AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg sitter litt i vantro. Jeg skulle søke opp adressen vi leier på for å se hvor mye den er verdt - på grunn av søking av lån. Selv om vi leier. Men til min store forundring så ligger leiligheten ute til salgs på Livvin. Det står den kommer til salg i juni 2019. Er ikke dette noe han skulle ha opplyst om? Vi har nettopp flyttet dit og bare bodd der tre måneder - og endelig så føler vi oss hjemme. Jeg har og ei datter og jeg vil ikke flytte rundt på meg mer - for det har gjort et par ganger nå. Vi har bodd flere steder - men noen har vært for små, men ligget greit i forhold til skolen hennes. En leilighet var fin, men for langt unna skolen hennes. Denne var helt perfekt. Jeg aner ikke hva en leietaker har lov til og hva vi har rettigheter på. Noen som vet? Anonymkode: 11eea...aa4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 En leietaker kan ikke selge en leilighet han ikke eier. Det er bare å anmelde leietakeren. Jeg antar at du har bevis på at det er du som eier leilgheten. Anonymkode: 4ae2d...b10 14
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Ofte så følger leietaker med huset når de nye eierene overtar. Så ikke sikkert at dere må flytte. Anonymkode: decc3...6d1 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: En leietaker kan ikke selge en leilighet han ikke eier. Det er bare å anmelde leietakeren. Jeg antar at du har bevis på at det er du som eier leilgheten. Anonymkode: 4ae2d...b10 TS LEIER leiligheten, mens eieren skal selge.... Det tar gjerne tid med salg og overtagelse. Du vil nok få en oppsigelse ganske raskt i juni. Evt selges leiligheten "med deg" som leietaker med den kontrakten du har. Veldig vanlig Anonymkode: a15f3...714
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En leietaker kan ikke selge en leilighet han ikke eier. Det er bare å anmelde leietakeren. Jeg antar at du har bevis på at det er du som eier leilgheten. Anonymkode: 4ae2d...b10 Om du leser igjen så ser du at de leier leiligheten, men hun skulle sjekke opp hva den var verd. Pga lån. Skjønner ikke hvorfor ts skal søke om verdi på en leilighet de leier om ts skal søke om lån. Får da ikke lån med tanke p åverdi i en leilighet de ikke eier selv. Så var et merkelig innlegg fra ts Anonymkode: 8d85a...9f6 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Salg av huset er ikke grunn nok for å si deg opp. Anonymkode: c3c99...070
Fiskegrateng Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om du leser igjen så ser du at de leier leiligheten, men hun skulle sjekke opp hva den var verd. Pga lån. Skjønner ikke hvorfor ts skal søke om verdi på en leilighet de leier om ts skal søke om lån. Får da ikke lån med tanke p åverdi i en leilighet de ikke eier selv. Så var et merkelig innlegg fra ts Anonymkode: 8d85a...9f6 Antar at TS ville bare snoke litt 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Ja jeg ser det nå, man skal ha 1 måneds advarsel Overskriften burde ha vært "Eier skal selge" Anonymkode: 4ae2d...b10 14
iligoz Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Nei, jeg skulle søke lån i en bank. Der måtte man oppgi verdi av bolig - og samtidig krysse av om man eide den eller ikke. Så jeg hadde ikke noe behov for å snoke noe mer utover det. Han eier et hus selv - og vi bor i et leilighetskompleks, der leiligheten vi leier er lagt ut for salg. Dette er ikke noe vi har hørt om - men da antar jeg han harr rett til det.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du leser igjen så ser du at de leier leiligheten, men hun skulle sjekke opp hva den var verd. Pga lån. Skjønner ikke hvorfor ts skal søke om verdi på en leilighet de leier om ts skal søke om lån. Får da ikke lån med tanke p åverdi i en leilighet de ikke eier selv. Så var et merkelig innlegg fra ts Anonymkode: 8d85a...9f6 Går jo an å tenke seg at hun ville vite markedsprisen for å se om hun kan kjøpe noe tilsvarende, siden leiligheten er perfekt. Tror ikke ts innbiller seg at hun får lån basert på verdien av noe hun ikke eier. Kan du kjøpe leiligheten selv ts? Anonymkode: 1a8fd...fda 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Salg av huset er ikke grunn nok for å si deg opp. Anonymkode: c3c99...070 Jo det er det. Anonymkode: cadd5...a69 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, iligoz skrev: Nei, jeg skulle søke lån i en bank. Der måtte man oppgi verdi av bolig - og samtidig krysse av om man eide den eller ikke. Så jeg hadde ikke noe behov for å snoke noe mer utover det. Han eier et hus selv - og vi bor i et leilighetskompleks, der leiligheten vi leier er lagt ut for salg. Dette er ikke noe vi har hørt om - men da antar jeg han harr rett til det. Hvorfor søkte du på livvin da? Det normale ville vært å søke på Finn etter lignende hus🤔 Anonymkode: 4cd13...056 2
Honey Dew Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS LEIER leiligheten, mens eieren skal selge.... Det tar gjerne tid med salg og overtagelse. Du vil nok få en oppsigelse ganske raskt i juni. Evt selges leiligheten "med deg" som leietaker med den kontrakten du har. Veldig vanlig Anonymkode: a15f3...714 Hun skriver jo at LEIETAKER skal selge. Det er det folk reagerer på. 21
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, iligoz skrev: Nei, jeg skulle søke lån i en bank. Der måtte man oppgi verdi av bolig - og samtidig krysse av om man eide den eller ikke. Så jeg hadde ikke noe behov for å snoke noe mer utover det. Han eier et hus selv - og vi bor i et leilighetskompleks, der leiligheten vi leier er lagt ut for salg. Dette er ikke noe vi har hørt om - men da antar jeg han harr rett til det. Når folk legger ut boligen sin på livvin så kan det være for å teste om det er noe interesse. Den kan vel ikke legges ut på finn.no uten at noen har vært innom deg og tatt takst, bilder etc, så om du ikke har hørt noe om det kan det være at det ikke blir noe av. Anonymkode: 1a8fd...fda
_popcorn_ Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 Det kan også være at eier la ut leiligheten på livvin før dere leide den, for å sjekke markedet og hvorvidt han skulle leie ut eller selge, og bare ikke har slettet den. Men jeg skjønner at du blir usikker. Leiekontrakten din er det du skal forholde deg til. Uansett om leiligheten blir solgt eller ikke, så har du kontrakt på leie, og denne overføres til ny eier ved salg. Du kan kontakte eier, si at du tilfeldigvis kom over annonsen, og spørre rett ut om det faktisk er slik at det er planlagt salg. 2
Sensi Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 Siden du nå vet så kan du jo bare ta kontakt med huseier og høre. Hva som er lov/ikke lov vet jeg ikke. Men mest sannsynlig vil du følge med nye eiere. Hvem vet kanskje du kan kjøpe leiligheten utenom megler? At dere gjør det privat 🙂 Da slipper eier å betale for megler og du får tilsvarende rabatt. Evt kan du sjekke kontrakten din. Kan aldri tenke meg eier har tenkt å kaste deg ut. Se selv hva du har skrevet under på. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sitter litt i vantro. Jeg skulle søke opp adressen vi leier på for å se hvor mye den er verdt - på grunn av søking av lån. Selv om vi leier. Men til min store forundring så ligger leiligheten ute til salgs på Livvin. Det står den kommer til salg i juni 2019. Er ikke dette noe han skulle ha opplyst om? Vi har nettopp flyttet dit og bare bodd der tre måneder - og endelig så føler vi oss hjemme. Jeg har og ei datter og jeg vil ikke flytte rundt på meg mer - for det har gjort et par ganger nå. Vi har bodd flere steder - men noen har vært for små, men ligget greit i forhold til skolen hennes. En leilighet var fin, men for langt unna skolen hennes. Denne var helt perfekt. Jeg aner ikke hva en leietaker har lov til og hva vi har rettigheter på. Noen som vet? Anonymkode: 11eea...aa4 Du vil ikke flytte rundt mer? Da burde du kjøpt egen leilighet da vettu, i stedet for å leie. Anonymkode: c77c5...804 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 Hva med å prate med huseier? Vi kan jo komme med alle muligheter til hvorfor leiligheten din ligger ute, men den eneste som faktisk vet det er huseier. Når det gjelder rettighetene dine kan huseier legge ut for salg, men selvfølgelig forholde seg til oppsigelsestiden som står i kontrakten din. Det etisk riktige er jo absolutt å prate med deg, men ikke alle som bryr seg om det. Hvis det er lagt ut på Livvin og ikke Finn, så vil jeg tro det er snakk om å sjekke interessen, dessuten kan evt salg være langt frem i tid. Anonymkode: f43f2...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du vil ikke flytte rundt mer? Da burde du kjøpt egen leilighet da vettu, i stedet for å leie. Anonymkode: c77c5...804 Ikke alle som har råd til det da vettu... Anonymkode: 4469b...431 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor søkte du på livvin da? Det normale ville vært å søke på Finn etter lignende hus🤔 Anonymkode: 4cd13...056 Hun googlet adressen vel Anonymkode: ed922...12b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå