Gjest Leya Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 Nå har de jammen fått sommerkoteletter i butikken! Det er min ulitamate sommermat. Det og reker på kaia. (gjerne i selskap med iiiskald øl!) Hva er din sommermat?
Mistyen Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Grilling på verandaen, med tilbehør som hjemmelaget potetsalat og bruchetta. Da er det sommer da!!! Men det er et godt tegn at sommerkotelettene er kommet , ja.
Gjest Formosiss Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Spekemat, kokte poteter og hvit saus. Nam!
Nella Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Spekemat' date=' kokte poteter og hvit saus. Nam![/quote'] Og gressløk fra hagen oppi sausen :-) Reker, loff, vårløk og majo i båten med et kaldt glass hvitvin. En stor bolle kyllingsalat. Stekt makrell med poteter, rømme og agurksalat. Rabarbrasuppe til dessert. Og ALL grillmat.
Gjest piaf Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Ååå, nå fikk jeg lyst på både mat og sommer... Mine sommermatfavoritter (i tilfeldig rekkefølge): -Et digert fat med tunfisksalat med nypoteter, ruccola, aspargesbønner, oliven, egg, tomater, reddiker og sitronvinaigrette med hvitløk, basilikum og middelhavsansjos... -Taboulleh med tomater, rødløk, masse bladpersille og frisk mynte... -Stekt makrell, nypotetsalat med vinaigrette og ramsløk, rømme, brokkoli, blomkål og ovnstørkede tomater... -Jordbær uten tilbehør! -Varm, nybakt rabarbrapai med vaniljeis...
Plym Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 Har du oppskrift på rabarbrapai, Piaf? Skal plante rabrarbra snart, og trenger oppskrifter.
Gjest piaf Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Har du oppskrift på rabarbrapai' date=' Piaf? Skal plante rabrarbra snart, og trenger oppskrifter.[/quote'] Ja, det har jeg! Jeg pleier å lage denne paien når rabarbraen er på sitt beste i juni: Rabarbrapai 6 dl hvetemel 1 dl sukker 2 ts bakepulver 190 gr mykt smør 2 egg (str. små eller middels) 1/2 kg rensket, oppdelt rabarbra 1 1/2 dl sukker 2-3 ss potetmel Arbeid sammen ingrediensene til deigen (det kan gjøres for hånd med smuldring etc, eller i foodprocessor), klem ut 2/3 av den i 24 cm springform. Legg rabarbraen i deigskallet, bland i sukker/potetmelblandingen. Lag gitter og kant rundt av resten av deigen. Stek paien på nederste rille ved 200 grader i ca. 45 min. Server med vaniljeis. (Det blir rikelig med deig, forresten, dette er nemlig 1 1/2 porsjon deig i forhold til den opprinnelige oppskriften, som var litt snau) Håper den faller i smak - og lykke til med rabarbrahøsten!
monja Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 Grillmat' date=' spekemat eller reker/skalldyr. [/quote'] Ja....den ultimate sommermaten
-Fisken- Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 - All mulig grillmat - spekemat med potetsalat til - reker og loff - jordbær
Arkana Skrevet 27. april 2005 #11 Skrevet 27. april 2005 Alle typer grillmat (svin indrefilet, biff, grillspyd, maiskolber osv osv), min kjempegode hjemmelagede potetsalat, skinke med pastasalat osv.
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2005 #12 Skrevet 27. april 2005 All form for grillmat er sommer for meg. Og potetsalat. Og masse salat. Helst kyllingsalat eller tunfisksalat. Eller kanskje kald pastasalat med balsamico. Mmm. Salat er godt! Gleder meg til det blir litt varmere ute jeg. Da skal vi sitte på teppe på plenen, grille, drikke øl, leke litt fotball og bare kose oss 8) Det er livet det.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #13 Skrevet 27. april 2005 Grillmat i alle varianter Salater og oliven/tomatbrød Jordbær med hjemmelaget is Vaffler Reker
Plym Skrevet 27. april 2005 #14 Skrevet 27. april 2005 Ja, det har jeg! Jeg pleier å lage denne paien når rabarbraen er på sitt beste i juni: Rabarbrapai 6 dl hvetemel 1 dl sukker 2 ts bakepulver 190 gr mykt smør 2 egg (str. små eller middels) 1/2 kg rensket, oppdelt rabarbra 1 1/2 dl sukker 2-3 ss potetmel Arbeid sammen ingrediensene til deigen (det kan gjøres for hånd med smuldring etc, eller i foodprocessor), klem ut 2/3 av den i 24 cm springform. Legg rabarbraen i deigskallet, bland i sukker/potetmelblandingen. Lag gitter og kant rundt av resten av deigen. Stek paien på nederste rille ved 200 grader i ca. 45 min. Server med vaniljeis. (Det blir rikelig med deig, forresten, dette er nemlig 1 1/2 porsjon deig i forhold til den opprinnelige oppskriften, som var litt snau) Håper den faller i smak - og lykke til med rabarbrahøsten! Tusen takk, den skal prøves
Smashing Skrevet 29. april 2005 #15 Skrevet 29. april 2005 Jeg er faktisk veldig glad i ostepølse. Mmm. Sitte på terassen med en kald cola og ingen verdens bekymringer. Er student og da merkes det virkelig når sommeren nærmer seg..
Gjest the imp Skrevet 29. april 2005 #16 Skrevet 29. april 2005 Spekemat med jordbær, kiwi og melon. Det er godt det!
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #17 Skrevet 29. april 2005 Det er snart Mai. Da kommer det fersk asparges. Det er godt med spekemat og eggrøre (og hjemmelagede rundstykker) - Ahh.
Donnie Darko Skrevet 30. april 2005 #19 Skrevet 30. april 2005 flintsteik og øl. Er også fan av lett mat i varmen. Mye fisk og skalldyr.
Annevenn Skrevet 30. april 2005 #20 Skrevet 30. april 2005 Takk for oppskrift, har skrevet den ut. Ser at rabarbraene mine så vidt har begynt å stikke opp hodet av jorda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå