Gå til innhold

Hva lager man på en raclette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har arvet et raclettejern og får middagsbesøk på tirsdag. Men hva lager man egentlig? Mange år siden jeg har gjort det. Skal lage en salat og kjøpe racletteost. Men hva slags kjøtt blir godt til? Og bruker jeg sånn rund loff? Vi er bare 2 stk så trenger ikke være altfor mange sorter tenker jeg. Noen som har brukt raclette en del som har noen gode tips?

Anonymkode: c755e...5d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan egentlig bruke hva du vil til. I familien til mannen min, er det vanlig med sølvløk, minimais, tomater og poteter som tilbehør. Jeg selv foretrekker salat og poteter. Vi har brukt kylling og kalkun mest, da det steker lett. Men også ulike typer pølser og svinekjøtt. Fisk kan man bruke og.

Anonymkode: c0fe9...c53

AnonymBruker
Skrevet

🤣

Anonymkode: bb8d1...081

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Klink said:

Unnskyld.

Skrevet

Vi har alltid brukt følgende mat til Raclette:

Raclette ost

Poteter

Spekeskinke

Sølvløk, Sylteagurk og Valnøtter.

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Vi spiste det mye på nyttårsaften. Hadde ulikt kjøtt skjært i små biter, pølser, bacon, karbonadedeig, ost, bønner, grønnsaker (squash, tomat, minimais, løk, sopp, paprika). Hadde brød ved siden av. 

Vet ikke om det er "riktig" måte å gjøre det på da. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid Raclette ost, port salut. Baquette skiver og poteter til osten.  God syrlig salat. Til steking: forskjellige pølser, ofte fra annis pølsemakeri, bacon, spekeskinke, marinerte kyllingbiter, asparges, entrecôte i tynne skiver, sopp, cornichons. Vi lager Raclette når vi får gjester på sommeren og sitter ute med 2 raclettejern. Fin mat om man vil bare samles, alle kan ta med seg en ting de liker. 

Anonymkode: 7ca11...f31

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for alle tips :) Jeg trodde raclette hadde avgått med døden siden det er så 90-talls, så det er bra at folk fortsatt bruker det. Venninna mi sa det var den beste maten hun hadde fått på lenge, så min racletteaften ble en suksess. 

Vi hadde racletteost (fra Meny), entrecote og mørbrad i skiver, mandelpoteter, sopp, tomat, paprika og ringloff. Og salat + dressing ved siden av. 

Tror jeg skal ha det igjen i kveld, var utrolig godt! 

Anonymkode: c755e...5d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...