Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over ett år siden ble jeg latterlig betatt av ei jente jeg gikk i samme klasse med på folkehøgskole. Det er blant annet en natt jeg husker veldig godt - da vi var våkne etter at alle andre hadde lagt seg - vi satt og snakket og gikk en liten tur sammen. Ettersom ukene gikk fikk vi mindre og mindre kontakt, og vi snakket nesten aldri. En natt med for mye alkohol resulterte i at jeg sendte en melding og blottla følelsene mine helt for henne. Hun svarte at jeg er en utrolig søt og fin jente, men at hun ikke ønsket å innlede noe seriøst - og hovedårsaken hevdet hun var at vi gikk i samme klasse og var såpass tett oppå hverandre det året at det kunne skape problemer. Tror også hun trivdes godt med å være singel, og det tok jeg veldig fint. Da jeg plutselig fant ut at hun hadde fått en greie med ei jente fra en annen klasse knakk jeg helt sammen. Ifølge henne var det ikke noe seriøst - noe hun gjorde klart flere ganger - ikke fordi jeg spurte, men fordi hun i flere tilfeller der jeg var tilstede tok opp temaet og understreket det. Hun prøvde flere ganger å starte samtaler med meg etter dette, men jeg trakk meg helt unna. Etter året var slutt sendte hun meg et par meldinger og spurte hvordan jeg hadde det, og da hun var i hjembyen min sendte hun meg en snap - som jeg selvsagt ikke så før dagen etter. Men nå har det sykeste skjedd.. hun spurte om jeg ville flytte inn sammen med henne og 2 kompiser av henne til høsten i kollektiv?? Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til noe av dette. Er det noen der ute som kan hjelpe meg å forstå hva det egentlig er som foregår?

Må også tilføye at begge er åpne angående legningen sin - og vi har begge vært i forhold tidligere og vært åpne om dette. Det må også nevnes at vi aldri har vært nære venner og at vi aldri var i samme vennekrets - noe som gjør det hele enda mer merkelig.

Anonymkode: e52f7...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som foregår, men hadde nok spart meg for mye hjertevondt ved å ikke flytte sammen i kollektiv med henne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du ha svar på? 

Anonymkode: c6d33...bee

Skrevet
4 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Jeg vet ikke hva som foregår, men hadde nok spart meg for mye hjertevondt ved å ikke flytte sammen i kollektiv med henne.

Helt enig med @OppNedPåAlt her. Jeg hadde heller ikke flyttet sammen med en jeg hadde følelser for, de vil nok fort blusse opp for din del, å bli utfordrende for deg. 

For alt du vet, kan det være så enkelt som at denne jenta antar at du har kommet over følelsene for henne nå, men at hun syns du er ålreit som en venn, og dermed ikke helt ser hvor komplisert dette kan bli. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun ville nok ikke bedt deg flytte inn hvis hun hadde følelser for deg. Det vil bare skape masse tull. Av samme grunn burde du takke nei til tilbudet. Bare det at hun understreker at forholdet hennes ikke er seriøst gir deg masse hodebry, tenk hvor mye du blir å analysere av ting hun gjør hvis du bor med henne. 

Snakker av egen erfaring her, å ha en crush på en venninne er ti tusen ganger verre enn med en gutt/mann. Fordi det er så vanskelig å skille på hva som er gjort i vennskap og hva som kan bety noe mer. Og her tipper jeg at hun spør deg som en venninne. Så for hodebryen sin skyld så ville jeg takket nei. 

Anonymkode: 3ff4e...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...