Daisy Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 O under - min mann og jeg skal være alene hjemme lørdag kveld, dvs. ingen unger som forlanger pizza eller taco. Har lyst til å lage noe mer spennende enn reker eller biff m/fløtegratinerte. Er det noen som har noen forslag? Vil ikke ha noe som krever mye forberedelser og at jeg stresser fordi det er vanskelig, eller fyker rundt som en strikkball. Gjerne noe som kan lages nesten ferdig på forhånd og som kan nytes i fred og ro. Det er jo meningen kvelden skal ha en hyggelig avslutning også....
Mrs. K Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Lun pastasalat er en sikker vinner her i huset. Jeg har ikke baconterninger opp på, men blander litt skinkebiter og ost i sausen. Serveres med hvitløksbaguetter. Sausen er best når den har stått i kjøleskapet en stund. Hilsen Trille
Mistyen Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Når vi skal ha en sånn romantisk kveld, lager vi fondue. Da lager man jo til alt på forhånd, og så "steker" man kjøttet ved bordet. Masse levende lys, og en god vin til feks
Paprika Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Jeg lager en super enkel kylling rett som jeg får veldig mye skryt av. til 2 personer. 1 løk i ringer, hele eller halve 1 paprika 1/3 med kremfløte Kyllingfilet eller grilla serveringsstykker Krydder Ost Ha løk og paprika i en passe ildfast form. Dekk over med kylling - bruker jeg fileter steker jeg dem først og deler dem i to før jeg dekker formen. Bland litt sennep, salt, pepper (+ evt annet krydder) sammen med fløten og hell over kyllingen. Dekk over med ost. Stek på ca 200 grader i ca 30 minutter. Serveres med ris og/eller salat, og evt. med bagetter og. Er kjempeenkel og veldig god.Tar ikke mange minuttene å lage, og steker mens du gjør andre ting Lykke til og ha en fin lørdagskveld _________________
Gjest hjalmarlover Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Når vi skal ha en sånn romantisk kveld, lager vi fondue. Da lager man jo til alt på forhånd, og så "steker" man kjøttet ved bordet. Masse levende lys, og en god vin til feks Åh...Kosli :kysse: Vi bruker også fondue ofte...Sjokoladefondu er kjempe godt! Vi dipper oppi frukt(kiwi,jordbær,ananas osv...) Sjokolade setter sansene i sving etter hva jeg har hørt.... :-D
Smørblomsten Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Hvis dere liker indisk mat, så kjøp Toro's Tandoori Chicken! ENKEL å lage og smaker nesten like godt som på restaurant (mild variant)!! Meget godt, og hvis du kjøper (evt baker) nan-brød, lager raita og kjøper mango-chutney (syltetøy), så har du alt tilbehør som trengs! KOS DERE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå