Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Vi er på terskelen til IVF-prosess nå. Jeg har hatt privat gyn i flere år, i forbindelse med celleforandringer og er veldig glad i både henne og klinikken. De ligger også bare noen meter fra kontoret mitt, som er veldig praktisk. Men, IVF er dyrt. Det vil koste oss 60 000 for en pakkedeal med tre forsøk. 30' for en runde. Med litt sparing etc kan vi få det til, men da blir økonomien trang, og vi må spare en liten stund før vi kan gå i gang. Jeg har dårlige erfaringer med det offentlige. Fastlegen min er super, men ellers kvier jeg meg skikkelig. Hvilken erfaring har dere?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Hva er dine erfaringer med det offentlige? Og hva er det som gjør de dårlige? Jeg har kun godt å si om det offentlige tilbudet. Anonymkode: 367ec...14c 1
Neutral90 Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Det har kanskje vært litt samlebånd-følelse, men jeg føler også at fagkunnskapene er bra. (Det offentlige)
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med det offentlige, mye kunnskap og dyktige leger, sykepleiere og ansatte på labben. Er lengre ventetid enn det private så klart, men for oss ble det mest fornuftig å først få offentlig (for så å gå privat om jeg ikke lykkes der). Husk at medisiner kommer i tillegg til de 60 000, og de er dyre. Ønsker dere lykke til, uansett hva det blir til. Anonymkode: 5f327...e21
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, Unicorn1337 skrev: Vi er på terskelen til IVF-prosess nå. Jeg har hatt privat gyn i flere år, i forbindelse med celleforandringer og er veldig glad i både henne og klinikken. De ligger også bare noen meter fra kontoret mitt, som er veldig praktisk. Men, IVF er dyrt. Det vil koste oss 60 000 for en pakkedeal med tre forsøk. 30' for en runde. Med litt sparing etc kan vi få det til, men da blir økonomien trang, og vi må spare en liten stund før vi kan gå i gang. Jeg har dårlige erfaringer med det offentlige. Fastlegen min er super, men ellers kvier jeg meg skikkelig. Hvilken erfaring har dere? Det koster endel mer enn 60.000 i det private. Du må beregne minimum 17.000 kr i tillegg for medisiner - og du må legge ut for forsøkene selv. Medisinkostnader varierer - men man må regne mellom 8-13.000 kroner per gang. Om du trenger ICSI eller andre tilleggsbehandlinger må du betale for det også (ca 4000 per forsøk). Jeg går privat, og etter å ha sett litt på hva endel andre har brukt på sine 3 forsøkskontakter så har jeg regnet omlag 100.000 som kostnad alt i alt (jeg har ikke utlegg til hotell/reise osv - bor i samme by). Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå privat først med mindre økonomien var veldig god - kvaliteten er like god alle steder. Anonymkode: 4adf6...434
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster endel mer enn 60.000 i det private. Du må beregne minimum 17.000 kr i tillegg for medisiner - og du må legge ut for forsøkene selv. Medisinkostnader varierer - men man må regne mellom 8-13.000 kroner per gang. Om du trenger ICSI eller andre tilleggsbehandlinger må du betale for det også (ca 4000 per forsøk). Jeg går privat, og etter å ha sett litt på hva endel andre har brukt på sine 3 forsøkskontakter så har jeg regnet omlag 100.000 som kostnad alt i alt (jeg har ikke utlegg til hotell/reise osv - bor i samme by). Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå privat først med mindre økonomien var veldig god - kvaliteten er like god alle steder. Anonymkode: 4adf6...434 Jeg tenker privat fordi det offentlige oppleves treigt, og tungt, og psykisk veldig motarbeidende.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Unicorn1337 skrev: Jeg tenker privat fordi det offentlige oppleves treigt, og tungt, og psykisk veldig motarbeidende. Du virker veldig forutinntatt og bestemt allerede. Hvorfor stiller du spm i det hele tatt? Ta det privat da og ikke gjør køen lengre for de som ønsker hjelp i det offentlige. Anonymkode: 367ec...14c 2
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker veldig forutinntatt og bestemt allerede. Hvorfor stiller du spm i det hele tatt? Ta det privat da og ikke gjør køen lengre for de som ønsker hjelp i det offentlige. Anonymkode: 367ec...14c Du, det der blir helt usaklig og unødvendig. Spar deg.
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, Neutral90 skrev: Det har kanskje vært litt samlebånd-følelse, men jeg føler også at fagkunnskapene er bra. (Det offentlige) Har du prøvd deg offentlige selv? Ja, det er kanskje samlebåndfølelsen som skremmer meg, basert på tidligere erfaringer. Og, at det tar lenger tid?
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er dine erfaringer med det offentlige? Og hva er det som gjør de dårlige? Jeg har kun godt å si om det offentlige tilbudet. Anonymkode: 367ec...14c Jeg har opplevd en egenvalgt abort, en MA og en del relatert til celleforandringer. I det offentlige følte jeg meg ofte redd og alene. Det var lange venteperioder, og mye telefoner frem og tilbake med ulike sykehus og personer. Jeg følte at jeg i stor grad måtte ta kontroll over de ulike prosessene selv, der jeg allerede er sårbar.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, Unicorn1337 skrev: Jeg har opplevd en egenvalgt abort, en MA og en del relatert til celleforandringer. I det offentlige følte jeg meg ofte redd og alene. Det var lange venteperioder, og mye telefoner frem og tilbake med ulike sykehus og personer. Jeg følte at jeg i stor grad måtte ta kontroll over de ulike prosessene selv, der jeg allerede er sårbar. Men du har jo allerede svaret ditt! Jeg skjønner ikke hva du vil folk skal hjelpe deg med. Du sier jo nettopp her at det offentlige tilbudet ikke passer for deg. Og da har du jo kun 1 valg igjen; privat. Anonymkode: 367ec...14c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 8 minutter siden, Unicorn1337 skrev: Du, det der blir helt usaklig og unødvendig. Spar deg. Det har alt med saken å gjøre. Hvorfor stiller du spm som du allerede har bestemt svaret på? Anonymkode: 367ec...14c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, Unicorn1337 skrev: Jeg har opplevd en egenvalgt abort, en MA og en del relatert til celleforandringer. I det offentlige følte jeg meg ofte redd og alene. Det var lange venteperioder, og mye telefoner frem og tilbake med ulike sykehus og personer. Jeg følte at jeg i stor grad måtte ta kontroll over de ulike prosessene selv, der jeg allerede er sårbar. Ivf behandling er en egen underavdeling på gyn, så det blir noe helt annet... Anonymkode: 367ec...14c
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #14 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har alt med saken å gjøre. Hvorfor stiller du spm som du allerede har bestemt svaret på? Anonymkode: 367ec...14c Jeg har overhodet ikke bestemt meg. Jeg trenger da virkelig ikke forsvare hvorfor jeg stiller spørsmålet. Du kan velge å ikke lese tråden og bruke tiden din mer produktivt. Takk for deg
Unicorn1337 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ivf behandling er en egen underavdeling på gyn, så det blir noe helt annet... Anonymkode: 367ec...14c Ah, det var jeg ikke klar over.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 Egentlig har jeg NULL forståelse for at vi skal betale for folk som ikke kan få barn naturlig. Det er ikke en selvfølge eller rett i å ha barn. Synes ikke jeg må betale for dette ut av mine skattepenger. Anonymkode: 2bcbb...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 Litt blandet etter hvilket sykehus. Sykehuset i tromsø er garantert det beste jeg har satt fot innom. Veldig høy standard der. Så har du kanskje små sykehus som sliter med økonomien og fare for nedleggelse rundt hjørnet. Her blir det ofte litt mer jalla og tafatt profesjonalitet. Men uansett hva en velger, så handler det jo om hvilken lege du får, som skal ta avgjørelse. Hvem han eller hun er. Anonymkode: 69a01...f2f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt blandet etter hvilket sykehus. Sykehuset i tromsø er garantert det beste jeg har satt fot innom. Veldig høy standard der. Så har du kanskje små sykehus som sliter med økonomien og fare for nedleggelse rundt hjørnet. Her blir det ofte litt mer jalla og tafatt profesjonalitet. Men uansett hva en velger, så handler det jo om hvilken lege du får, som skal ta avgjørelse. Hvem han eller hun er. Anonymkode: 69a01...f2f Det er bare de større sykehusene som tilbyr ivf. Det er mange sykehus med gynekologisk avd som ikke tilbyr denne behandlingen. Anonymkode: 367ec...14c
Cati Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 15 minutter siden, Unicorn1337 skrev: Jeg har overhodet ikke bestemt meg. Jeg trenger da virkelig ikke forsvare hvorfor jeg stiller spørsmålet. Du kan velge å ikke lese tråden og bruke tiden din mer produktivt. Takk for deg Du behøver vel ikke være så aggressiv mot de som svarer deg? Helt legitimt å spørre om dette synes jeg. Er enig i at du virker forutinntatt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 Jeg har prøvd begge deler. Privat er en drøm, sammenlignet med det offentlige. Anonymkode: ad7e6...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå