AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Hva skjer hvis jeg stryker på to eksamener og får 15 studiepoeng mindre dette semestret (skal egentlig ha 30)? blir stipendet omgjort til lån eller har jeg litt tid på meg til å ta igjen de studiepoengene? Anonymkode: 0f5c4...6db
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Du får ikke omgjort hele stipendet når du ikke har tatt studiepoengene. Bare for deg å ta opp igjen fagene Anonymkode: ac80a...abc
_popcorn_ Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Stipend blir ikke omgjort til lån, det er motsatt. Man får studielån, og deler blir omgjort til stipend ved bestått eksamen. Så dersom du stryker, så vil ikke deler av lånet bli omgjort til stipend nå. Dersom du tar opp eksamen til høsten, eller neste år, og består, så vil da skolen rapportere bestått studiepoeng til lånekassen, som omgjør lån til stipend. Så lenge det ikke er mer enn 15 studiepoengs forsinkelse, så vil det i praksis ikke ha noe å si for deg så lenge du ikke har begynt tilbakebetalingen av lånet. Dersom du blir mer enn 60 poeng forsinket, så vil det få betydning da du kan miste retten til støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Hvor mange år har jeg på å ta igjen de femten poengene da, før de ikke kan bli omgjort til stipend? Anonymkode: 0f5c4...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå