AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har alltid elsket følelsen av nytt interiørblad i hus. Det har vært min hellige stund! Instagram og pinterest er gode inspirasjonskilder, men de har liksom ikke kunne slå følelsen av å ha et fysisk magasin i hendene. Hvilket blad som har vært favoritten har variert, men jeg har vært glad i norske og danske magasiner som viser hjem det bor vanlige folk i og jeg har likt at reportasjene ikke bærer preg av overdreven styling. Men nå for tiden ender jeg opp med å bla kjapt gjennom og la det bli med det. Har sagt opp de abonnementene jeg hadde og har bestemt meg for å slutte å kjøpe blader en stund fremover( om jeg ikke kommer over noe nytt ).For det første har jeg sett "alt" før. I de norske bladene er hjemmene stort sett (over) eksponert på Instagram slik at jeg har sett de allerede. Bonytt har jeg lest nye av, tidvis også vakre hjem og interiør, men i disse er det spesielt en stylist som dominerer så mye at jeg mister interessen (stylistens hjem er jo i hver forb... utgave). Noen andre som kjenner på det samme? Det kan jo være at det bare er meg som trenger en pause, men jeg føler at kvaliteten har gått ned. Eller kanskje jeg leser feil blader, er det noen som har noen anbefalinger? Anonymkode: 237bc...389 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har bare tittet litt på forsiden de siste ukene(og lengtet etter tid og råd til å kjøpe og lese slikt), men har fått litt det samme inntrykket. Er det en ny trend på vei inn, ser man det i samtlige blader, omtrent. Dermed får jeg litt følelsen av å ha sett alle når jeg først har sett ett. Men det skal også sies at huset vårt ikke passer så godt til en del av de siste trendene, og vi må prioritere eksteriør over interiør en stund til. Så min surfing er heller halvhjertet, det kan hende det spiller inn. Anonymkode: cbb3d...ae1
Aragorn ll Elessar Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 Tror aldri jeg har lest i et interiørblad. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Samme her. Før var disse bladene en god kilde til inspirasjon. Nå angrer jeg nesten hver gang jeg har brukt penger på et interiørblad, fordi kvaliteten på de fleste norske er elendige. Nå kjøper jeg kun Vakre hjem og interiør da det hender at de kanskje har ett inspirerende hjem i bladet sitt. Tidligere år hadde de bare en stil, shabby chic, men nå viser de flere stiler. Likevel ser det ut til at Norge henger litt etter på interiørfronten. Se heller på Australia etc. Ellers kjøper jeg Conde Nas Traveller for inspirasjon, da de viser flott innredet hoteller og design. Anonymkode: 10f35...d14 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 Jeg syntes også at de norske inneholder mye stoff av typen "de beste borddekkingstipsene", "inspirasjon til hagefesten" osv. Det aller meste av det som presenteres på slike sider er produktplassering og pjatt. Veldig lite reell inspirasjon og jeg får følelsen av at de trenger noe kjapt å fylle bladet med. Jeg skal spare pengene fremover. Kanskje jeg skal øremerke alle penger jeg ville brukt på interiørblader og spare til en kul lampe eller noe. Ellers enig i at vakre hjem og interiør har blitt bedre enn de var før og at det kan dukke opp et kult hjem der innimellom. Men for en utgave eller to siden viste de en kjøkkenbenk full av grønne planter på forsiden (åpenbart stylet for anledningen) og bare forsiden var nok til å få meg fra å avstå fra å kjøpe bladet (hang sikkert sammen med at jeg kjente igjen kjøkkenet fra et utall tidligere reportasjer, det blir liksom bare om att og om att). Anonymkode: 237bc...389 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 declamer: jeg har aldri lest interiørblader fast. Leser i ny og ned. Men har teori TS. Pga flom av informasjon vi lever i, sånn som du nevner selv, det er interiør på instagram, pinterest, diverse fb grupper. Hvis man er interessert, og kikker der, så blir det ikke noe nytt å se i bladene, alt har du sett før. Det er ikke sikkert bladene ble dårligere enn før, det er DU som ble overeksponert, og vet bedre nå, du ble vanskeligere å underholde. Det er primært det de fleste printete medier som aviser og blader sliter nå med. Anonymkode: 57b6b...fa2 4
Zienna Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 Jeg bare elsker interiørblader, og har stabler av dem. Får både norske, svenske og danske interiør- og hageblader fra to venninner som begge kjøper dem til sine venterom (jobb). Er enig i at pinterest og instagram ikke er like avslappende og helt det samme som å bla i et blad. Der må man søke selv. Eller kanskje har det noe med glans og papirkvalitet å gjøre? For bildekvaliteten i bladene er svært god, synes jeg. Har ikke lagt merke til at kvaliteten har gått ned. Jeg koser meg fortsatt. Men, jeg hadde aldri betalt nærmere 100 kr per blad (som det koster). Det ville vært for dyrt i forhold til gleden. Da hadde jeg heller klart meg med Pinterest 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: declamer: jeg har aldri lest interiørblader fast. Leser i ny og ned. Men har teori TS. Pga flom av informasjon vi lever i, sånn som du nevner selv, det er interiør på instagram, pinterest, diverse fb grupper. Hvis man er interessert, og kikker der, så blir det ikke noe nytt å se i bladene, alt har du sett før. Det er ikke sikkert bladene ble dårligere enn før, det er DU som ble overeksponert, og vet bedre nå, du ble vanskeligere å underholde. Det er primært det de fleste printete medier som aviser og blader sliter nå med. Anonymkode: 57b6b...fa2 Ja, det du beskriver er nok helt rikrig. Men jeg syntes også at de norske bladene jeg leser / har lest har utviklet seg negativt. Det virker som om det er noen få aktører (les frilansere som i stylister/skribenter/fotografer) som går igjen. Og innmari mye styling og produkter som lånes fra kjente butikker og plasseres i reportasjene. Eller produkter som plasseres er fra "stylistens egen butikk ". Et paradoks at de som skal fortelle oss hva som er trendy også selger produktene de pusher. Eller at de selv tjener på å reklamere for interiørbutikker som låner ut stæsj. Det vises tydelig at det er en liten bransje dette og jeg syntes det er mye mer av det nå enn det var før. Må det kan være at det alltid har vært slik, bare at jeg ikke har vært obs på det. Jaja. Det siste her ble i grunnen en avsporing. Anonymkode: 237bc...389 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Jeg så gjennom en stabel interiørblader da jeg var hos frisøren sist. Det er så likt alt som er i bladene, skandinavisk stil blir kjedelig i lengden, de fleste hjemmene ligner hverandre til forveksling. Og hvor er fargene? Noen fargeklatter på puter og nips stort sett. Anonymkode: 531fc...c48 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Enig med deg TS. Jeg er ikke verken på Instagram eller Pinterest, MEN synes akkurat det samme. Abonnerte på samtlige blad, elsket min "meg-tid" der jeg dumpet ned i sofaen med ulike interiørblad. Men nå har de tapt seg såpass at jeg har avsluttet alle abonnement, og ikke kjøper jeg i butikk. Savner den spenningen og følelsen med et nytt BRA blad i postkassa. Anonymkode: 466fe...b59 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 Før var de ulike bladene mer rendyrket i stilen. Jeg kjøpte for eksempel aldri vakre hjem og interiør eller boligdrøm for de ble for shabby chic og romantisk for meg. Men nå kan de samme hjemmene dukke opp hvor som helst. Kanskje med unntak av bo bedre, de holder muligens bedre på stilen sin (Leser ikkedet ofte, så vet ikke). Gi meg et skikkelig bra blad! Reportasjer fra hjem hvor det bor ekte mennesker, blås i om hjemmene er fylt med ting som har navn og som kan kjøpes på eksklusive interiørbutikker i hovedstaden, finn vanlige folk som har det fint hjemme og unngå de samme folka om og om igjen (og omgangskretsen deres). Lurer på om det var flere fast ansatte fotografer og journalister i redaksjonene før, mens det nå er mer frilansere og at det er grunnen til at det blir som det blir? Anonymkode: 237bc...389 5
sommermor Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 Jeg synes Rom123 og Boligpluss er bra blad, Bonytt leser jeg sjelden. Ellers blir det lett til at jeg søker inspirasjon på instagram, selv om det samme gjerne går igjen der også.
Anim92 Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 Blir alltid litt skuffa når jeg bruker pengene på det.. spesielt Vakre! Ser alltid såå fristende ut, men så er 80% reklame..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #14 Skrevet 28. mai 2019 Vakre hjem har nå alltid vært drit kjedelig. Og blendahvitt. Prøv Lev Landlig. Det bladet føler jeg ikke kjøpepress av når jeg leser det. Hyttemagasiner kan også være gøy - i hvert fall hvis de promoterer nøkternt hytteliv, og ikke nedbygde fjellheimer og hytter med 8 bad og slikt. Anonymkode: 8948b...27b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 Hvor mye koster disse bladene egentlig? Anonymkode: c1501...01b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #16 Skrevet 28. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye koster disse bladene egentlig? Anonymkode: c1501...01b Tingen er at hvis man abonnerer så koster de ikke særskilt mye. Anonymkode: 8948b...27b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #17 Skrevet 28. mai 2019 I løssalg koster de i underkant av en hundrings. Anonymkode: 237bc...389
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 On 5/27/2019 at 6:13 PM, AnonymBruker said: .. blås i om hjemmene er fylt med ting som har navn og som kan kjøpes på eksklusive interiørbutikker i hovedstaden, finn vanlige folk som har det fint hjemme og unngå de samme folka om og om igjen (og omgangskretsen deres)... Anonymkode: 237bc...389 godt sagt 😂 Anonymkode: 57b6b...fa2 1
moroklompen Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Jeg leser stort sett bare Interiørmagasinet og noen ganger Maison. Alle de andre syntes jeg er kjedelige og litt for romantisk/chabby chic i stilen. 1
Gjest hind Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har også mistet interessen for dem. Alt er så likt. NÅ skal vi ha det hvitt. Grått. Svart. Alle i flokk, ingen variasjon, og veldig mye reklame. Da lar jeg meg heller inspirere på Pinterest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå