vanskapning Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg er utdannet innenfor helse, og har tidligere jobbet innenfor et felt jeg trivdes veldig godt med. Mot slutten av 2018 begynte bedriften jeg jobbet i å gå dårlig, og mange av kollegaene mine fant seg nye jobber. I februar 2019 startet jeg også i ny jobb. Jobben er i en by jeg trives veldig godt i, og jeg har familie og venner her. Dessverre er ikke jobben sånn som jeg fikk forespeilet det på intervju. Det er veldig mye utagering og trusler fra noen av brukerne, jeg jobber alene og ofte er andre kollegaer langt unna, og det er veldig uhygienske forhold. Opplæringen har også vært mangelfull, og jeg føler ikke jeg klarer å gjøre en god jobb. Jeg syns det er vanskelig å være åpen med sjefen om dette, da han ikke har vist særlig forståelse de gangene jeg har sagt fra f.eks om trusler. Jeg har ikke vært i jobben lenge, så jeg prøver å tenke at det kan bli bedre etter hvert, men foreløpig har det bare blitt verre og jeg gruer meg til å reise på jobb. Jeg følger med på arbeidsmarkedet her jeg bor, men det er sjelden ledige jobber innenfor det jeg ønsker å jobbe med. Jeg tenker også at det er for "tidlig" å søke andre jobber siden jeg ikke har vært på denne arbeidsplassen så lenge. Jeg har sett på jobber på større steder som f.eks i Oslo-området, der er det mange jobber som jeg kunne tenkt meg å søke på. Jeg har foreløpig ikke søkt på noe, og syns hele prosessen med å søke andre jobber og planlegge flytting og si opp jobben her er et stort steg. Jeg har heller ikke noe nettverk på disse stedene, og selv om jeg ikke er en veldig sosial type så er det jo en trygghet i å ha familie i nærheten. Prøvetiden er snart over og etter det vil jeg også få lengre oppsigelsestid, noe som kanskje også kan gjøre det vanskeligere å få ny jobb. Jeg er også redd for at dersom jeg søker ny jobb vil det se dårlig ut at jeg ikke har jobbet så lenge på dette stedet. Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Bare søk. Overalt. Og så krysser du de eventuelle broene når du kommer til de Alt ordner seg til slutt, men basert på hva du skriver vil jeg råde deg til å søke ny jobb asap. Og husk at du ikke trenger å takke ja til en ny jobb dersom det skulle vise seg å bli vanskelig med tanke på flytting osv. Anonymkode: 98c99...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå