Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har dere spist et måltid om dagen i flere måneder eller fastet på et annet sett? Hvordan gikk det? 

Selv prøver jeg å faste, spiser som regel et måltid?

Anonymkode: 7f750...38a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med "fasting" nå. Jeg spiser i et vindu på 8 timer hver dag, da fra 12 til 8. Noen dager greier jeg 6 timer. Jeg drikker MASSE vann og har blitt kvitt muskulære problemer i nakken, samt er ikke lengre oppblåst. Jeg har veier også 4 kilo mindre siden jeg startet sist uke, men har blitt fortalt at dette er vektnedgang pga tap av vann i kroppen. 

Jeg ser derimot tynnere ut, og får faktisk på meg bukser som ikke passet sist uke. Men, det beste er konsentrasjonen og at jeg er bedre i nakken. sikkert pga alt vannet, teen og kaffen. :)

Anonymkode: d127a...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for matglad.

Anonymkode: df324...e13

AnonymBruker
Skrevet

Ja, faster jevnlig/daglig, men ikke egentlig så ofte eller så lenge som jeg burde, og må skjerpe meg nå.

Det optimale for meg er et generelt lavkarbokosthold med periodisk faste (daglig), med lengre bolker med elektrolyttfaste (vannfaste) på 3-5 dager i slengen.

Anonymkode: f1cb3...26b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med "fasting" nå. Jeg spiser i et vindu på 8 timer hver dag, da fra 12 til 8. Noen dager greier jeg 6 timer. Jeg drikker MASSE vann og har blitt kvitt muskulære problemer i nakken, samt er ikke lengre oppblåst. Jeg har veier også 4 kilo mindre siden jeg startet sist uke, men har blitt fortalt at dette er vektnedgang pga tap av vann i kroppen. 

Jeg ser derimot tynnere ut, og får faktisk på meg bukser som ikke passet sist uke. Men, det beste er konsentrasjonen og at jeg er bedre i nakken. sikkert pga alt vannet, teen og kaffen. :)

Anonymkode: d127a...c52

Jeg faster også 16:8 fra 12 til 20 😀

Anonymkode: 6a202...00e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faster jevnlig/daglig, men ikke egentlig så ofte eller så lenge som jeg burde, og må skjerpe meg nå.

Det optimale for meg er et generelt lavkarbokosthold med periodisk faste (daglig), med lengre bolker med elektrolyttfaste (vannfaste) på 3-5 dager i slengen.

3-5 dager, vannfast? Hva er det

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg faster også 16:8 fra 12 til 20 😀

Anonymkode: 6a202...00e

Hvordan blir du psykisk ?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir du psykisk 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan blir du psykisk 

Er det sultfølelse du mener?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sultfølelse du mener?

Ja? Men også humøret ditt? Og blir sliten eller slapp

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja? Men også humøret ditt? Og blir sliten eller slapp

Når man faster så går faktisk energien OPP, kroppen øker aktiviteten, blir mer effektiv, hjernen blir skjerpet, den gjør deg rett og slett bedre i stand til å jakte ned et måltid.

Og en veldig tydelig forskjell for min del er at jeg sover bedre, når jeg spiser karbohydrater sover jeg kanskje bare 3-4 timer sammenhengende, når jeg spiser riktig sover jeg godt 6+ timer, og føler meg fullstendig opplagt på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man faster så går faktisk energien OPP, kroppen øker aktiviteten, blir mer effektiv, hjernen blir skjerpet, den gjør deg rett og slett bedre i stand til å jakte ned et måltid.

Og en veldig tydelig forskjell for min del er at jeg sover bedre, når jeg spiser karbohydrater sover jeg kanskje bare 3-4 timer sammenhengende, når jeg spiser riktig sover jeg godt 6+ timer, og føler meg fullstendig opplagt på det.

Reagerte du med frykt først ? Med tanke på

man er vant med å spise for å overleve 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Reagerte du med frykt først ? Med tanke på

man er vant med å spise for å overleve 

Frykt?

På ingen måte, jeg vet at kroppen min har mer enn nok reserver til å holde liv i meg i månedsvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...