Gå til innhold

Tips til styling i forbindelse med salg av bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge huset vårt og skal i løpet av en ukes tid få tatt bilder til prospekt. Ønsker tips til hvordan style for å få best mulig resultat på bildene. Deler nå linken til livvin der det ligge bilder av hvordan vi har det nå. Det er selvfølgelig mye lysere og triveligere nå som det har blitt grønt ute og det ikke er mørketid. Vil gjerne ha tips til hvordan style uteplassene bes mulig også, selv om det ikke ligger bilder i annonsen av det. Vi har 2 store terasser og en litt mindre ved inngangspartiet.

https://www.livvin.com/residence/44743

Anonymkode: 626cf...662

AnonymBruker
Skrevet

DEN garasjen da...Den vil nok selge til gutta. Så biliinteresserte vil nok digge huset. 

Ang styling. Dere kan bruke 50 000 på profesjonelle som kommer inn og pynter. Eller dere bruker penger på å kjøpe ting selv, og får med dere tingene inn i neste hus.

Frist med litt sånn baderom luksus. gjerne grønne planter feks på badet, en kurv med såper i rosa, hvit og beige, skrubb og sånt. Du får kjøpt mye sånt billig på nille og lignende. Badet virker litt "tomt"

Se om dere får utnytta plassen på uteplassene. Få inn grønt ( husk at dere kan flytte planter rundt etterhvert som dere tar bilder, plantene tar dere med dere..dekk på bordet også. )

Anonymkode: c0fd7...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rydd vekk så mye som mulig. Absolutt alt som kan ryddes vekk, må dere ta vekk. 

Friske blomster er fint. Urter på kjøkkendisken. Eventuelt sitron/lime. 

En vase med blomster på spisebordet. 

Sett opp putene fint. 

Anonymkode: 8e36a...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

DEN garasjen da...Den vil nok selge til gutta. Så biliinteresserte vil nok digge huset. 

Ang styling. Dere kan bruke 50 000 på profesjonelle som kommer inn og pynter. Eller dere bruker penger på å kjøpe ting selv, og får med dere tingene inn i neste hus.

Frist med litt sånn baderom luksus. gjerne grønne planter feks på badet, en kurv med såper i rosa, hvit og beige, skrubb og sånt. Du får kjøpt mye sånt billig på nille og lignende. Badet virker litt "tomt"

Se om dere får utnytta plassen på uteplassene. Få inn grønt ( husk at dere kan flytte planter rundt etterhvert som dere tar bilder, plantene tar dere med dere..dekk på bordet også. )

50.000 😓😂

Få inn boligstylist, dere trenger kun småting. 10-15.000k.

Anonymkode: c0090...b01

Skrevet

Syntes egentlig det så ganske kurant ut, men jeg ville ha fjernet to stoler ved spisebordet, satt inn litt urter og kanskje en fin oljeflaske på kjøkkenet, noen grønne planter på badet, brett noen fine håndklær og et baderomsteppe hadde kanskje gjort susen. På gutterommet ville jeg ha fjernet store ting slik at en som ser på bildene ser hvor stort det er, og ikke et rom fylt med møbler. Ellers likte jeg egentlig huset veldig godt, tenker dette her kommer til å gå fint uansett hvordan dere vrir og vender på det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått inn en interiørstylist for å sette siste finish på huset - gjøre rommene litt mer moderne. Interiøret deres er litt fargeløst og tidlig 2000-tallet, så få inn planter og farger. Så ville jeg tatt bilder på dagtid, og fjernet rot, f.eks. det som ligger over toalettet. 

Anonymkode: 5f590...7e3

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, dillyduzit skrev:

Syntes egentlig det så ganske kurant ut, men jeg ville ha fjernet to stoler ved spisebordet, satt inn litt urter og kanskje en fin oljeflaske på kjøkkenet, noen grønne planter på badet, brett noen fine håndklær og et baderomsteppe hadde kanskje gjort susen. På gutterommet ville jeg ha fjernet store ting slik at en som ser på bildene ser hvor stort det er, og ikke et rom fylt med møbler. Ellers likte jeg egentlig huset veldig godt, tenker dette her kommer til å gå fint uansett hvordan dere vrir og vender på det. 

Vi skal fjerne alt rot på gutterommet. Alt for mye lego og ting på veggene. Og selvfølgelig gaming-stolen. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville fått inn en interiørstylist for å sette siste finish på huset - gjøre rommene litt mer moderne. Interiøret deres er litt fargeløst og tidlig 2000-tallet, så få inn planter og farger. Så ville jeg tatt bilder på dagtid, og fjernet rot, f.eks. det som ligger over toalettet. 

Lurer litt på hvilke av møblene våre som er tidlig 2000-tall?? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rydd vekk så mye som mulig. Absolutt alt som kan ryddes vekk, må dere ta vekk. 

Friske blomster er fint. Urter på kjøkkendisken. Eventuelt sitron/lime. 

En vase med blomster på spisebordet. 

Sett opp putene fint. 

Anonymkode: 8e36a...f9d

Rydde er en selvfølge. 

Tenkte å kjøpe noen avskårne blomster. Vanlige planter tar jeg bare livet av 🤪 samme gjelder urter....

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dårlig med styling. Synes det er vanskelig å få til ordentlig...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ..... skrev:

Lurer litt på hvilke av møblene våre som er tidlig 2000-tall?? 

Orker ikke begynne å forklare interiørtrender og stilkjennetegn, men det er spesielt spisestuen og stuebordet som roper 2005-ish. Generelt er interiøret litt sterilt og upersonlig. Som om du har kjøpt de mest populære pyntetingene på Kitch’n de siste ti årene, supplert med Ikea, og ikke tilført noe av deg selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, ..... said:

Jeg er så dårlig med styling. Synes det er vanskelig å få til ordentlig...

Jeg er også det, og jeg solgte for en uke siden. Jeg hadde boligstylist som megler ordnet, og jeg betalte 9000 kr for å innrede 3 rom (fullt, med møbler og pynt). Du trenger ikke møbler, kun småting som bilder, pledd, smådekor og videre. Dette får dere leie i omtrent 6 uker, og det trenger ikke koste mye.

Anonymkode: c0090...b01

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke begynne å forklare interiørtrender og stilkjennetegn, men det er spesielt spisestuen og stuebordet som roper 2005-ish. Generelt er interiøret litt sterilt og upersonlig. Som om du har kjøpt de mest populære pyntetingene på Kitch’n de siste ti årene, supplert med Ikea, og ikke tilført noe av deg selv. 

"pregløst" er vel ordet du kanskje leter etter? Det var ihvertfall slik jeg opplevde bildene av huset. Det er et hus uten noe særlig preg av hverken det ene eller andre. Alt er hvitt, grått og sterilt.

• Liker 3
Skrevet

Grønne planter alle steder, puter og stearin/telys! Vi solgte før jul, og fikk hjelp av en interiørstylist. Tror vi betalte 1000,- for tips og hjelp, men gjorde jobben selv.

Gikk på plantasjen og kjøpte planter på salg. Gjerne store, og forskjellige teksturer sammen. De gikk i søpla i flyttelasset, men så bra ut på bilder. Tenk grupper på tre ting sammen, det skaper blikkfang. Det bør være høydeforskjell, slik at det blir interessant å se på. Jeg ville styrt unna knallfarger på blomster, puter og tepper. 

Se på bilder på finn.no hvor boligen tydelig er stylet. Plukk opp tips på hvordan re opp seng, plassere planter etc. Kjøp billig metervare på IKEA som duk, sengeteppe etc. Da kan du velge blant mye farger og teksturer til en billig penge. 

Lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette svaret synes jeg antyder at du egentlig ikke har peiling, men ønsker å ha det.

10 minutter siden, rhubarb skrev:

Grønne planter alle steder, puter og stearin/telys! Vi solgte før jul, og fikk hjelp av en interiørstylist. Tror vi betalte 1000,- for tips og hjelp, men gjorde jobben selv.

Gikk på plantasjen og kjøpte planter på salg. Gjerne store, og forskjellige teksturer sammen. De gikk i søpla i flyttelasset, men så bra ut på bilder. Tenk grupper på tre ting sammen, det skaper blikkfang. Det bør være høydeforskjell, slik at det blir interessant å se på. Jeg ville styrt unna knallfarger på blomster, puter og tepper. 

Se på bilder på finn.no hvor boligen tydelig er stylet. Plukk opp tips på hvordan re opp seng, plassere planter etc. Kjøp billig metervare på IKEA som duk, sengeteppe etc. Da kan du velge blant mye farger og teksturer til en billig penge. 

Lykke til!

Dette var ett fint svar! Og siden vedkommende allerede har kommet med mange gode tips her, så vil jeg ønske TS lykke til!

Anonymkode: abbb9...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje ikke den som skal komme med stylingtips, egentlig, men jeg synes stuegardinene er for tunge og dystre. De er med på å gi et litt utdatert preg, føler jeg. Få lånt noen lysere og lettere.

Anonymkode: 248ad...b35

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kom på et tips til vi fikk. Uteplassen skal se innbydende ut innenfra! De på visning skal ønske å gå ut. For oss føltes det rart å sette utemøblement med ryggen mot utsikten, men det ser veldig fint ut på bildene. Ute gjelder det samme som inne; planter og lyslykter, tepper og puter. 

Og en ting til: soner i store rom/uterom. Tepper er med på å ramme inn og skape "rom i rommet". Lag "oaser" og hyggelige plasser. 

La til: vi ble rådet til å ta bort alt av gardiner til fotografering. Hvis de ikke tilfører rommene noe, kan de droppes.

Endret av rhubarb
  • Liker 2
Skrevet

Så fint hus :) Du har fått mange gode tips allerede, her er mine two cents:

• Selg utsikt! Så utrolig fin utsikt det var der :hjerte:
  • Hva er det bak ved varmepumpa i stua? Ser ut som et tomt hjørne for meg og litt rar med lenestolen foran sjeselongen.
  • Ville byttet ut småtterier på hylla ved tv og på vegg over ovn med lit større ting, mer volum altså på ting
  • Enig i at spisestua er litt 2000-talls. Ville vurdert å ta bort sjenken der, ser allerede trangt ut. Ta bort to stoler og få luft rundt spisestua. Vurder noen nettere stoler...
  • Ha et par, litt store, fine ting på kjøkkenet
  • Som noen andre nevner, kjør luksusstil på badet :)
  • Ta bort ting på veggene i gangen
  • Rydd unna alt barnslig på soverom og re opp "voksent"
  • Ta bort liten lampe i vindu på soverom med mariuspute
  • Liker 4
Skrevet
På 28.5.2019 den 16.33, Pikeliten skrev:

Så fint hus :) Du har fått mange gode tips allerede, her er mine two cents:

• Selg utsikt! Så utrolig fin utsikt det var der :hjerte:
  • Hva er det bak ved varmepumpa i stua? Ser ut som et tomt hjørne for meg og litt rar med lenestolen foran sjeselongen.
  • Ville byttet ut småtterier på hylla ved tv og på vegg over ovn med lit større ting, mer volum altså på ting
  • Enig i at spisestua er litt 2000-talls. Ville vurdert å ta bort sjenken der, ser allerede trangt ut. Ta bort to stoler og få luft rundt spisestua. Vurder noen nettere stoler...
  • Ha et par, litt store, fine ting på kjøkkenet
  • Som noen andre nevner, kjør luksusstil på badet :)
  • Ta bort ting på veggene i gangen
  • Rydd unna alt barnslig på soverom og re opp "voksent"
  • Ta bort liten lampe i vindu på soverom med mariuspute

Utsikta skal selges, tro meg! 

Ved varmepumpa er verandadøra.

skjenken henger på veggen og blir værende 🙈

blir det ikke rart med bare 4 stoler ved spisestua? 

Forslag til store ting på kjøkkenet?

Alt av private bilder og ting og tang skal bort.

Barnerommene skal også ryddes for et mer voksent preg.

skal kjøpe litt blomster og stæsj til pynt, og selvfølgelig pynte uteplassen.

Skrevet
På 28.5.2019 den 15.31, rhubarb skrev:

Kom på et tips til vi fikk. Uteplassen skal se innbydende ut innenfra! De på visning skal ønske å gå ut. For oss føltes det rart å sette utemøblement med ryggen mot utsikten, men det ser veldig fint ut på bildene. Ute gjelder det samme som inne; planter og lyslykter, tepper og puter. 

Og en ting til: soner i store rom/uterom. Tepper er med på å ramme inn og skape "rom i rommet". Lag "oaser" og hyggelige plasser. 

La til: vi ble rådet til å ta bort alt av gardiner til fotografering. Hvis de ikke tilfører rommene noe, kan de droppes.

Blir det ikke stusselig uten gardiner?? Det er skrudd gardinstenger i veggene...

skal forsøke å lage oaser.

skal teste utemøbler mot utsikt for å se hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...