AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Broren min har blitt så snobb. Hvis han er innom på en kaffekopp, begynner skrytingen umiddelbart. Han utleverer andres problemer og forteller hvor nobel han er som alltid hjelper til med råd osv. Det kan være : Lars har blakket seg helt. Du vet, han er ikke så flink med pengene sine, så satte meg ned med han og gjennomgikk budsjettet hans. Jeg lånte han 10 000. Jeg verdsetter gode venner. Sist snakket han om sin nye omgangskrets og vektla hvilke betydningsfulle posisjoner de har i samfunnet. Jeg fikk høre om inntektene, og det var en monolog av ren beundring for disse dresskledde herremenn han nå har fått innpass hos. Han skal visst starte en bedrift med en av de. Dertetter kommer det en preken om hvor viktig det er å hjelpe andre og at han og konen hans betaler til en rekke veldedige formål. Den yngste broren min hadde blitt flau fordi han utleverte informasjon som er i gråsonen til sensitivt i en sosial sammenheng. Jeg sitter alltid igjen med informasjon om hvem som skilles, hvem som har spontanabortert, hvem som har mistet jobben, hvem som går til psykolog, men når han snakker om seg selv, så er han en helt, en gentleman og en av eliten. En som forstår. Han får noen til å virke så ynkelige mens han forguder andre. Hadde han kun snakket med meg i ren fortrolighet, hadde det ikke vært noe problem. Men, jeg tror dessverre at han snakker med mange om mye. Jeg liker ikke denne versjonen av han. Hvorfor streber han? Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 798e8...d8c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Kanskje han er deprimert? Hvis dette er en adferdsendring, kan det være tegn på at han ikke har det så bra. Jeg har en «venn» som alltid skryter, og jeg vet at han ikke alltid har det like greit. Det virker som at han prøver å høyne selvbildet sitt via andres mismot eller egen suverenitet. Anonymkode: bb779...cdd
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Min søster er på samme måten. Det blir veldig mye prektighet for å si det sånn som hun dessverre projiserer over på sine barn. " Hun baserer verdien sin utifra hva hun eier- Familieselskapene fprløper slik:"Dere! - jeg tror faktisk jeg har den nyeste mobilen av alle sammen her!!" Vi snakker her 50 år gammel dame og barna hennes har aldri gjort noe galt gitt. Skjønner at hun må slite noe helt enormt siden hun aldri kan senke skuldrene men alltid på alerten for å "ta" noen. Det er meg og meg og meg og blir det noe igjen så tar hun jamen meg det også. Ovenfra og ned holdning. Overfladisk. Tomt skall uten en indre kjerne. Anonymkode: 31dd6...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Dette er vel ikke bare å være en snobb, men rett og slett krøllete sosiale antenner. Anonymkode: 2e35d...fad 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Har du prøvd å skryte like hemningsløst av han når han sitter der? Litt sånn. "Hæ gjorde du det? Du er jo skikkelig elite mann du. Wow du er jo mye bedre enn de. Har du tenkt på hvor fantastisk du er i forhold til de andre?" osv. 😂 Anonymkode: ba83a...db6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå