Minkalavvo Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Hei Jeg trenger litt råd i forhold til å gi tilbakemelding til en person jeg ofte møter 2-3 ganger i uka. Dette handler om at jeg gjerne vil at hun skal lykkes med det hun gjør. Jeg har funnet ut at hun er veldig egen og sta. Mye av det som kommer av argumenter er "dette har jeg holdt på med i 25 år og vet hva som funker og ikke funker". Når man prøver å forklare/fortelle hun noe så er det veldig mange bortforklaringer som kommer. Jeg er faktisk litt usikker på om hun i det hele tatt hører hva som blir sagt. Som sagt, alt jeg vil er at hun skal lykkes i det hun gjør. Jeg føler at hun henger endel år tilbake i tid når det kommer til det vi driver med. Hun har holdt samme stil år ut og inn. Resultatene uteblir og jeg føler at man kanskje bør tenke litt nytt. Jeg har kjent henne i et år og vi har som regel god tone. Jeg gjør endel for henne, er pliktoppfyllende og viser engasjement. Noe jeg tror hun liker. Uansett, noen som har tips/råd til å få en sta/egen person til å tenke over det man sier? Slik at personen lytter og kanskje eventuelt tar til seg rådene? Innfallsvinkler som kan være lure?
OppNedPåAlt Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Man kan dessverre ikke hjelpe folk som ikke vil ha hjelp. Det er personen selv som må innse at hun trenger hjelp/nye input. Frem til da, ikke bruk energi på det. Alternativt, jobb med deg selv/det du holder på med, bli skikkelig god, så kan vedkommende kanskje komme og spørre "hvordan fikk du det til?".
Minkalavvo Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, OppNedPåAlt skrev: Man kan dessverre ikke hjelpe folk som ikke vil ha hjelp. Det er personen selv som må innse at hun trenger hjelp/nye input. Frem til da, ikke bruk energi på det. Alternativt, jobb med deg selv/det du holder på med, bli skikkelig god, så kan vedkommende kanskje komme og spørre "hvordan fikk du det til?". Utrolig frustrerende fordi hun ikke har noe å tape på ved å få hjelp!!! Dette er det rarere tilfellet jeg har vært borti.... Ja kanskje jeg skulle ha prøvd på det andre du sier. Kanskje jeg "høster litt mer" av det..
OppNedPåAlt Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 26 minutter siden, Minkalavvo skrev: Utrolig frustrerende fordi hun ikke har noe å tape på ved å få hjelp!!! Dette er det rarere tilfellet jeg har vært borti.... Ja kanskje jeg skulle ha prøvd på det andre du sier. Kanskje jeg "høster litt mer" av det.. Jeg er helt enig. Er i lignende situasjon selv. Vedkommende i mitt tilfelle sier faktisk at det og det skulle vært bedre, eller det får de dårlig til, men det er bare klaging, for når jeg kommer med tips og forslag så avfeies det. Jeg legger ikke mer energi i det nå, men skal selv vise hvor bra jeg kan få det til
MortenMinstelønn Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 (endret) 9 timer siden, Minkalavvo skrev: Jeg føler at hun henger endel år tilbake i tid når det kommer til det vi driver med. Hun har holdt samme stil år ut og inn. Resultatene uteblir Hvis du sier det du skrev her, kan det hende du kan vekke vedkommende. Hun endrer eller utvikler seg ikke og resultatene uteblir. Hva hennes egen forklaring på at resultatene uteblir. Endret 27. mai 2019 av MortenMinstelønn
Minkalavvo Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2019 9 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Jeg er helt enig. Er i lignende situasjon selv. Vedkommende i mitt tilfelle sier faktisk at det og det skulle vært bedre, eller det får de dårlig til, men det er bare klaging, for når jeg kommer med tips og forslag så avfeies det. Jeg legger ikke mer energi i det nå, men skal selv vise hvor bra jeg kan få det til Akkurat! Spot on på hvordan jeg og føler det. Har i grunn snakket med flere som sier det i grunn er ganske dødfødt å få til noe forandring før en ser det selv. Så får man bare håpe at det kanskje skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå