Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg utelatt.

Til tross for at jeg føler jeg alltid stiller opp for vennene mine, ordner det slik at de får en fin bursdag, spør hvordan de har det og lalala, så føler jeg at jeg ikke får noe tilbake.

Vi er en gjeng på fem. Resten av gjengen styrer på for å ordne en fin feiring av bursdager for resten, de gratulerer med bursdager, spør hvordan det går og generelt bryr seg veldig mye.

Dessverre føler jeg ikke den samme kjærligheten. Jeg opplever ikke å bli gratulert fra alle engang, og føler ikke at de tenker at det er så viktig å feire bursdagen min. Det er mulig de tenker at ettersom jeg har kjæreste så vil jeg bli opptatt med han, men flere bryr seg ikke i det hele tatt. Det er en tydelig forskjell fra hvordan de behandler de andre. 

Forrige bursdag ble jeg ikke gratulert av alle, og istedenfor spurte hun ene om vi ville være med på en overraskelsesbursdag for en _bekjent_ av oss. Da følte jeg meg temmelig ensom den dagen. Dette gjør vondt så utrolig langt inne.

Vi er gode venner ellers, og vi har så utrolig bra kjemi. Men akkurat dette har de ikke forståelsen for, virker det som. Det er akkurat som at jeg ikke er kul nok, som at jeg ikke fortjener en feiring. Jeg har snakket med kjæresten min om dette, en gutt som selv er veldig sosial og ville hatt god forståelse for dette, men grunnen til at de unngår meg slik har han ikke forståelsen for.

Dessuten skulle jeg feire bursdagen min ifjor, jeg tok ansvar for å ordne en bursdag for meg selv. Jeg ba rundt 20 stykker, men nesten ingen fra denne gjengen kunne komme. Jeg endte opp med å avlyse bursdagen, håpet på å finne en dag senere. Dessverre virket ingen i gjengen gira på å feire meg, noe som resulterte i at den ikke ble feiret. Jeg kommer da altså ikke til å feire den igjen i år.

Dette har svekket selvtilliten min.

Videre ønsker jeg også å belyse at enkelte fra gjengen alltid har hermet etter meg. Helt siden vi var små har de stjelt ideer fra meg og tydelig vært ganske sjalu. Flere ganger har hun ene stilt seg foran meg når jeg har pratet foran en gjeng, slik at jeg ikke skulle få oppmerksomhet. Dette har jo ikke vedvart med årene, men kan det være en sammenheng? 

Det verste er at jeg har opplevd dette fra mangemange mennesker. Jeg er ganske vant til slik oppførsel, og derfor bryr jeg meg ikke like mye lenger. Det som bryr meg mest er at de nærmeste heller ikke bryr seg om meg.

Hva tror du kan være årsaken? Kunne du gjort noe lignende mot noen, og hvilke mennesker unngår du? 

Jente, 23 år

Anonymkode: 8cdd4...672

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. Det kan være selvtillitten din som hindrer deg i å bli tatt like mye i betraktning som de andre. Bare at folk kan stille seg foran deg når du snakker, sier meg at du har behov for å synliggjøre deg selv mer!

istedenfor å bruke mye energi på å tenke , prøv heller å finne ut av hva du vil. Og sett grenser for hva du ønsker. Aldså: ikke ordne mer for dem enn du føler du får tilbake. 

Føler du at de ikke setter pris på den fantastiske personen du er, kan tiden være inne for å se deg rundt etter andre. Spør noen du ikke har sett på lenge om de vil treffes etc. Peil deg inn på mennesker som ikke tråkker over dine grenser, og som behandler deg likeverdig. 

Det er ingenting galt med deg!! Det er desverre bare det at folk har en stygg tendens til å ta snille folk for gitt. En del av det å bli voksen, er å styre seg selv i retning av de folkene som gjør en godt- og som ikke kontakter deg på bursdagen din for å planlegge en annens dag. 

Jeg tror du opplever at de stjeler ideer fra deg fordi du ikke tørr å si høyt at det er dine ideer. Isteden lider du i stillhet over at andre bruker dine. Du må jobbe iherdig med å markere deg (på en hyggelig måte), og hvis det ikke nytter, må du se deg om etter nye venner. Begynn på kurs/skole, kontakt kollegaer etc. 

Og hva du enn gjør: IKKE gi opp!! Det er plass til deg også, og når du treffer de riktige folkene for deg, vil du forstå hva jeg mener.

varm hilsen❤️

Anonymkode: 2c089...2fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror grunnen er at noen av dem er sjalu på deg. Sjalusi og misunnelse kan sitte dypt. Mulig at bare det at du er så snill og grei og styrer og hjelper til med feiring og gratulasjon kan få frem sjalusi hos noen av dem. De kan tenke "oi, hun har styrt så mye fint istand" 

Hva med å trekke deg tilbake litt en stund? Holde tilbake litt på godheten. Vær med dem, men ikke bry deg så mye som før.

Anonymkode: cb4aa...c26

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c1bd9...d1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...