AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg var på et intervju og føler at intervjuet gikk veldig bra. Jeg fikk beskjed om at vedkommende skulle ringe meg. Men først måtte jeg sende noen papirer. Nå fikk jeg en melding der vedkommende takker for praten og sier at tilsetningsmøte er 1 juni. Hva betyr dette? Syns jeg hørte at jeg skulle blir ringt hvis jeg får jobben? Kanskje jeg hørte feil, husker ikke. Jeg fikk vite at 4 andre hadde fått jobb, dette er på skole. Anonymkode: e34db...a03
Bobly Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Har du sendt inn noen papirer allerede når du sendte søknaden? Muligens er de nok dokumentasjon mht tilsetning. Det høres ut som meg når jeg er på intervju. Har opplevd noe liknende, der jeg mener at jeg hørte at vedkommende sa at jeg ikke skal kontakte mine referanser før hun sier ifra. Det anser jeg som et negativt tegn, selv om det ikke kunne ha gått bedre på intervju. Første juni er rett rundt hjørnet, så det er bare å krysse fingrene. Jeg gjør det for deg. Si ifra hvordan det går 01.juni🥰
ekkoet Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, Bobly skrev: . Har opplevd noe liknende, der jeg mener at jeg hørte at vedkommende sa at jeg ikke skal kontakte mine referanser før hun sier ifra. Det anser jeg som et negativt tegn, selv om det ikke kunne ha gått bedre på intervju. Jeg tenker jo at grunnen til at intervjuer ikke vil du skal kontakte referansene dine er at man har lyst å sjekke referansene dine fordi du er aktuell for stililngen. De ønsker ikke at du skal si "hei, nå ringer de straks fra XXXX. De kommer sikkert til å spørre hvordan jeg er å samarbeide med, flott om du kan gi meg gode skussmål".
Nooni Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Hvis du har søkt jobb i staten så skal innstillingen gjennom et tilsetningsråd - kanskje det er dette hun snakker om. Eventuelt er det et møte hvor de som intervjuet, tillitsvalgt og ledere samler seg for å lage en innstilling.
Bobly Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 42 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg tenker jo at grunnen til at intervjuer ikke vil du skal kontakte referansene dine er at man har lyst å sjekke referansene dine fordi du er aktuell for stililngen. De ønsker ikke at du skal si "hei, nå ringer de straks fra XXXX. De kommer sikkert til å spørre hvordan jeg er å samarbeide med, flott om du kan gi meg gode skussmål". Men skal de ringe referansene mine uten at de er informert om at de skal kontaktes? Har aldri opplevd det tidligere. Får alltid beskjed rimelig raskt etter intervjuet at jeg bør informere referansene mine. Også ringes de sv potensiell arbeidsgiver. Tar jeg feil?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, Bobly skrev: Men skal de ringe referansene mine uten at de er informert om at de skal kontaktes? Har aldri opplevd det tidligere. Får alltid beskjed rimelig raskt etter intervjuet at jeg bør informere referansene mine. Også ringes de sv potensiell arbeidsgiver. Tar jeg feil? Det varierer faktisk litt. Da jeg fikk den jobben jeg har i dag, så ringte jeg min kommende sjef et par timer etter 2. gangs intervjuet og spurte om jeg burde forberede referansene mine. Svaret var klart og tydelig: "Det er for sent. De har vi allerede snakket med ". Har du sendt de papirene de spurte etter ennå? 1. juni er på fredag, så om du ikke har sendt papirene enda så bør du sende dem asap. Anonymkode: 968eb...08f
Bobly Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer faktisk litt. Da jeg fikk den jobben jeg har i dag, så ringte jeg min kommende sjef et par timer etter 2. gangs intervjuet og spurte om jeg burde forberede referansene mine. Svaret var klart og tydelig: "Det er for sent. De har vi allerede snakket med ". Men hun sa at jeg ikke skulle kontakte referansene før de sier ifra. Det høres ikke positivt ut. Intervjuet var på fredag og ingen kontaktet meg idag heller☹️
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 34 minutter siden, Bobly skrev: Men hun sa at jeg ikke skulle kontakte referansene før de sier ifra. Det høres ikke positivt ut. Intervjuet var på fredag og ingen kontaktet meg idag heller☹️ Privat eller offentlig sektor? I offentlig sektor skal det gjøre en innstilling, og fagforeningene skal være enige i innstillingen, den delen av prosessen må være ferdig før du blir oppringt. Var det 2. gangs intervju du var på da dette ble sagt? Anonymkode: 968eb...08f
Bobly Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I offentlig sektor skal det gjøre en innstilling, og fagforeningene skal være enige i innstillingen, den delen av prosessen må være ferdig før du blir oppringt. Var det 2. gangs intervju du var på da dette ble sagt? Det var kun et intervju. De sa at jeg ikke skulle kontakte referansene mine før de sier ifra. Men de har ikke sagt ifra enda heller.
ekkoet Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 2 timer siden, Bobly skrev: Men skal de ringe referansene mine uten at de er informert om at de skal kontaktes? Har aldri opplevd det tidligere. Får alltid beskjed rimelig raskt etter intervjuet at jeg bør informere referansene mine. Også ringes de sv potensiell arbeidsgiver. Tar jeg feil? Men oppgav du ikke referansene dine i søknaden din? Og snakket du ikke med referansene dine om at det var greit at de ble skrevet opp som referanser før du gjorde det?
Bobly Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 14 minutter siden, ekkoet skrev: Men oppgav du ikke referansene dine i søknaden din? Og snakket du ikke med referansene dine om at det var greit at de ble skrevet opp som referanser før du gjorde det? Jo. Men de jeg var på intervju hos sa på slutten av intervjuet at jeg ikke skulle ta kontakt med referansene før jeg får tilbakemelding fra dem. Og det er en høflig måte å si at du trenger ikke å forstyrre referansene dine fordi vi ikke har tenkt å innstille deg. Vanligvis får man beskjed om å forberede referansene, slik at de vet at det kommer en tlf. angående meg. Slik har det alltid vært i det offentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå