Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sliter med veldig negative tanker om meg selv rundt det å studere/utdanne seg. Ingen av mine foreldre har en utdannelse og jeg synes studenttilværelsen er trist og sliter å føle meg hjemme. Jeg prøver å skrive ned tankene mine og jeg ser at jeg har null tro på at jeg fikser studiene. Jeg tror oppriktig selv at jeg ikke greier det. Hva skal jeg gjøre med disse tankene?

Anonymkode: f5894...2ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den første i hele min familie til å ta høyere utdanning, mastergrad til og med. Tro meg, jeg er ikke spesielt smart eller begavet. Det handler om å jobbe målrettet og være litt disiplinert, og så får man veldig mye igjen for å bruke gode studieteknikker.

Problemet ditt er selvtilliten og selvfølelsen din. Jobb med det, så skal du se at du helt fint klarer å ta en utdanning! 

Jeg hadde mye angst i starten av studietiden, var så redd for å ikke klare det. Men så så jeg at det gikk greit. Og jeg så også at ganske «enkle» mennesker fikk det til. Føler meg veldig slem som skriver det. Men det fikk meg til å skjønne at man ikke trenger å være spesielt smart for å fullføre og bestå et studie.

Ikke la angst og dårlig selvfølelse og selvtillit ødelegge muligheten din!

Anonymkode: e8d45...eba

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, les noen av bøkene til Mia Törnblom om selvfølelse og gjør øvelsene hun skriver om.

Anonymkode: e8d45...eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...