ajarRun Skrevet 28. mai 2019 #61 Skrevet 28. mai 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel bedre og ringe fagfolk som kan taue drn bort istedenfor og risikere og få problemer med nabo ang tillhengeren ts har vel ikke rett til og bare flytte den men om ts ringer bortauingsselskap så har de i hvertfall makt og rett til og taue den bort det er tråsalt jobben dems Anonymkode: 3f1a3...958 Hvilken jusskole graduerte du ut av? Hvis det er hjemmel for tauing vil jo flytting være uproblematisk. Tauebiler har verken rett eller makt til å taue bort biler etter egen forgodtbefinnende.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #62 Skrevet 28. mai 2019 Vi snakket her om denne parkeringsplassen, ikke depositumet våres. Det var en grunn til at vi i begynnelsen MÅTTE gjøre det slik, var eneste måten, men når vi skulle opprette dep.konto har de allerede gjort så mye at vi ikke tør å gi dem personnummeret til en av oss. Og med måten de oppfører seg, så vet jeg at det er god sjanse for at de enten ikke har disse pengene lenger, vil prøve å få oss til å betale for ting så de kan beholde det, eller (minst sjanse) så vil de bare gi det til oss fordi de er lei av oss slik at vi kan alle komme oss videre. Der har dere det, så dere kan slutte å henge dere opp i det. Ja, dere kan kalle det idioti, men vi hadde ikke noe valg først, også tenkte vi at det er bedre å måtte vente på disse 30K enn å miste mye fordi de har personnummeret våres. Å ikke gi ut personnummeret våres til noen som disse menneskene er ett valg vi tok som jeg syntes dere bare kan respektere. Takk. Anonymkode: 5c10e...147 1
FrodeF Skrevet 28. mai 2019 #63 Skrevet 28. mai 2019 Orker ikke lese alle svarene her, men hvorfor i all verden kommer du hit FØR du har sagt i fra til huseier???? Du krisemaksimerer noe som kanskje aldri blir et problem.
Gjest Skrevet 28. mai 2019 #64 Skrevet 28. mai 2019 Hvor lang tid skal dere bruke på å flytte da? Er vel bare å stille seg foran hengern og sette på nødblinken.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #65 Skrevet 28. mai 2019 4 minutter siden, FrodeF said: Orker ikke lese alle svarene her, men hvorfor i all verden kommer du hit FØR du har sagt i fra til huseier???? Du krisemaksimerer noe som kanskje aldri blir et problem. Haha, er du seriøs nå? Det er BASERT på ALLEREDE problemer. Og jeg HAR snakket med huseier, men HITTIL, så nekter de å gjøre noe med det. Og jeg HAR nå ferdig snakket med dem, og de NEKTER å ordne opp. Hvis vi vil ha plassen så snakker vi med naboen selv. Men vi snakket med huseier for å ikke ESKALERE problemet, og la dem ordne opp etter de har gjort så mye galt. Jeg spurte om TIPS til hva jeg kan gjøre DERSOM de NEKTER, slik de endte med å gjøre, fordi jeg har ALLEREDE hatt så mange problemer med de, og var ganske sikker på de skulle nekte. Så nei, jeg lager det ikke værre, det er alltid vi som må rydde opp i deres problemer. 5 minutter siden, Anki said: Hvor lang tid skal dere bruke på å flytte da? Er vel bare å stille seg foran hengern og sette på nødblinken. Hvor lang tid vi skal bruke på å flytte har INGENTING med dette å gjøre akkyratt nå. Dette er vår parkeringsplass, og hvis vi stiller oss i veien, så står vi og BLOKKERER for alle andre. Og det tar hvertfall 1 time og laste bilen. Husk at det ikke bare er å flytte ting. Man må også faktisk komme tilbake for å vaske, også møte huseier og levere nøkler osv. Anonymkode: 5c10e...147 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #66 Skrevet 28. mai 2019 Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke bare snakket med naboen og sa at det hadde blitt en misforståelse, og at dere nå trenger den parkeringsplassen selv. I 9 av 10 tilfeller så holder det med å snakke direkte med den det gjelder, i stedet for å blande inn huseier. Spurte selv naboen om å få låne parkeringsplassen når jeg skulle flytte, da denne parkeringsplassen lå rett ved døra. Ikke noe problem. Anonymkode: 1e092...408 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #67 Skrevet 28. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke bare snakket med naboen og sa at det hadde blitt en misforståelse, og at dere nå trenger den parkeringsplassen selv. I 9 av 10 tilfeller så holder det med å snakke direkte med den det gjelder, i stedet for å blande inn huseier. Spurte selv naboen om å få låne parkeringsplassen når jeg skulle flytte, da denne parkeringsplassen lå rett ved døra. Ikke noe problem. Anonymkode: 1e092...408 Åh Gud. Jeg orker virkelig ikke dette mer. Vi visste ikke hvem tilhengeren tilhørte først. Det er 6 husholdninger som deler disse parkeringsplassene, vi LEIER en av disse, og vi vet ikke HVOR mange ganger vi trenger den denne uken. Vi spurte huseier om hn visste, fordi hn kjenner alle naboene bedre enn oss. Og vi ville faktisk vite om huseier hadde gitt bort VÅRES parkeringsplass. Jeg kan stille deg ett bedre spørsmål. Hvorfor skal jeg gidde å gå til naboen når det er huseier som GA BORT VÅRES parkeringsplass som vi faktisk leier?. Det er ikke nabo sin feil, men selvfølgelig kan han stå der, men HUSEIER skulle ha SPURT oss først. Det hadde ikke vært noe problem å gå over om jeg visste hvem den tilhørte. Og det er ikke det at jeg ikke gidder, men jeg spurte huseier fordi vi ville faktisk vite om de hadde gitt den bort. Jeg hadde slettet hele forumet nå om jeg kunne, fordi jeg er lei av folk som kommer inn, ikke orker og lese, eller som deg som bare sier "men du kan jo bare gå til naboen". Problemet er større en dette, så vennligst La være dersom du ikke forstår. Anonymkode: 5c10e...147 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #68 Skrevet 28. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh Gud. Jeg orker virkelig ikke dette mer. Vi visste ikke hvem tilhengeren tilhørte først. Det er 6 husholdninger som deler disse parkeringsplassene, vi LEIER en av disse, og vi vet ikke HVOR mange ganger vi trenger den denne uken. Vi spurte huseier om hn visste, fordi hn kjenner alle naboene bedre enn oss. Og vi ville faktisk vite om huseier hadde gitt bort VÅRES parkeringsplass. Jeg kan stille deg ett bedre spørsmål. Hvorfor skal jeg gidde å gå til naboen når det er huseier som GA BORT VÅRES parkeringsplass som vi faktisk leier?. Det er ikke nabo sin feil, men selvfølgelig kan han stå der, men HUSEIER skulle ha SPURT oss først. Det hadde ikke vært noe problem å gå over om jeg visste hvem den tilhørte. Og det er ikke det at jeg ikke gidder, men jeg spurte huseier fordi vi ville faktisk vite om de hadde gitt den bort. Jeg hadde slettet hele forumet nå om jeg kunne, fordi jeg er lei av folk som kommer inn, ikke orker og lese, eller som deg som bare sier "men du kan jo bare gå til naboen". Problemet er større en dette, så vennligst La være dersom du ikke forstår. Anonymkode: 5c10e...147 Dere er rett og slett tafatte, og ser ikke skogen for bare trær. Anonymkode: 1e092...408 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #69 Skrevet 28. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dere er rett og slett tafatte, og ser ikke skogen for bare trær. Anonymkode: 1e092...408 Hvorfor er vi tafatte? Fordi vi ikke vet hvor mange ganger vi vil trenge parkeringsplassen? Fordi vi ønsker å gi huseiere en sjanse til å rydde opp? Fordi vi trenger parkeringsplassen vi leier? Fordi vi ikke visste hvem tilhengeren tilhører etter å ha bodd her i halvt år? Fordi vi er lei av å bo her med huseiere som ikke gidder å fikse en vannskade? Fordi de lar oss bo i mugg? Den tilhengeren har stått der siden begynnelsen av april, vi trengte den nå, og fordi vi ville være tidlig ute, og ikke stresse, så spurte vi om hn visste hvem den tilhørte, og da fikk vi svar "Ja, den tilhører naboen som spurte om å parkere der" og jeg svarte at siden denne var våres, så hadde det vært fint om hun spurte oss først, og om hun enten kunne spørre han å flytte den for 5 dager, eller om hn hadde ett telefonnummer så jeg kunne kontakte selv. Hva er problemet med at jeg spurte huseier? Hva er problemet med at jeg trenger parkeringsplassen VÅR for noen dager? Anonymkode: 5c10e...147
Kitcat Skrevet 28. mai 2019 #70 Skrevet 28. mai 2019 Dette er en svært enkel sak: 1. Du stikker over til naboen og spør pent om de kan flytte hengeren noen dager da dere trenger parkeringsplassen deres noen dager ifbm flyttingen. 2. Hvis nabo nekter så drit i å styre mer med den plassen, av risiko for at huseier blir å holde tilbake 30k depositum som dere har satt inn på hans private konto. Finn et annet sted å stå mens dere laster, og ikke hold tilbake noe husleie. Ta skikkelige bilder og video av leilighet før dere forlater. Bruk vaskefirma så dere har garanti for flytterengjøringen og at utleier ikke kan ta dere på noe. Får dere ikke depositum tilbake rett etter utflytting så send rettslig påkrav og følg opp med forliksrådet om nødvendig. Dette er mye viktigere enn den parkeringen. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #71 Skrevet 28. mai 2019 1 minutt siden, Kitcat said: Dette er en svært enkel sak: 1. Du stikker over til naboen og spør pent om de kan flytte hengeren noen dager da dere trenger parkeringsplassen deres noen dager ifbm flyttingen. 2. Hvis nabo nekter så drit i å styre mer med den plassen, av risiko for at huseier blir å holde tilbake 30k depositum som dere har satt inn på hans private konto. Finn et annet sted å stå mens dere laster, og ikke hold tilbake noe husleie. Ta skikkelige bilder og video av leilighet før dere forlater. Bruk vaskefirma så dere har garanti for flytterengjøringen og at utleier ikke kan ta dere på noe. Får dere ikke depositum tilbake rett etter utflytting så send rettslig påkrav og følg opp med forliksrådet om nødvendig. Dette er mye viktigere enn den parkeringen. 1. Vi ville ikke gjøre problemene vi har med huseier værre, og derfor spurte vi der først, og uansett, vi VISSTE IKKE hvem denne tilhengeren tilhørte. Så hvordan kunne vi bare gå over og spørre? 2. Hvis nabo nekter å flytte den, så kan det hende vi faktisk ikke har noe sted å stå. Det er en liten parkering i enden av blindgate, men dette er alt for langt å bære, og parkerer vi på veien, så er det ingen andre som kommer seg forbi. Og hvorfor blander du inn vaskingen? Det høres enkelt ut, men vet du om alle andre problemene vi har hatt? Vet du hvem huseieren er? Kjenner du til leiligheten og problemene? Og ja, jeg er fullt klar over hvordan jeg kan få depositumet tilbake, og det var ALDRI ett av problemene her. Så nå lager du det bare større her og pirker. Jeg forstår virkelig ikke at du ikke bare kan la det gå og si "greit, men slik som jeg ser det, så virker det lett, men jeg kjenner kanskje ikke til alle problemene". Anonymkode: 5c10e...147
Kitcat Skrevet 28. mai 2019 #72 Skrevet 28. mai 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Vi ville ikke gjøre problemene vi har med huseier værre, og derfor spurte vi der først, og uansett, vi VISSTE IKKE hvem denne tilhengeren tilhørte. Så hvordan kunne vi bare gå over og spørre? Du skrev at du hadde fått nei fra huseier et par innlegg opp her. Uansett; NÅ vet du det, så da kan du stikke over og høre i kveld. 2. Hvis nabo nekter å flytte den, så kan det hende vi faktisk ikke har noe sted å stå. Det er en liten parkering i enden av blindgate, men dette er alt for langt å bære, og parkerer vi på veien, så er det ingen andre som kommer seg forbi. Det stemmer. Privatpersoner kan ikke bestille borttauing. Så da har du ikke noe sted å stå. Du kan kontakte politiet, men spørsmålet er hvor langt du kommer når du ikke har kontrakt på akkurat den plassen. Du må også være forberedt på at situasjonen med utleier vil tilspisses når du blander inn politiet. Og hvorfor blander du inn vaskingen? for å tipse deg om hvordan du bør tenke smart rundt situasjonen som du er i Det høres enkelt ut, men vet du om alle andre problemene vi har hatt? Vet du hvem huseieren er? Kjenner du til leiligheten og problemene? Nei, og ofte kan det være en fordel med friske øyne som ikke kjenner all historikk når man står i en spesifikk fastlåst situasjon som må LØSES. Har også juridisk kompetanse. Og ja, jeg er fullt klar over hvordan jeg kan få depositumet tilbake, og det var ALDRI ett av problemene her. Så nå lager du det bare større her og pirker. Jeg forstår virkelig ikke at du ikke bare kan la det gå og si "greit, men slik som jeg ser det, så virker det lett, men jeg kjenner kanskje ikke til alle problemene". begynner å ane meg at dere kanskje ikke er verdens enkleste leietakere å ha med å gjøre heller Anonymkode: 5c10e...147 Endret 28. mai 2019 av Kitcat 7
Elaine Marley Skrevet 28. mai 2019 #73 Skrevet 28. mai 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Gjest Skrevet 28. mai 2019 #74 Skrevet 28. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid vi skal bruke på å flytte har INGENTING med dette å gjøre akkyratt nå. Dette er vår parkeringsplass, og hvis vi stiller oss i veien, så står vi og BLOKKERER for alle andre. Og det tar hvertfall 1 time og laste bilen. Husk at det ikke bare er å flytte ting. Man må også faktisk komme tilbake for å vaske, også møte huseier og levere nøkler osv. Anonymkode: 5c10e...147 Oppfattet det som at dere kun skulle bruke bilen for å flytte, ikke for vasking, møte med huseier o.s.v. Vel, du får ikke gjort så mye med det for å være helt ærlig, du kan evt lage en sak av det, men mtp hvor bagatellmessig det er blir det enten henlagt med en gang, eller det blir saksomkostninger som ikke er verdt det. Brudd på kontrakten hjelper heller ikke da dere allerede er på vei ut, skulle dere bodd der kunne dere kuttet i husleie med argumentet at dere ikke har en parkeringsplass som det står i kontrakten. Så du står strengt tatt igjen med to valg. Be huseier om plassen pga flytting, eller søke opp eier som eier henger og spørre om å flytte den mens dere flytter.
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. mai 2019 #75 Skrevet 29. mai 2019 Den eneste muligheten du har, når ikke huseier vil høre på deg, det er faktisk å bare spørre naboen om dere kan få tilbake parkeringsplassen deres. Siden dere nå trenger den Grunnen til at naboen fikk låne den av huseier er jo fordi dere ikke hadde bil akkurat da. Men nå skal dere flytte og trenger den selv. Om dere sier det til naboen, er jeg sikker på at han er forståelsesfull og flytter hengeren sin slik at dere får flytte i fred Så kan han ta den tilbake om en uke når dere har kommet dere vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå