikker og shopping noe av det verste jeg vet. Kjøper inn store kvanta hver gang jeg kan, nettopp for å unngå butikker i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag, da jeg daghandler.

Anonymkode: 41585...7d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handler inn matvarer 2-3 ganger i uken.

Men går dager der jeg bruker lite eller ingen penger. Men sjelden at jeg ikke bruker NOE.

Bruker ca 13000kr pr mnd på alt inkl mat. Enslig.

Anonymkode: fa3de...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke hver dag. Jeg handler matvarer som regel to ganger i uka. Kjøper sjelden noe mat eller drikke utover det. Kafé eller restaurant kanskje en gang i måneden. Tar med matpakke på jobb. 

Anonymkode: b1442...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent daglig. Handler mat/middag til familien da. Ikke kaffe, mat i farten osv. Men det blir summer av det og. O’ukeshandling- hvor blir du av?🙄

Anonymkode: abd2c...4d7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Jeg bruker nok penger kanskje annenhver dag. I dag betalte jeg f.eks. en regning på 5600,- kr, så der røk det noen tusenlapper. Skal storhandle for uken i morgen, så da går det litt penger. I går, søndag, spilte jeg lotto på nett, så da gikk det en hundrelapp eller to.

Lørdag som var, brukte jeg ingen penger, og jeg tror ikke jeg brukte noen fredag heller. Hadde handlet for helgen tidligere den uka, og skulle bare være hjemme den helgen.

Så nei, jeg bruker ikke penger hver eneste dag, men jeg bruker nok oftere enn jeg har lyst til 😛 

Hehehe. Det gjør jeg også. Vanskelig å holde seg til en dag i uka, men jeg prøver å gå så sjeldent som mulig. Hvordan spiller du lotto på nett egentlig? Synes alltid det er så kjipt å gå og kjøpe.

Anonymkode: a26a2...56e

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe. Det gjør jeg også. Vanskelig å holde seg til en dag i uka, men jeg prøver å gå så sjeldent som mulig. Hvordan spiller du lotto på nett egentlig? Synes alltid det er så kjipt å gå og kjøpe.

Anonymkode: a26a2...56e

Jeg har spilt Lotto på Norsk Tipping sine nettsider i mange år. Må være minst 5-6 år. Det er veldig enkelt. Bare registrer deg, og bestill gjerne et sånt smartkort med kortleser man plugger i usb-en på pc-en. Tror du må ha spillerkort.

Tar et halvt minutt hjemmefra å spille ukens lagrede kuponger på nett. Kan velge ferdigutfylte også, eller fylle ut selv nye hver uke. Man kan lagre favorittkuponger/faste kuponger også. Veldig enkelt og raskt :)

https://www.norsk-tipping.no/lotteri

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å bruke penger om jeg har det jeg trenger. Så det kan gå en uke imellom hver gang jeg bruker penger.

Anonymkode: b8b4e...8f1

Skrevet

Jeg sjekket kontoutskriften for 2019 så langt og det går penger ut av kontoen min gjennomsnittlig 10,5 ganger i måneden. Ca hver tredje dag med andre ord. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hver eneste dag.

Tar taxi til og fra jobb hver dag. Kjøper både frokost og lunsj ute på cafe eller restaurant hver dag.

Lørdag handler jeg matvarer, og søndag er date night med kona.

Anonymkode: 04e3b...982

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Jeg har spilt Lotto på Norsk Tipping sine nettsider i mange år. Må være minst 5-6 år. Det er veldig enkelt. Bare registrer deg, og bestill gjerne et sånt smartkort med kortleser man plugger i usb-en på pc-en. Tror du må ha spillerkort.

Tar et halvt minutt hjemmefra å spille ukens lagrede kuponger på nett. Kan velge ferdigutfylte også, eller fylle ut selv nye hver uke. Man kan lagre favorittkuponger/faste kuponger også. Veldig enkelt og raskt :)

https://www.norsk-tipping.no/lotteri

Vinner du noe da?😁 Hva er det meste du har vunnet?

Anonymkode: 5294b...06e

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, drikker kaffe ut vær dag.  Handler mat og div neste vær dag. 

Anonymkode: b148e...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Lunsj i kantina hver dag, de har sunn og god mat, så da er det verdt å sløse litt der. 

Diesel en gang i uka. Ukeshandel mandager. Som regel ute en tur på lunsj eller middag lørdag. 

Så bruker nok penger hver dag utenom søndager. Med mindre jeg netthandler, det gjør jeg nok 6-7 søndager i året. 

Anonymkode: c1ee2...d25

Skrevet

Det er ikke hver dag jeg er i en butikk og handler penger, men det går så mye penger ut på strøm,varme, abonnementer, forsikringer etc. at i praksis så renner pengene jevnt ut. Men generelt mye daghandling.

En spesiell situasjon er dog når man er offshore. Da bruker man svært lite penger (kanskje en gang eller to i kiosken per uke og litt netthandling om man har tid) samtidig som man tjener mye. De ukene føles ekstra som plussregnskap.

Pengene på hjemmbane renner jo ut likevel, men man betaler ikke for mat eller andre butikkbesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...