Bobly Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg var på et nytt intervju til en mellomlederstilling. Jeg hadde i utgangspunktet ganske god følelse og fikk gjennomført intervjuet laaaaangt over min egen forventning. Casene og de hypotetiske problemstillingene arbeidsgiver hadde, ble besvart kontant (selvfølgelig på en reflektert måte). Underveis i intervjuet fikk jeg mange bekreftelser fra den andre siden, typen "det ville jeg også ha svart". "Bra svar". "Imponerende". I tillegg fikk jeg massevis av bekreftende hodenikk. Den følelsen jeg satt igjen med var den følelsen jeg har når jeg har garantert har fått jobben. Problemet jeg sliter med er om jeg har fått feil inntrykk? For på vei ut av intervjuet sa han ene plutselig; "ikke ta kontakt med referansene dine før jeg sier ifra". Det kan jo nødig være et godt tegn? Huff. Hvordan kan jeg ha fått et så feil inntrykk, hvis de ikke likte min tilnærming i det hele tatt? Noen som har opplevd noe slikt og ikke fått jobben?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 TS, tror du svarene du alene gir er det utslagsgivende, eller om det handler om personlige egenskaper som egner seg til denne stillingen? Det kan være fremtoning, kroppsspråk, holdning, om du passer inn i avdelingen m.m. Anonymkode: d29a2...ab3
Bobly Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, tror du svarene du alene gir er det utslagsgivende, eller om det handler om personlige egenskaper som egner seg til denne stillingen? Det kan være fremtoning, kroppsspråk, holdning, om du passer inn i avdelingen m.m. Anonymkode: d29a2...ab3 Nei, jeg vet at det ikke kun er svarene. Jeg hadde en veldig god fremtoning, der jeg hele tiden fikk bekreftelse på at det jeg sa, gjorde og holdningen jeg hadde, var perfekt. Så da er det litt merkelig at jeg plutselig fikk beskjed om å ikke kontakte referansen enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå