Gå til innhold

Litt småpanikk her. Mor nekter å gi barnas pass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt tur. Drar lørdag. Mor sier nå at jeg ikke får passene demmes. Ringte kontorer, men den som svarte var vikar og hadde ikke svar til meg pr. nå så måtte ringe tilbake i morgen. 

Noen som har vært i lignende situasjon? 

Vi har delt foreldreansvar. 

Anonymkode: 74a72...ddb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sa du ifra i såpass kort tid? Eller har du dette skriftlig?

Om du har skriftlig godkjenning av turen så er det vel sabotasje avsamvær?

Anonymkode: c86d0...b2c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du diskutert turen med mor på forhånd?

Anonymkode: 970c2...fd5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa du ifra i såpass kort tid? Eller har du dette skriftlig?

Om du har skriftlig godkjenning av turen så er det vel sabotasje avsamvær?

Anonymkode: c86d0...b2c

Jeg ga beskjed da jeg bestilte turen i påske. Og om jeg hadde gitt beskjed i dag så skal det jo ikke spille noen rolle. Det er jeg som har samværet når vi drar og kommer tilbake. 

Jeg har det ikke skriftlig at vi skulle dra og jeg skulle få passene. Samtalen ble gjort da jeg hentet barna i påsken. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du diskutert turen med mor på forhånd?

Anonymkode: 970c2...fd5

Hva er det å diskutere? Jeg legger meg ikke oppi hennes utenlandsturer. Hvorfor skal vi det? 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga beskjed da jeg bestilte turen i påske. Og om jeg hadde gitt beskjed i dag så skal det jo ikke spille noen rolle. Det er jeg som har samværet når vi drar og kommer tilbake. 

Jeg har det ikke skriftlig at vi skulle dra og jeg skulle få passene. Samtalen ble gjort da jeg hentet barna i påsken. 

Er du fra en kultur/et land, hvor hun kan ha grunn til å frykte at barna i verste fall aldri kommer tilbake? Det er ikke første gang dette skjer i så fall. 

Har dere hatt noen nylige konflikter siden påske?

Anonymkode: 43c3d...60d

• Liker 23
Skrevet

Har mor noen grunn til å være bekymret for at du ikke kommer tilbake ?  Er du kanskje utenlandsk statsborger?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det å diskutere? Jeg legger meg ikke oppi hennes utenlandsturer. Hvorfor skal vi det? 

Skal dere til et land/område som av mor kan oppleves som utrygd for barna?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den ene forelderen holder igjen pass/ikke vil skrive under på pass til barna, så kan politiet ordne nødpass. Men det er ikke akkurat gjort i en håndvending. Så om dere skal reise allerede lørdag er din beste mulighet å få mor til å gi ut passene. Det høres jo rart ut at hun plutselig har ombestemt seg, så det må dere nesten nøste opp i. 

Anonymkode: 77ae9...481

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en utenlandsk mann. Elsker ham og stoler på ham, men barna skal aldri ha statsborgerskap i hans land (før de blir voksne). Jeg er realist: alle kan forandre seg, og eventuelle fremtidige konflikter i forholdet kan bringe frem det verste i begge parter. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Er du fra en kultur/et land, hvor hun kan ha grunn til å frykte at barna i verste fall aldri kommer tilbake? Det er ikke første gang dette skjer i så fall. 

Har dere hatt noen nylige konflikter siden påske?

Vi har ikke hatt noe som står på nå. Har ikke hatt noe spesielt de 2 siste årene. Vi har vært uenig om barnefordeling, men det ble avsluttet for 2 år siden. 

Jeg er norsk, hun er norsk. Jeg driver firma og har ikke planer om å forlate samboeren min og alt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal dere til et land/område som av mor kan oppleves som utrygd for barna?

Nei, vanlig familievennlig hotell

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en utenlandsk mann. Elsker ham og stoler på ham, men barna skal aldri ha statsborgerskap i hans land (før de blir voksne). Jeg er realist: alle kan forandre seg, og eventuelle fremtidige konflikter i forholdet kan bringe frem det verste i begge parter. 

Hun har ingen grunn til å nekte så la det ligge. Jeg er en vanlig norsk far uten kontakter i utlandet. Har ingen med utenlandsk opprinnelse i familien, i såfall langt ute 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt noe som står på nå. Har ikke hatt noe spesielt de 2 siste årene. Vi har vært uenig om barnefordeling, men det ble avsluttet for 2 år siden. 

Jeg er norsk, hun er norsk. Jeg driver firma og har ikke planer om å forlate samboeren min og alt. 

Hmm, nei da må du jo bare ringe mor og høre hva som er årsaken. Hun må jo kunne gi deg en begrunnelse.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør sikkert dette bare for å være en drittsekk, ta med barna på passkontoret idag, få nødpass. :)

Anonymkode: cc8e6...f18

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, nei da må du jo bare ringe mor og høre hva som er årsaken. Hun må jo kunne gi deg en begrunnelse.

Jeg vet svaret hennes så det endrer ingenting. Ikke derfor jeg laget innlegget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vet svaret hennes så det endrer ingenting. Ikke derfor jeg laget innlegget. 

Hva er svaret hennes?

Anonymkode: 70832...563

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er svaret hennes?

Anonymkode: 70832...563

Det er vel nei slik som TS skriver?

Anonymkode: aeb71...df0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør sikkert dette bare for å være en drittsekk, ta med barna på passkontoret idag, få nødpass. :)

Anonymkode: cc8e6...f18

Det er ikke bare å møte opp på passkontoret og få nødpass til barna uten den andre forelderens samtykke. Heldigvis i noen tilfeller og dessverre i andre. Det ordner seg til slutt, men det tar tid da det må via politiet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den ene forelderen holder igjen pass/ikke vil skrive under på pass til barna, så kan politiet ordne nødpass. Men det er ikke akkurat gjort i en håndvending. Så om dere skal reise allerede lørdag er din beste mulighet å få mor til å gi ut passene. Det høres jo rart ut at hun plutselig har ombestemt seg, så det må dere nesten nøste opp i. 

Nødpass kan ikke gis ut tidligere enn dagen før reisen er, leste jeg ett sted. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...