Gå til innhold

Trenger hjelp, håper på tips. Hage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har begynt på en hage i en skråning, og ja... Har sett meg litt blind. 

Vi begynte med å grave vekk en del, for så å lage et bed. 

I muren skal jeg plante storkenebb og kryptimian. Det er den delen i bakgrunnen der. 

Hva skal jeg gjøre der? Plenen er full i ugress. I bedet har jeg tatt stiklinger frå lavendelen når den måtte beskjæres. Har også plantet en god del frø, som jeg håper skal hjelpe til med å gro igjen. Men jeg Må jo ha en annen overgang i bakkant der. Og jeg har sett meg litt blind på akkurat det stykket der. Resten av hagen tror jeg at jeg har en langsiktig plan for. 

IMG_20190527_082008.jpg

Anonymkode: 004eb...b57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I frontmuren skal jeg har krypplanter. Dersom det ble uklart😊

AnonymBruker
Skrevet

Plant noe med litt høyde? Gjerne noe grønt som blir en glidende overgang/bakgrunn for resten?

Anonymkode: 75089...925

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plant noe med litt høyde? Gjerne noe grønt som blir en glidende overgang/bakgrunn for resten?

Anonymkode: 75089...925

Har du forslag til noen? Vil ikke ha for høyt, da plantene i front trenger sol. Og det må være planter som strekker seg med oppover enn nedover, samtidig som dei tåler å bli sneiet av kantklipper osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Flerårig stemor eller lave markblomster? Spørs på solforhold hva som vil trives der.

Anonymkode: 09009...54b

AnonymBruker
Skrevet

Ringblomster?

Anonymkode: 09009...54b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plantet en del bieblomster i bedet under, som skal frøså seg selv? Litt redd desse hurtigblomstrene vil ta over og drepe dei jeg har plantet? 

AnonymBruker
Skrevet

Har tips til inspirasjon, "store drømmer, liten plass" på Netflix 🙂 Jeg liker det programmet godt. Kanskje vil du også bli inspirert. 

Anonymkode: 958bd...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tips til inspirasjon, "store drømmer, liten plass" på Netflix 🙂 Jeg liker det programmet godt. Kanskje vil du også bli inspirert. 

Anonymkode: 958bd...294

Takk 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...