Bonusornobonus Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har to bonusbarn på 14 & 17, samt 1 selv på nesten 18. Min samboers barn er hos oss annenhver uke og de ukene fungerer bra. Utfordringen her er overleveringen - og mors kontroll behov. De har hatt en sårt brudd og mor har ønsket å få forholdet til å far opp å gå igjen hele tiden også etter min inntreden. De har vært skilt i snart 6 år. Annenhver søndag kommer mor gående gjennom boligfeltet med ungene med bager og utstyr. Inn i huset og sofaen hvor selve overleveringen skjer via henne. Beskjeder, klær som mangler, naborykter og andre ting. Alt skrevet ned på gule post IT lapper. Hun prater på inn og utpust og om ungene ikke med eller til. Ungene har lite selvbestemmelsesrett, og lite egne meninger i disse stundene. De sier omtrent ingenting denne timen. Avgjørelser blir tatt over hodet på de og de kan diskutere om minutter på neste overtalelsesmøte... Ungene som er godt store, syns det er kjipt å gå foran venner med bager å livet på utstilling på tur hit, med moren i hælene. Eldste mann blir flau over kontrollspm om alt fra den ene sokken eller drikkeflaska som manglet sist, eller andre regler som mor har satt. Hun sitter ofte 45-60 min og prater om ingenting. Min samboer vil ikke ta opp konfliktene med henne for det skaper for mye støy i etterkant for barna. Jeg gruer meg til disse søndagene, kjenner hun invaderer mitt hjem, og ikke minst at hun gjør sine barn så små. Hun tar fra barnas far mange muligheter til å inkludere seg og barna til å ta ansvar i eget liv. Hvordan overleverer man tenåringer +? Noen som har erfaringer? Er dette normalt? Min sønn går selv inn når han skal til sin far, og vi har dialog ved behov så jeg ser ikke behovet for en slik avleveringstime hver gang. Tips mottas med takk! 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Herrefred... en slik overlevering burde være totalt unødvendig med så store unger. Kjærestens unger er 11,13 og 16 de leverer seg nesten selv. Går på skolen fra mor mandag morgen og kommer til oss etter skole. Eventuelle beskjeder tar mor/far på sms. Anonymkode: 250ca...48b 25
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Hvorfor må mor være med på overlevering? Kan ikke barna gå til pappaen sin aleine? Er det mye å bære så kan vel mor kjøre tingene bort eller dere hente de? Djizez. Er det viktige beskjeder kan det vel tas over tlf Anonymkode: 54dcc...ac9 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herrefred... en slik overlevering burde være totalt unødvendig med så store unger. Kjærestens unger er 11,13 og 16 de leverer seg nesten selv. Går på skolen fra mor mandag morgen og kommer til oss etter skole. Eventuelle beskjeder tar mor/far på sms. Anonymkode: 250ca...48b 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må mor være med på overlevering? Kan ikke barna gå til pappaen sin aleine? Er det mye å bære så kan vel mor kjøre tingene bort eller dere hente de? Djizez. Er det viktige beskjeder kan det vel tas over tlf Anonymkode: 54dcc...ac9 Alle er vel enige i dette. Spørsmålet er jo hvorfor FAR vil ha det sånn. Forklaringen TS kommer med holder ikke vann. Anonymkode: f853b...dc4 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 TS skriver jo tydelig at mor overkjører både barn og far her, og at far ikke vil ta det opp fordi mor kommer til å la det gå utover barna Anonymkode: afac6...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Har ikke noe svar til deg TS, men som mann kan jeg si at jeg har full forståelse for at denne mora er skilt.. Hadde jeg vært din mann, så hadde jeg ordnet dette på 0, niks! Grunnen til at hun overkjører alt er fordi hun kan! Altså så lenge ingen sier henne imot, så driver hun på. Her er det bare å sette hun på plass.... og det bør far gjøre. Anonymkode: 5cb00...b2e 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver jo tydelig at mor overkjører både barn og far her, og at far ikke vil ta det opp fordi mor kommer til å la det gå utover barna Anonymkode: afac6...bfd Det er åpenbart bare en unnskyldning. Hva slags forbilde er denne faren for sine barn, egentlig? Anonymkode: f853b...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Tenker at de er så gamle at klarer hun BÆRE med div gående så klarer barna faktisk ta med de de ønsker å gå alene også. Hun har vel ikke noe hos dere gjøre? Hadde forlagt at gubben satt grenser her. Hadde xen til mannen min kommet på det viset hadde jeg gitt beskjed til han at enten fikser han opp i dette ellers gjør jeg det. Og da vet jeg at han hadde gjort det, for han vet jeg ikke er nådig hvis jeg gir beskjed..... Her må du sette grenser for mannen og mannen for xen sin! Anonymkode: a94bf...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Faren må sette foten ned og sørge for at dette ikke foregår slik. Han får ta bilen, hente tingene deres (og eventuelt barna), få alle beskjeder i døra der hos henne. Han bestemmer over og velger dette like mye som hun. Anonymkode: 039b9...da0 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Hva i all verden trenger så store barn å overlevere..? Jeg har to barn på 9 og 11 år og de har dobbelt opp av alt bortsett fra fotballtøy, så de drar fra pappaen på morgenen og hjem til meg etter skolen, og omvendt da de skal til han. Om noe må overleveres, leveres dette av forelderen senere den dagen. Anonymkode: 4dfbf...356 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 Hva?!😂🙈 Så klein dame som driver på sånn. Ja, hun behandler ungdommene sine som små babyer!! Her pakker fjortenåringen klærne selv, jeg pakker for småsøsken, og de drar rett hjem til far (uten meg😂) etter skolen. Samme når de skal hjem til meg igjen. Evt beskjeder tar vi på messenger eller telefon. Godt samarbeid begge veier uten at noen invaderer noen sitt hjem. Anonymkode: 9d61f...178 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Eksen til min samboer er slik. Ikke noe å gjøre. De endrer seg aldri og det har for oss vært verre når vi har satt foten ned enn å bare svelge alt. Nå går vi på autopilot for henne og aldri har det vært mer rolig. Hun har selvfølgelig roet seg på enkelte ting, men du må bare finne ut hvilke ting du ikke kan finne deg i overhodet å jobbe med dem enn alt som kan bli bedre. Det blir ikke bedre er min erfaring. Anonymkode: ef4ec...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 Vi holder alt av tøy og utstyr til barna så de slipper å pakke, og utgiften er høy der. Så hadde vi ikke hatt råd så hadde vi hatt ett problem.. Eller mulig eksen ikke hadde forventet like mye hvis vi hadde hatt mindre råd Anonymkode: ef4ec...7fe 1
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 8.40, AnonymBruker skrev: Herrefred... en slik overlevering burde være totalt unødvendig med så store unger. Kjærestens unger er 11,13 og 16 de leverer seg nesten selv. Går på skolen fra mor mandag morgen og kommer til oss etter skole. Eventuelle beskjeder tar mor/far på sms. Anonymkode: 250ca...48b Jepp, veldig unødvendig. Og skaper mye støy. I tillegg blir hennes kontroll en form for demostrasjon på at hennes hjem er hjemmet hvor alt skal være. 2
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 17.04, AnonymBruker skrev: Hva?!😂🙈 Så klein dame som driver på sånn. Ja, hun behandler ungdommene sine som små babyer!! Her pakker fjortenåringen klærne selv, jeg pakker for småsøsken, og de drar rett hjem til far (uten meg😂) etter skolen. Samme når de skal hjem til meg igjen. Evt beskjeder tar vi på messenger eller telefon. Godt samarbeid begge veier uten at noen invaderer noen sitt hjem. Anonymkode: 9d61f...178 Klein er et riktig ord. Hun mener fortsatt at de skal feire 17.mai sammen. Bursfsgsfrokoster og middager. Et evig styr hver eneste gang. Om ungene er til oss, er avtalen at de annenhver gang skal til mor på bursdsgsfrokost forsåvidt ok, men nå må de komme kvelden før for at det skal bli en skikkelig bursdag.. Dette er mors ønsker, barna ville først ikke men inngikk kompromiss.. Har ikke hørt andre som styrer slik...
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 14.40, AnonymBruker skrev: Faren må sette foten ned og sørge for at dette ikke foregår slik. Han får ta bilen, hente tingene deres (og eventuelt barna), få alle beskjeder i døra der hos henne. Han bestemmer over og velger dette like mye som hun. Anonymkode: 039b9...da0 Enig! Der har vi store konflikter. Jeg forstår ikke dette eller hans måte å håndtere henne på. Hun har hatt en stor kontroll i deres tidligere liv, og hun bruker det som blir sagt mot barna så mulig det er årsaken... Det som er trist i det hele er at vi får utfordringer i vår relasjon pga dette.
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #17 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 17.43, AnonymBruker skrev: Vi holder alt av tøy og utstyr til barna så de slipper å pakke, og utgiften er høy der. Så hadde vi ikke hatt råd så hadde vi hatt ett problem.. Eller mulig eksen ikke hadde forventet like mye hvis vi hadde hatt mindre råd Anonymkode: ef4ec...7fe Begge foreldrene har svært god økonomi. Det er ikke der problemet ligger. Det er lagt opp slik at hennes hjem er basen og tøy/sko etc skal alltid bli med over dit. Ting vi kjøper ser vi kanskje aldri igjen men det er det ingen som spør om...
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #18 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 9.08, AnonymBruker skrev: Alle er vel enige i dette. Spørsmålet er jo hvorfor FAR vil ha det sånn. Forklaringen TS kommer med holder ikke vann. Anonymkode: f853b...dc4 Godt spm.., hvorfor vil far... Han sier det er for å unngå konflikt. 1
Bonusornobonus Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #19 Skrevet 2. juni 2019 På 27.5.2019 den 9.59, AnonymBruker skrev: Har ikke noe svar til deg TS, men som mann kan jeg si at jeg har full forståelse for at denne mora er skilt.. Hadde jeg vært din mann, så hadde jeg ordnet dette på 0, niks! Grunnen til at hun overkjører alt er fordi hun kan! Altså så lenge ingen sier henne imot, så driver hun på. Her er det bare å sette hun på plass.... og det bør far gjøre. Anonymkode: 5cb00...b2e I mine øyne er hun patetisk. Til tider så egoistisk at det er utrolig. Jeg forstår ikke henne, disse overleveringene eller måten hun behandler ungene på. Det er veldig store kontraster i måten jeg er på til min og ellers. Jeg mener barn må lære seg å tenke selv. Han sier nesten aldri henne i mot. Da han ikke ville stå med henne 17.mai og se på toget, samt grille i fjor var det mange og ufine tlf samtaler. Hun mener han svikter ungene. 🙉
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #20 Skrevet 2. juni 2019 Sært, ja. Men i denne situasjonen ville jeg bare priset meg lykkelig for at jeg var stemor. Jeg ville latt dette sirkuset være opp til mor og far, og selv tatt meg en 1-2 timers løpetur. Anonymkode: 2fc01...84e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå