Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er mest vanlig her i Norge?

Er det vanlig at man velger sammen, slik at begge har forlovelsesring? Eller er det vanlig at kun dama har forlovelsesring, altså at mannen velger ring og frir?

Anonymkode: 79375...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag det vel, jeg fikk diamant-ring i forlovelsesring og jeg kjøpte gifteringenene 😊

Anonymkode: 06179...c46

AnonymBruker
Skrevet

Tror det begynner å gli litt over til amerikanske tilstander, med frieri og diamantring 🤪

Men det som HAR vært vanlig i Norge i mange tiår, er ringforlovelse. Paret velger seg ut matchende ringer sammen, og graverer ofte forlovelsesdato i. Så spørs det om man gjør det litt romantisk når man setter på seg ringene 😉

Og mange bruker de samme ringene i selve vielsen, ofte med bryllupsdatoen i tillegg ❤️

Anonymkode: 735da...486

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det er mest vanlig at mannen velger rng og frir med den.. 

Men at det er lav terskel og ingen sure miner dersom dama vil bytte den, heldigvis var det ikke det i vårt tilfelle 🙈 Han rekna vel nesten med det. Så vi reiste tilbake til gullsmeden dagen etterpå sammen, og jeg fikk finne en som passet meg bedre, både i utseende og str. Det var koselig det også :)

Anonymkode: 5635a...1a9

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk bare direkte til giftering. Man trenger ikke forlovelsesring.

Anonymkode: fabf0...160

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk bare direkte til giftering. Man trenger ikke forlovelsesring.

Anonymkode: fabf0...160

Man trenger vel strengt tatt ikke giftering heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner svært få kvinner som er fridd til. De fleste jeg kjenner blir enige om å gifte seg og har gifteringer og ingen forlovelsesring.

Anonymkode: 85362...c1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mest vanlig nå at dama får en diamantring ved frieri og man går til innkjøp av gifteringer til bryllupet.

Jeg synes ikke noe særlig om at mannen skal gå med ring før han er gift. For meg gir det et litt «svakere» inntrykk av mannen. Men det er min mening da. Alle har jo sine preferanser. 

Anonymkode: dcdbd...7cc

• Liker 1
Skrevet

Har inntrykk at det vanligste nå for tiden er at kvinnen blir fridd til med en forlovelsesring og at begge får giftering når man gifter seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte forresten ut min forlovelsesring sammen med mannen min. Ved et så viktig (og dyrt) kjøp ville jeg hvertfall være fornøyd med ringen min. Jeg skal tross alt ha den hele livet. Jeg var ikke klar over når han fridde da, så det ble likevel en overraskelse. 

Anonymkode: dcdbd...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Inntrykket mitt er at det er mest vanlig at mannen kjøper ring og frir til kvinnen. Jeg tror vel egentlig det er sånn kjæresten ønsker å gjøre det også. Den eldre norske tradisjonen er vel at begge har ringer, og vanligvis at samme ringen brukes både som forlovelsesring og giftering. Jeg er selv litt tilhenger av at begge bærer ring om noen skal det, man er jo forlovet begge to, men jeg er heller ikke fremmed for at man bare enes om å gifte seg og eventuelt også velger bort forlovelsesringer.

Anonymkode: e31a6...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her fridde mannen uten at jeg  visste det. Han hadde plukket forlovelsesringen på forhånd (og han kunne ikke ha plukket en vakrere ring! 😍), og så plukket vi en ring til han sammen. :)

Anonymkode: d0360...63f

Skrevet

Vi ble enige om å forlove oss, så dro vi på gullsmeden og fant ringer til oss begge. Jeg synes det er koselig at begge har ring, men det er opp til hver enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det vanlige har vært at mannen kjøper ring til begge og frir med kvinnens.

Anonymkode: e220d...9fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...