AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg er ferdig utdannet og skal starte arbeidslivet. Dette er i Bergen, og jeg er i kontakt med et bemanningsbyrå som har funnet denne jobben. De skal "presentere" meg inn i denne bedriften, og jeg sa det var greit. Etter litt tenketid for meg selv, har jeg egentlig ikke lyst, og magefølelsen sier nei. Det er stor sannsynlighet for at jeg blir kalt inn til intervju, men egentlig ønsker jeg ikke dette. Hva gjør jeg? Føler selvsagt det er dårlig gjort ovenfor arbeidsgiver og bemanningsbyrået. Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Det er lov å si nei etter et intervju. Jobbet flere år igjennom bemanningsbyrå, og det hendte seg at jeg takket nei til oppdrag. Det var helt greit. Anonymkode: e3449...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å si nei etter et intervju. Jobbet flere år igjennom bemanningsbyrå, og det hendte seg at jeg takket nei til oppdrag. Det var helt greit. Anonymkode: e3449...bd5 Ser ikke helt grunnen til å dra på intervju når dette ikke frister. Jeg må jo være interessert skal det være noen vits. Bedre å si nei på et tidligere stadium enn å bruke opp tiden deres unødvendig på et intervju? Anonymkode: 579b6...34b
mammamora90 Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 (endret) Jeg ville dratt på intervju og tatt det der ifra. Kanskje det ikke er drømmejobben, men det kan jo være at du får noe relevant erfaring som gjør at du står sterkere neste gang du søker jobb? Kanskje du får en god følelse på hvordan miljøet og arbeidsplassen er når du møter på intervju? Dersom du etter intervjuet fremdeles tenker at det absolutt ikke er noe for deg så er det selvfølgelig lov å si nei. Endret 27. mai 2019 av mammamora90 4
slutt Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Gi beskjed til bemanningsbyrået at du ønsker de skal trekke deg fra kandidatlisten da. Er vel ikke noe big deal det? 1
Carrot Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Jeg ville også gått på intervjuet, om ikke annet som en pekepinn på hva jeg kommer til å møte i yrkeslivet og intervjurundene siden du skriver du er nyutdannet.. Se det som en erfaring. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 13 minutter siden, mammamora90 skrev: Jeg ville dratt på intervju og tatt det der ifra. Kanskje det ikke er drømmejobben, men det kan jo være at du får noe relevant erfaring som gjør at du står sterkere neste gang du søker jobb? Kanskje du får en god følelse på hvordan miljøet og arbeidsplassen er når du møter på intervju? Dersom du etter intervjuet fremdeles tenker at det absolutt ikke er noe for deg så er det selvfølgelig lov å si nei. Ja... må da være lov å si nei? Jeg tenker at det handler jo om å være tro mot seg selv! Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 13 minutter siden, slutt skrev: Gi beskjed til bemanningsbyrået at du ønsker de skal trekke deg fra kandidatlisten da. Er vel ikke noe big deal det? Nei egentlig ikke! Det krever litt ryggrad å si nei tenker jeg, er vel mest der det ligger! Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 14 minutter siden, Carrot skrev: Jeg ville også gått på intervjuet, om ikke annet som en pekepinn på hva jeg kommer til å møte i yrkeslivet og intervjurundene siden du skriver du er nyutdannet.. Se det som en erfaring. Forstår! Utfordringen er at det sitter langt inne å dra på et jobbintervju når jeg ikke er interessert. For all del, smart å dra dit å hente litt erfaring, det er nok ikke dumt. Anonymkode: 579b6...34b
_popcorn_ Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Mange muligheter: 1: du kan kontakte byrået å si at dette ikke er en jobb du anser som interessant, og trekke deg fra kandidatlisten 2: du kan vente til du blir inkalt til intervju, og så takke nei til intervjuet fordi du ikke er interessert i den jobben 3: du kan dra på intervjuet, og si i etterkant at dette ikke var det du hadde tenkt deg og at du ikke lengre er interessert 4: du kan dra på intervjuet, vente å se om du blir tilbudt jobben, for å så takke nei. Jeg har flere ganger også innsett at mitt inntrykk av jobber har endret seg etter intervju. Man får mye info om jobben på intervju. Hos meg har det gått begge veier, hvor jeg egentlig ikke har vært så interessert, men dratt på intervju og innsett at det har vært en veldig interessant jobb. Og jeg har søkt på "drømmejobben", dratt på intervju og innsett at det absolutt ikke var noe jeg ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 Intervjuet handler like mye om at bedriften skal selge seg inn hos deg. Kanskje får du et bedre bilde av jobben etter intervjuet. Det kan også være at de mener du er bedre egnet til en annen stilling enn den du har søkt på, og tilbyr deg en annen, bedre, jobb. Men ingenting vil skje om du trekker søknaden din. Anonymkode: ed521...884 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, _popcorn_ skrev: Mange muligheter: 1: du kan kontakte byrået å si at dette ikke er en jobb du anser som interessant, og trekke deg fra kandidatlisten 2: du kan vente til du blir inkalt til intervju, og så takke nei til intervjuet fordi du ikke er interessert i den jobben 3: du kan dra på intervjuet, og si i etterkant at dette ikke var det du hadde tenkt deg og at du ikke lengre er interessert 4: du kan dra på intervjuet, vente å se om du blir tilbudt jobben, for å så takke nei. Jeg har flere ganger også innsett at mitt inntrykk av jobber har endret seg etter intervju. Man får mye info om jobben på intervju. Hos meg har det gått begge veier, hvor jeg egentlig ikke har vært så interessert, men dratt på intervju og innsett at det har vært en veldig interessant jobb. Og jeg har søkt på "drømmejobben", dratt på intervju og innsett at det absolutt ikke var noe jeg ønsket. Smart. Føler jeg svikter andre ved å ikke være interessert. Hvem svikter jeg? vet ikke. Meg selv kanskje (og de som har etablert kontakt med bedriften). Det er vel bedre jeg er ærlig på at denne ikke er aktuell for meg. Jeg satser på alternativ 2, og håper det går bra!!! Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... må da være lov å si nei? Jeg tenker at det handler jo om å være tro mot seg selv! Anonymkode: 579b6...34b Greit nok å være tro mot seg selv, men skill for all del mellom «tro mot seg selv» og overdreven kresenhet. Anonymkode: 580be...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Intervjuet handler like mye om at bedriften skal selge seg inn hos deg. Kanskje får du et bedre bilde av jobben etter intervjuet. Det kan også være at de mener du er bedre egnet til en annen stilling enn den du har søkt på, og tilbyr deg en annen, bedre, jobb. Men ingenting vil skje om du trekker søknaden din. Anonymkode: ed521...884 Ja! Godt du nevnte dette: Sitat Intervjuet handler like mye om at bedriften skal selge seg inn hos deg. Når jeg ikke er interessert i å "selge meg inn" hos de (sånn i utgangspunktet), så blir det litt bortkastet tidsbruk for alle parter egentlig. Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Greit nok å være tro mot seg selv, men skill for all del mellom «tro mot seg selv» og overdreven kresenhet. Anonymkode: 580be...c9c Enig der. -ts Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig utdannet og skal starte arbeidslivet. Dette er i Bergen, og jeg er i kontakt med et bemanningsbyrå som har funnet denne jobben. De skal "presentere" meg inn i denne bedriften, og jeg sa det var greit. Etter litt tenketid for meg selv, har jeg egentlig ikke lyst, og magefølelsen sier nei. Det er stor sannsynlighet for at jeg blir kalt inn til intervju, men egentlig ønsker jeg ikke dette. Hva gjør jeg? Føler selvsagt det er dårlig gjort ovenfor arbeidsgiver og bemanningsbyrået. Anonymkode: 579b6...34b Hva er det som gjør at du mener denne bedriften absolutt ikke er noe for deg? Du sier du er nyutdannet. Er utdannelsen du nå er ferdig med en omskolering etter nedturen i oljebransjen for noen år siden, eller er du helt fersk? Husk at du ikke kommer til å være den eneste bedriften har kalt inn til intervju (hvis du blir kalt inn). Anonymkode: 76c5a...755
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at du mener denne bedriften absolutt ikke er noe for deg? Du sier du er nyutdannet. Er utdannelsen du nå er ferdig med en omskolering etter nedturen i oljebransjen for noen år siden, eller er du helt fersk? Husk at du ikke kommer til å være den eneste bedriften har kalt inn til intervju (hvis du blir kalt inn). Anonymkode: 76c5a...755 Jobben har ingenting med min utdanning å gjøre, derfor jeg ikke klarer å se på det som interessant for meg. Anonymkode: 579b6...34b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobben har ingenting med min utdanning å gjøre, derfor jeg ikke klarer å se på det som interessant for meg. Anonymkode: 579b6...34b jeg har master i ledelse men jobber med opplæring og elsker det.. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: 53bca...546
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg har master i ledelse men jobber med opplæring og elsker det.. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: 53bca...546 Sant, min kompetanse er også på masternivå, men denne jobben her kan man gjøre uten utdanning. Anonymkode: 579b6...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå