Gå til innhold

Fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en sliten nybakt mor. Jeg føler ikke den kjærligheten for barnet mitt som jeg hadde forventet under graviditeten, tror kanskje det er fordi jeg er så sliten, ellers så er jeg redd det er en begynnende depresjon. Jeg er veldig fortvilet over dette, noen som har opplevd noe liknende som kan betrygge meg med at det bedret seg? Hvor lenge etter fødsel begynte dere å kjenne på den sterke morsfølelsen ovenfor barnet?

Anonymkode: c55b5...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk helsesøster! 🙂 Lykke til.

Skrevet (endret)

Jeg tok en test på spørreskjema under 6-ukers kontroll. Følte ikke morsfølelse. Viste seg at jeg hadde en lett depresjon grunnet bl.a. prematurt barn. Fikk hjelp via program på helsestasjonen. Gi beskjed til helsesøster!

Gikk forresten mange måneder før jeg fant morsfølelsen

Endret av ablaze
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Det er ganske vanlig. Men det er ikke noe du skal sitte inne med alene. Oppsøk helsesøster og få hjelp og veiledning gjennom denne prosessen. Det er viktig at du tar tak i det nå som du er obs på det før det kan eskalere. 

Du er ikke en dårlig mor eller et dårlig menneske. Det kan ramme hvem som helst og det er ikke noe å skamme seg over. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Kom gradvis snikende fra en ca 5 måneder..... fra ca 7 mnd så elsket jeg han. Samme nå med nr to som nå er 4 mnd..... men regner med at jeg snart blir mer glad i han også. Mistenker en depresjon her også, men siden det gikk bra sist så satser jeg på at går seg til nå også..... 

Anonymkode: 5ef12...f6a

AnonymBruker
Skrevet

For meg vokste den følelsen gradvis frem, til en overveldende bølge av kjærlighet da barnet nærmet seg året. Det tok altså ganske lang tid før den intense følelsen kom, som mange kjenner allerede på fødestuen. Jeg trengte tid til å bli kjent med det nye mennesket som krevde alt av meg døgnet rundt. Syns ikke det er så rart at det kan ta litt tid før man er glad i den personen som har snudd livet ditt på hodet. Jeg var heldigvis forberedt på at ikke alle elsker barnet sitt over alt på denne jord, med det samme babyen er ute. Håper du får hjelp til å innse at dette er veldig normalt, og at du fint kan være en god mamma for barnet ditt selvom følelsene lar vente på seg❤️

Anonymkode: e8ce3...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...