Gjest Cerise Skrevet 27. april 2005 #1 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har sølt noe (fett/krem)på min nye silkekjole, ikke lurt. HAr forsøkt å vaske den to ganger på finvaskprogrammet i vaskemaskinen, og flekken har blitt mye mindre, men det er litt enda. Noen som har noen gode tips? Ikke lyst å levere den på rens, det er så dyrt. Har hørt at man kan bruke nylonvask på silke,noen som vet noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #2 Del Skrevet 27. april 2005 Nylonvask på silke, det reklameres ihvertfall for det på esken til Nylonvask. Verd å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 27. april 2005 #3 Del Skrevet 27. april 2005 Nylonvask på silke' date=' det reklameres ihvertfall for det på esken til Nylonvask. Verd å prøve![/quote'] ja,det jeg tenkte også, men redd for å ødelegge den fiiine kjolen min :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 27. april 2005 #4 Del Skrevet 27. april 2005 når jeg sølte fet saus på min silkekjole hadde jeg litt salo rett på flekken før jeg skyllte den i lunka vann. Flekken ble helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 27. april 2005 #5 Del Skrevet 27. april 2005 når jeg sølte fet saus på min silkekjole hadde jeg litt salo rett på flekken før jeg skyllte den i lunka vann. Flekken ble helt borte. ok,lurte på å prøve dette igjen. Hadde zalo på flekken før jeg vasket den gang nr 2 i maskinen, og da forsvant en del. kanskje prøve det igjen da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 27. april 2005 #6 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg hadde også en silkekjole med fettflekk. Svigermor vasket flekken med Zalo for hånd, og den ble helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 27. april 2005 #7 Del Skrevet 27. april 2005 Det er lurt å la saloen virke litt før du skyller. Skyll den for hånd før du putter den i maskinen eventuelt. Salo og vaskemaskiner går ikke så bra sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 28. april 2005 #8 Del Skrevet 28. april 2005 jippijippi!kjolen min ble ren! etter 3 runder i vaskemaskin, og 2 runder med zalo er den nå som ny igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #9 Del Skrevet 28. april 2005 Så flott! Zalo er tingen altså *notere bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 28. april 2005 #10 Del Skrevet 28. april 2005 jepp,når du mister et kakestykke i fanget på din helt nye silkekjole,da er zaloen god og ha... :oops: og en vaskemaskin med finvaskprogram (og silke som kan vaskes i masinen, NBNB!noe silke må renses..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #11 Del Skrevet 29. april 2005 Zalo er ikke tingen på alle silkekjoler!! Jeg hadde en dypt rød silkekjole som jeg fikk en fettflekk på. Da jeg prøvde med zalo og forsiktig håndvask av kjolen rett etterpå ble det en lys flekk på kjolen. Fargen ble rett og slett lysere der jeg hadde hatt på zalo! Det var ikke pent og kjolen var ødelagt(og det var en dyr designer kjole...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 29. april 2005 #12 Del Skrevet 29. april 2005 Mamma fikk en flekk på sitt sorte silkeforkle, den gikk ikke bort hverken i vask eller på rens. Løsningen ble (helt sant!!) å male sort silkemaling på flekken. Den er i dag så godt som usynlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 29. april 2005 #13 Del Skrevet 29. april 2005 Det er vanskelig å fjerne flekker fra silke.Og en må være forsiktig for fargen kan faktisk bli lysere slik gjest skriver. Men både Zalo og nylonvask fungerer til å fjerne flekker. Men det er viktig å skylle godt slik at det ikke er noe zalo igjen i plagget,for du har plagget i maskinen og bruker vaskepulver. Dette fordi det kan bli en reaksjon mellom stoffene. Vi har både Nylonvask og Zalo,Biospray og Vanish på arbeid.De fungerer til å fjerne lettere flekker.Men mange må fjernes med damp. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå