Gå til innhold

Hvor uvanlig er det egentlig å barbere ansiktet når man er kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dvs jeg barberer litt på hake og hals. Har ikke stor hårvekst vil jeg si, men jeg ser at hårene er litt pigmentert og i visse lys synes de mer enn i andre lys. Jeg henger meg iallfall veldig opp i de selv. Vil ikke vokse pga inngrodde hår.

Er vi flere som barberer i smug? 🙈 Jeg hadde tidligere PCOS (har visst ikke nok cyster lenger til å ha diagnosen og hormonverdiene mine er normale, men hårene er der fremdeles). Barberer du? Hvis ja, har du PCOS? Og er du normal- eller overvektig?

Anonymkode: 5a973...f18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg drar høvelen over iblant. Er lys i håret og det meste håret på kroppen, har ikke PCOS. Men har nok alltid hatt "sterke" hår, det gror fort og har ganske sterke røtter.

Noen ganger er jeg så lei av å stå der med pinsetten mellom brynene eller på haken, at jeg bare tar høvelen over. Det gjør jo ingenting - det er en myte at hårene som gror ut igjen blir stivere, de bare føles slik ettersom de er nye.

Anonymkode: 0b672...da8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg napper bryna og vokser "barten" i ny og ned.

Har lest om jenter som barberer hele ansiktet med en slik øyenbrynskniv (skal vist gjøre ansiktet glatter, man ser yngre ut og sminken legger seg penere). Har hatt lyst til å prøve dette selv, men er redd det er en dårlig ide.... Jeg har bare lyse hår i ansiktet, men for eksempel rundt brynene er disse lyse hårene veldig tette og jeg føler jeg alltid ser litt sjuskete ut på grunn av det..

Noen som har prøvd å barbere ansiktet med en slik kniv?

Anonymkode: 026ac...29d

Skrevet

Jeg har kjøpt en liten ansiktsshaver "som sett på tv-shop", eller hva det heter i disse dager. Fort, enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Guppy88 skrev:

Jeg har kjøpt en liten ansiktsshaver "som sett på tv-shop", eller hva det heter i disse dager. Fort, enkelt og greit.

Bruker du den i hele ansiktet? Hvor ofte? 

Anonymkode: 026ac...29d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Guppy88 skrev:

Er det en slags ladyshaver? Har du link? :)

Anonymkode: 5a973...f18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det ca. en gang i måneden, når jeg husker det. Har bare lyse hår, men det er jo synlig i sterkt sollys. Sminken legger seg bedre uten alt dunet.

Anonymkode: 569bd...a51

Skrevet

Jeg har ingen statistikk å vise til, men jeg pleier å barbere meg av og til når jeg ønsker at sminken skal legge seg ekstra fint.

AnonymBruker
Skrevet

Har tykke, sorte hår (veldig tettvokst) og må barbere hals, hake, opp på siden av munnen og overleppa hver eneste dag. Har pcos og har derfor også nettopp fått innvilget laserbehandling på Rikshospitalet samt blitt satt på medisiner. Krysser fingrene for at det hjelper. Legene der sa at jeg nok ikke kan håpe på at hårene forsvinner etter endt behandling der (6 behandlinger totalt får man støtte til), men at de kan bli færre, lysere og mykere

Anonymkode: 1fff0...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg klipper meg (har barbert nakke og sider) så pleier jeg dra maskinen over "sideburns" og faktisk litt ut over kinnene.

Det er deilig.. Og da kjenner jeg at jeg faktisk har litt hår utover der, når de får stubb, men de er fine og lyse, så de syns ikke til vanlig.

Hake og leppe har jeg ikke noe behov for å ta.

Anonymkode: 115aa...d48

AnonymBruker
Skrevet

Barberer meg aldri i ansiktet.

Anonymkode: 6b74d...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer barten. Har lyse hår, men det synes jo i motlys. 

Har også en øyenbrynskniv som jeg bruker rundt øyebrynene for å definere dem bedre. 

Anonymkode: 22f74...ecd

AnonymBruker
Skrevet

skulle akkurat lage en tråd å spørre selv. jeg har lyse hår men de er kraftige og godt synlige. I sola ser man liksom en busk-linje langs hele ansiktet, for ikke å snakke om de lange værhårene som tyter ut som en tenåringsbart. Helt jævlig. Og ikke så lett å legge sminke over det heller.

Har ikke noe lyst å shave det bort heller, føler det bare blir verre (selv om jeg vet det ikke blir det) men vil liksom ikke ha nupper, inngrodde hår osv. På de stedene under haka hvor det ikke gror så mye hår (ved munnvikene) får jeg tidvis skikkelig underjordiske cyster, og jeg tror disse ville spredd seg lettere om det plutselig var hår som var fjernet rundt omkring.

Men føler ikke at dunene er så veldig vakre... blir veldig var for å komme før nær folk eller ta nærbilder osv når sola glitrer i barten liksom.

Anonymkode: d3673...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer- Kinn, bartm hals og hake. Jeg har noen mørke hår på overleppa, en del svarte på halsen og haka, ellers lange og lyse.

Æsj

Men godt er det, å ikke være alene!

Anonymkode: 65381...20d

Skrevet

Ja, har PCOS, litt over normalen, 3kg ekstra over normal i følge BMI. Fjerner spesielt hår i ansikt, bryst, veiviser, innsiden og bak lårene. 

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Jeg gjør det ikke, men har ett hår jeg må nappe med jevne mellomrom 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke PCOS, og sett bort fra at jeg napper ett langt, mørtk hår som absolutt skal vokse ut av en føflekk, samt et som vokser like under øyet, det er helt lyst da, og irriterer meg bare fordi jeg ser det i sidesynet hele tiden:P Men siden det er så lyst finner jeg det jo faen ikke :fnise:

Anonymkode: 5ea73...e5e

Skrevet

Det har blitt veldig populært å gjøre det i USA selv om man har bare lyse dun. Det kalles «derma planing». Du barberer bort hårene og de ytterste hudcellene, og det gir et penere resultat ved legging av foundation og skal visstnok kunne hjelpe rynker og finere linjer og store porer. Hårene vokser ikke ut stive. 

Det er mange som sliter med uønsket hårvekst i ansiktet grunnet pcos, alder eller genetiske faktorer. Noen foretrekker å vokse, andre barberer det bort og andre blåser glatt i gjøre noe som helst. 

Jeg kjøpte derma planing kniver og gjør det selv da jeg har i overkant av lange lyse hår. Det er gjort på et par minutter og jeg er veldig fornøyd med det. Tips til de som bruker kremer og foundation og har mye dun i ansiktet er å påføre det i retning av hårveksten så ikke hårene blir stående ut, men legger seg inntil huden. Hårene blir da ikke så synlige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...