AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Forutsatt at man har kontroll på økonomien så klart. Anonymkode: b686f...0b6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Noen kredittkort har inkludert reiseforsikring når man betaler så og så stor del av reisen med kortet. Jeg gjør alltid det med norwegian-kortet, men fant ut at jeg må ha europeiske reiseforsikring likevel fordi norwegian sin reiseforsikringsgreie har tydeligvis ikke skjønt at man kan bli syk på natta, noe jeg ble. En annen ting er at det er dumt å ha bare ett kort på reise, altså bankkort og kredittkort beskytter vel bedre ved tyveri og sånt også, så jeg pleier å ha 1 kort i safen på hotellrommet i tilfelle det kortet jeg har på meg blir stjålet. Anonymkode: 599a8...95d
Anim92 Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Det er ikke lurt med mindre du har stålkontroll på økonomien og har selvdisiplin. Ellers er det fordeler som rabatter eller reiseforsikringer
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Enkelte kort har en rekke ulike rabatter og tilbud. For eksempel får du 1-3% i bonus ved bruk av enkelte kort, som du kan bruke til å betale ned regninger på et senere tidspunkt eller bruke til å handle i nettbutikker. Så har du supertilbud i perioder, for eksempel har DNB med jevne mellomrom tilbud med 25% rabatt på Power, XXL og andre store butikker. Dette forutsetter som du skriver at man har kontroll på økonomien. Det likevel viktigste for mange vil nok være at om du blir svindlet på kreditt vil det være bankens penger som er tatt, og ikke det du har disponibelt på brukskonto. Om du blir svindlet på brukskonto vil svindlerne ha tatt dine penger, og du må vente til banken har behandlet ferdig klagen din før du får tilbake pengene. Om de derimot svindler kredittkortet vil du slippe å betale faktura mens saken er under behandling hos banken. Dette må du selvfølgelig avklare med banken, men regner med det er sånn over alt Anonymkode: 20d89...e92
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Har to kort, ett i banken som brukes på blant annet netthandel og et fra choice som gir rabatter og poeng som brukes på hotell. Greit å kunne betale ferier med kredittkort, i tilleg er det enklere å få gjort noe dersom man blir svindlet på nett. Anonymkode: 81a33...653
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Det er lurt å ha kredittkort når man handler på nett. Bruker aldri debetkort fordi man er mer sårbar dersom man blir svindlet. På debetkort blir kontoen din belastet, med kredittkort kommer belastningen på faktura og man kontakter banken for å ordne opp. Ved bestilling av reise er det reiseforsikring i kortet. Mange banker har fordeler i kortet; rabatt ved kjøp av ulike produkter (hotell, leiebil etc) eller at man får bonuspoeng ved bruk. Kredittkort er flott dersom man har kontroll på økonomien og dersom man betaler hele fakturaen ved forfall. Anonymkode: 3fc87...3a3
dyptvann Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 Reiseforsikring, leiebilforsikring, ymse cashback løsninger, økt sikkerhet dersom kontraktsmotpart går konkurs, økt likviditet som følge av 45 dagers rentefri utsettelse, redusert mulighet for svindel og bonusordninger. Har selv ikke brukt annet enn kredittkort de siste årene og blir irritert når en butikk ikke tar mastercard 1
applestories Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Fordi du har et ekstra når du er i utlandet, det vanlige kortet virker plutselig ikke, du kontakter banken og hører om de har problemer med utenlandske uttak, og de, i sin uendelige visdom, svarer at sånn, nå har vi sperret kortet ditt. Bare ikke gjør som meg og svar tilbake at det var ikke kortet det var noe galt med for kredittkortet funker heller ikke, for da sperrer de det også selv om de vet at du sitter en halv jordklode unna 🙈
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Admin hvis ikke du kan se det så var det Anonymkode: 08608...4c2 som ødela denne tråden med zalgo. Please ban. Angående temaet: Kredittkort har reiseforsikring hvis du betaler mer enn 50% av reisen med det. Du har også rett til å bestride transaksjoner du ikke vedkjenner deg når du har brukt kredittkort. Du får også minst 15 dagers renteutsettelse(som kan brukes som en buffer i økonomien din). I tillegg til at mange kredittkort er helt uten årsavgift og at du kan få cashback og andre bonuser ved kjøp. Det kan også brukes som statussymbol (jeg har mastercard platinum). Problemet med kredittkort er at det er fordyrende for utsalgssted sammenlignet med bankaxept løsninger. Det er også svindyrt å ta ut kontanter ved bruk av kredittkort. Anonymkode: 63bb6...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå