Gå til innhold

Dagmamma flørter..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Snusmumrikken

Jeg har en dagmamma som flørter med fedrene til dagungene sine. Med flørter mener jeg "terger", kommer med "på kanten kommentarer" o.l. Har alltid reagert på dette, men syntes det ble helt rart når samboer kom hjem og fortalte at han syntes det var ubehagelig å hente poden hos dagmamma fordi hun flørtet så åpenlyst... Vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her. Jeg tror ikke jeg kan gjøre noe med det, men trenger noen synspunkter.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skindeep

Si til typen din at han kan være mer avvisende mot henne, kanskje hun da tar et hint? Ikke svar på kommentarene hennes og heller overse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med litt direkte tale?

"Jeg oppfatter deg som ekstremt flørtete, og jeg setter ikke pris på det. Kan du vennligst droppe det og snakke normalt med meg når jeg kommer for å hente poden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første; hver glad for at andre finner typen din tiltrekkende, det er godt for forholdet deres!!

ellers er jeg enig med gjest over, det er alltid best å si ting rett ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke tatt det opp, av frykt for å forsure forholdet. Dagmamma forhold er et ganske personlig forhold. Det er jo bare et menneske å forholde seg til og det ene menneske passer ens barn hele dagen. Jeg ville gjort mitt for at forholdet holdt seg stabilt. Søk barnet inn i barnehage og når det får plass slipper du problemet. Barnehage har i tillegg god pedagogisk oppfølging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor grensene deres går.... er det flere av foreldrene som reagerer ?

Litt uskyldig flørt og morsomme "på kanten" kommentarer syns jeg selv bare krydrer hverdagen, men ikke når det går for langt selvsagt.

Hvis barnet har det bra og hun gjør en god jobb kan jo din mann bare overse det eller si ifra på en hyggelig måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarteren

Har egentlig ikke kontakt med de andre mammaene utenom at jeg hilser på de når jeg henter barnet. Jeg føler, som noen skriver, at forholdet til dagmamma er ganske personlig, og vil ikke forsure dette. Man er kanskje redd for at det går ut over barnet på noe vis. Dagmamma er ellers helt super. Merker bare at hun forandrer "toneleie" og får en helt annen måte å være på de gangene jeg har vært til stede når pappaene henter. Har merket det, men ikke reflektert over det før samboer kommer hjem og sier det er ubehagelig. Litt komisk også da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I en barnehage jeg jobbet i for mange år siden, hadde vi en pappa som var svært flørtende.

Han kunne måle oss opp og ned med blikket, spørre om vi likte å sole oss på stranda, klapse oss på rumpa, kalle oss rålekre barnehagetanter.....

Særdeles ubehagelig :evil:

Til slutt tok styreren det opp med han.

Jeg tror på at direkte beskjeder er det beste, hvis det blir gjort på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Skindeep i første omgang. Det er ikke så vanskelig for mannen din å signalisere at han synes oppførselen hennes er ubehagelig. Han kan starte med å

- ignorere kommentarene hennes

- være ekstremt saklig og høflig

- vise med kroppsspråk at han er uintr.

- putte inn kommentarer om deg og forholdet deres

- ikke flørte tilbake

Fungerer ikke dette for at hun skal ta et hint, må han nok si i fra i mer klar tale...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingeling ikke innlogget

Hei

Hvis du ikke vil være så direkte så kan det kanskje fungere hvis han (som andre her sier) viser at han er helt uinteressert, men også hvis dere avtaler at du ringer ham mens han er der og han sier ting som "gleder meg til å komme hjem til deg", avslutter samtalen med "jeg elsker deg" etc, så hun hører.

Da innser hun sikkert at det er bortkastet tid å flørte med ham.

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg vet ikke jeg, men ofte når damer/jenter snakker med menn/gutter blir det kanskje en ubevisst "flørting" som ikke er ment som en flørt...?

Bare det at en jente snakker annerledes med en annen jente enn en gutt...?

Du sier at denne dagmamman gjør det med andre også.

Kanskje det bare er hennes måte å være på uten at hun mener noe vondt med det?

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eller du bare begynner å hente ungen selv.....

Med fare for å virke feministisk: Skal man være nødt som kvinne til å hente barna "selv", bare fordi far kan bli seksuelt trakassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

siden hun er slik mot alle fedrene (?) er det vel hennes natur å være flørtete mot menn, uten at hun legger noe mer i det. Det er jo ikke sikkert hun er klar over det selv, eller at hun egentlig mener å flørte. Syns det høres litt søkt ut å irettesette henne for det - det er vel bare å godta at noen mennesker liker man bedre en andre, noen er mer behagelige å snakke med en andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

.. og ja.. jeg glemte å nevne at hun skifter til singlet før hentetid... uten BH under. Og jeg skulle gjerne hentet barnet selv, men det går ikke med min turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og ja.. jeg glemte å nevne at hun skifter til singlet før hentetid... uten BH under. Og jeg skulle gjerne hentet barnet selv' date=' men det går ikke med min turnus.[/quote']

Pluselig virket denne tråden litt mindre troverdig.

Hvordan i all verden vet du at hun skifter? :o

At dama flørter kan vel neppe på noen måte skade barna, tenker det er ditt ego som blir såret - og det må du kanskje lære deg å leve med? Flørt er en viktig del av livet, men nordmenn kan til tider være noe forstokkede for de tror ofte at flørt må føre til noe mer. Flørt kun for å flørte! Det er sunt for de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turi

At hun skifter til singlet i løpet av dagen er jo ikke så rart, om hun jobber med flere barn, kan det fort bli varmt. Og noen bruker BH - andre ikke.

Det virker jo som om hun flørter med alle, og derfor ikke sjekker opp noen. Kanskje hun trenger det, siden hun går "hjemme" med bare barn hele dagen? *spekulerer i årsakssammenhenger jeg overhodet ikke kjenner til*

Nettopp det at man blir så avhengig av et menneske når man har dagmamma er en av grunnene til at jeg har satt himmel og jord i bevegelse for å få Vesla i barnehage, men dette er en av problemstillingene jeg ikke hadde forestilt meg.

Enten må mannen din finne seg i dette, eller så får han si fra. Han er ikke første menneske i verden som blir behandlet slik, men det er vel oftere kvinner som kommer i slike situasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg synes dette er storm i vannglass.

Hun er omgitt av barn.

Snakker (kanskje lett flørtende...?) med pappane til barna hun passer mens barna er der.

Hadde hun ringt opp mannen din eller foreslått møte uten mamman og barnet...

Da hadde jeg reagert...

Kanskje mannen din overreagerer eller du er litt for sjalu...? :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

Hvorfor skulle tråden virke mindre troverdig fordi jeg vet hun skifter til singlet uten bh under? Jeg kjører da barnet til dagmamma og vet hva hun har på seg da. Og jeg henter barnet innimellom og har lagt merke til at hun har skiftet. Det er jo ikke sikkert at hun skifter fordi hun skal være mer tiltrekkende, men kanskje fordi hun synes det er mer behagelig. Jeg kunne aldri i verden forestille meg at dette skulle bli en problemstilling da jeg fikk dagmamma. Hadde forventet mye annet, men ikke dette.

Når det er sagt og tanker om dette har kvernet litt i det lille hodet mitt, så tror jeg nok at dagmamma kjeder seg litt og trenger den lille flørten i hverdagen. Jeg blir ille til mote når jeg hører henne sammen med fedrene til barna (det har hendt at jeg har sittet nede i stua hennes mens hun går opp og tar i mot fedrene). Og jeg er ganske sikker på at fedrene føler det ukomfortabelt, uten at jeg kan si det sikkert (utenom min egen samboer da).

Kan jo bemerke at jeg ikke finnes sjalu, men at dette er et problem fordi min samboer synes det er ekkelt å være den som henter barnet. Jeg har desverre ikke mulighet til å endre på dette, da jeg har dag og kveldsvakter om hverandre.

Håper dette kan oppklare noe for de som overhodet kunne tenke at dette ikke var troverdig. I min verden er nemlig dette jeg kunne tenke meg å få en løsning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...