AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg lurte på hva jeg kan gjøre når det står en tilhenger på parkeringsplassen vi leier? Huseier har tillat den å stå der, uten og spørre oss som leier. Vi trenger nå denne plassen, og lurer på hva vi kan gjøre hvis de, og huseier nekter å gi den til oss tilbake? Anonymkode: 5c10e...147
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på hva jeg kan gjøre når det står en tilhenger på parkeringsplassen vi leier? Huseier har tillat den å stå der, uten og spørre oss som leier. Vi trenger nå denne plassen, og lurer på hva vi kan gjøre hvis de, og huseier nekter å gi den til oss tilbake? Anonymkode: 5c10e...147 Da kan dere vel unnlate å betale leie for plassen så lenge dere ikke får brukt den. Anonymkode: f2867...530 19
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Ja, selvfølgeli. Vi skal flytte nå uansett, og de er veldig uprofesjonelle, så dersom de nekter, selvfølgelig. Men vi har enda problemet at vi faktisk trenger plassen, da vi skal være store ting, og nærmeste sted vi da kan stå blir for langt unna. Anonymkode: 5c10e...147
I Grosny Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgeli. Vi skal flytte nå uansett, og de er veldig uprofesjonelle, så dersom de nekter, selvfølgelig. Men vi har enda problemet at vi faktisk trenger plassen, da vi skal være store ting, og nærmeste sted vi da kan stå blir for langt unna. Anonymkode: 5c10e...147 Kan du si dette til huseier? Altså at dere trenger plassen nå pga mye bæring ? 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Ja, men det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre dersom huseier nekter å gi den tilbake, og nabo nekter å flytte tilhengeren? Hittil ønsker ikke huseier å gi tilbake, vi håper det snur seg. Anonymkode: 5c10e...147
I Grosny Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Naboen som har den tilhengeren, det kan godt tenkes at han/hun vil flytte tilhengeren til den plassen lenger bort i gata akkurat mens dere flytter, hvis du spør. Kanskje naboen til og med vil hjelpe til med å bære ? 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 Spør naboen og huseier. Forklar situasjonen. Spør på en ok måte. Hvis de hadde nektet, så hadde jeg flyttet den selv under flyttingen, og satt den på plass etterpå. Anonymkode: 4374a...536 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, I Grosny said: Naboen som har den tilhengeren, det kan godt tenkes at han/hun vil flytte tilhengeren til den plassen lenger bort i gata akkurat mens dere flytter, hvis du spør. Kanskje naboen til og med vil hjelpe til med å bære ? Jeg forstår at du sier det. Jeg skal høre med dem om de kan dersom huseier nekter. Men vi trenger den over flere dager, og huseier er helt umulig. Dette er grunnen til at vi flytter. Har kun sagt hei til disse naboene hvor de bare så på oss og ikke så hei tilbake. Men jeg spør dette spørsmålet fordi de kan si nei til å flytte den, fordi huseier, den som eier plassen, har sagt ja, mens vi som leier av de som eier, trenger den. Anonymkode: 5c10e...147
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Om du har dokumentasjon på at parkeringsplassen er reservert til deg og at det er du som betaler for den så har du rett til og ringe til ett borttauingsselskap om at du ønsker at de fjerner tilhengeren/bilen. Du kan jo si i fra til utleier at du kommer til og rapportere dette om de ikke ønsker og gjøre noe med det. Anonymkode: 3f1a3...958 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Spør naboen og huseier. Forklar situasjonen. Spør på en ok måte. Hvis de hadde nektet, så hadde jeg flyttet den selv under flyttingen, og satt den på plass etterpå. Anonymkode: 4374a...536 Jeg snakker med dem igjen, men grunnen til at jeg spør er fordi huseiere er helt umulige. Jeg lar nå huseier prøve og ordne opp før jeg tar kontakt med naboen selv for å ikke skape mer problemer. Jeg venter enda på svar da de ofte ikke svarer eller er trege da de innser at de har gjort noe galt. Vi snakker om en leilighet med mugg, vannskade de aldri ville fikse, de påstår at vi ikke leier parkeringsplassen selv om vi fikk beskjed om at denne er våres,tilhører leiligheten, og det står oppført i kontrakten. De vil også at vi skal kjøpe en ny gressklipper for en liten plen som vi ikke bruker, ikke engang er nevnt i kontrakten. Dette er kun kort oppsummert, over 6 mnd har det vært utrolig nye mer. Anonymkode: 5c10e...147
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har dokumentasjon på at parkeringsplassen er reservert til deg og at det er du som betaler for den så har du rett til og ringe til ett borttauingsselskap om at du ønsker at de fjerner tilhengeren/bilen. Du kan jo si i fra til utleier at du kommer til og rapportere dette om de ikke ønsker og gjøre noe med det. Anonymkode: 3f1a3...958 Ja, det jeg tenker. Men tenker også de kan nekte da det bare står vi leier en parkeringsplass. Det er ikke spesifisert hvilken. Anonymkode: 5c10e...147
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Ja, det jeg tenker. Men tenker også de kan nekte da det bare står vi leier en parkeringsplass. Det er ikke spesifisert hvilken. Anonymkode: 5c10e...147 Det står jo i kontrakten at du leier leiligheten der du bor og adressen om det også står at parkeringsplass også er inkludert vil jeg tro både politiet og bortauingsselskapet skjønner at parkeringsplassen er reservert for deg på samme adresse som står i kontrakten og at det er du som har første rett på den og disponerer den. Anonymkode: 3f1a3...958 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker med dem igjen, men grunnen til at jeg spør er fordi huseiere er helt umulige. Jeg lar nå huseier prøve og ordne opp før jeg tar kontakt med naboen selv for å ikke skape mer problemer. Jeg venter enda på svar da de ofte ikke svarer eller er trege da de innser at de har gjort noe galt. Vi snakker om en leilighet med mugg, vannskade de aldri ville fikse, de påstår at vi ikke leier parkeringsplassen selv om vi fikk beskjed om at denne er våres,tilhører leiligheten, og det står oppført i kontrakten. De vil også at vi skal kjøpe en ny gressklipper for en liten plen som vi ikke bruker, ikke engang er nevnt i kontrakten. Dette er kun kort oppsummert, over 6 mnd har det vært utrolig nye mer. Anonymkode: 5c10e...147 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det jeg tenker. Men tenker også de kan nekte da det bare står vi leier en parkeringsplass. Det er ikke spesifisert hvilken. Anonymkode: 5c10e...147 Det er ikke så lett å gi råd når du ikke engang er enig med deg selv... Står det at dere har tilgang til en parkeringsplass eller akkurat denne plassen, og har dere i så fall tilgang til en annen plass nå? Hvis huseier er så vanskelig, ville jeg uansett henvendt meg direkte til naboen som eier hengeren, og fokusert på at det handler om hva som er praktisk for dere i flytteprossessen. Anonymkode: 8f2f4...d43 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det jeg tenker. Men tenker også de kan nekte da det bare står vi leier en parkeringsplass. Det er ikke spesifisert hvilken. Anonymkode: 5c10e...147 Om du ønsker og ta tilbake med samme mynt så slutt og betale de husleien til de faktisk forstår selv at de må skjerpe seg og begynne og oppføre seg de også. Anonymkode: 3f1a3...958
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke så lett å gi råd når du ikke engang er enig med deg selv... Står det at dere har tilgang til en parkeringsplass eller akkurat denne plassen, og har dere i så fall tilgang til en annen plass nå? Hvis huseier er så vanskelig, ville jeg uansett henvendt meg direkte til naboen som eier hengeren, og fokusert på at det handler om hva som er praktisk for dere i flytteprossessen. Anonymkode: 8f2f4...d43 Hvor er jeg uenig med meg selv? Jeg sier jo at om parkeringsplassen er for Ts så har ts rett til og få tilhengeren/bilen borttauet! Anonymkode: 3f1a3...958
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Det står jo i kontrakten at du leier leiligheten der du bor og adressen om det også står at parkeringsplass også er inkludert vil jeg tro både politiet og bortauingsselskapet skjønner at parkeringsplassen er reservert for deg på samme adresse som står i kontrakten og at det er du som har første rett på den og disponerer den. Anonymkode: 3f1a3...958 Du sier jo at det står i kontrakten at pp er inkludert og at du disponerer den og betaler for den det er dokumentasjon nokk det! Anonymkode: 3f1a3...958
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 Ser ut som den plassen du vil bruke er ikke den plassen som er spesifisert som den du leier. Utifra det du har beskrevet her har dere fått utdelt parkeringmuligheter i uspesifisert plasser, men nå vil du bruke den som er nærmeste dere. Høres ikke ut som utleier er umulig - høres ut som dere er. Anonymkode: a676f...461 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 Beklager dårlig skrevet, bare etter så mange meldinger med huseier så blir jeg ganske frustrert. De har sagt akkurat hvilken plass, men dette var muntlig. På kontrakten står det vi leier en parkeringsplass, men ikke spesifisert hvilken. Ja, jeg skal gå til nabo, men gir huseier en til sjanse. Det er en gjesteparkering for alle husene, men denne er ofte opptatt av huseier også, spesielt den dagen vi trenger den mest. Vi har ingen annen plass å stå enn gjest eller våres. Denne gjesteparkeringen er for 6 husholdninger, så den står stort sett opptatt med en bil der. Ja, jeg vet vi kan bare bruke denne, og vi skal det, dersom vi ikke får våres. Men, denne blir mest sannsynlig opptatt, og det står i kontrakten at en parkeringsplass er med, vi leide denne leiligheten fordi det var en plass her. Anonymkode: 5c10e...147
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 Hvor parkerer dere nå? Anonymkode: 43fc7...71c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser ut som den plassen du vil bruke er ikke den plassen som er spesifisert som den du leier. Utifra det du har beskrevet her har dere fått utdelt parkeringmuligheter i uspesifisert plasser, men nå vil du bruke den som er nærmeste dere. Høres ikke ut som utleier er umulig - høres ut som dere er. Anonymkode: a676f...461 Det er tilsammen 4 plasser her, 3 fine ved garasjen, og den som er våres, da må vi forbi postkassene og ut på veien for å komme til, så den er den vaskligste å komme til. Han eier 2 av disse parkeringsplassene + Denne ene han leier ut til oss, og det står i kontrakten en plass er med i leien. Forklar meg gjerne hvordan jeg virker umulig, så skal jeg forklare litt bedre. Anonymkode: 5c10e...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå