Gå til innhold

Guttetur til termin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin i midten av sommeren, og mannen skal på guttetur. Han blir borte til dagen jeg har termin, og mener dette er hans rett, siden jeg bærer på hans barn. 

Han mener jeg er heldig som får lov til og være i permisjon med baby etter fødsel og skal være hjemme lenge, så dette ble også brukt som argument på at en to ukers med "gutta" var på sin plass. 

Han mener dette bare er hormonene som snakker, og at jeg vil roe meg så fort han drar på tur. 

Hvordan ville dere reagert på dette? 

Anonymkode: 85fb2...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på om det er deres første barn, eller om du har født før. Slik jeg har forstått det, så er det oftere at fødselen på ens første barn skjer noen dager etter eksakt termindato, mens barn nummer to ++ kan ta kortere tid. Likevel kan man ikke vite om man vil få en styrtfødsel med nummer én for eksempel. Samtidig burde du psyke deg opp til at fødselen kan ta ti timer +-. Så det kan hende han rekker å komme til sykehuset i god tid før du har ungen ute av deg, men jeg ville ikke tatt sjangsen på det.

Jeg mener at han burde komme hjem dagen før.

Lykke til med han.

Anonymkode: ecf94...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært så uaktuelt at jeg sannsynligvis ikke hadde villet ha ham med på fødsel. Heller gjøre det alene enn med en i rommet jeg var forbanna på, han kunne sittet i gangen. Hvis min mann hadde kommet hjem på termindato, hadde vannet gått og fødselen vært i gang. 

Anonymkode: 0b45e...ff4

• Liker 31
Gjest RødeFare
Skrevet

For meg spiller det ingen rolle hvilket barn dette er i rekken. Han risikerer å ikke være tilstede når barnet hans blir født, og det er bare trist og uakseptabelt - både mot deg og mot barnet han venter. (Ja, han venter også barn.)

Guttetur få han ta en annen gang. Dette barnet har bare én fødsel. 

Skrevet (endret)

Dårlig gjort av han. Nå er ikke tiden for guttetur. Han burde skamme seg. Han må være der for deg. Håper han snur og skjønner at han ikke kan få i pose og sekk. Nå er tiden for å vise at han er mann og prioritere å ta vare på og beskytte familien sin. 

Det er bedre at han drar på guttetur når han ser at det går bra med deg og baby. Ikke noe problem å være alene med baby et par uker så lenge det er normale forhold. Da tenker jeg fravær av kolikk, brystbetennelse, sykdom eller andre plager som gjør det vanskelig å være hjemme alene med baby. Så lenge det er normale forhold og frisk baby og mor så hadde det iallfall ikke vært noe problem for meg å være hjemme med baby et par uker. 

Endret av Sensi
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sjarmerende mann du har😲

Anonymkode: 2bccb...e37

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en tosk. Dere kommer nok ikke til å være sammen lenge. 

Anonymkode: 05e69...d89

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin i midten av sommeren, og mannen skal på guttetur. Han blir borte til dagen jeg har termin, og mener dette er hans rett, siden jeg bærer på hans barn. 

Han mener jeg er heldig som får lov til og være i permisjon med baby etter fødsel og skal være hjemme lenge, så dette ble også brukt som argument på at en to ukers med "gutta" var på sin plass. 

Han mener dette bare er hormonene som snakker, og at jeg vil roe meg så fort han drar på tur. 

Hvordan ville dere reagert på dette? 

Ikke bare risikerer han å ikke være med på fødselen, men du mister din viktigste støtteperson! Du får si at det er hans barn du har i magen, dermed din rett til å kreve at han er der og støtter deg de siste ukene og dagene! Det er da ting begynner å bli tungt og skremmende! 

Anonymkode: 88cdd...88a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Han burde skamme seg. Hadde min mann ymtet frempå med noe slikt ukene før fødsel så hadde jeg klikka i vinkel. Hadde vært helt uaktuelt. Han får værsågod å ofre noe for den familien dere skal ha han også. Du har gått gravid i 9 mnd og skal igjennom noe av det vondeste, tøffeste og på verdensbasis mest livstruende en kvinne kan gå igjennom (PS, også det vakreste!) også kan han ikke droppe en guttetur i ukene før fødsel? Ærlig talt.

Du er virkelig ikke hormonell hvis du blir sint for dette, og han mannen din fortjener en skyllebøtte av dimensjoner. Han må skjerpe seg.

Anonymkode: 7116e...454

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Så fordi det er hans barn du bærer, er det hans rett å slippe å være til stede når barnet blir født...? Hormonell eller ei, men jeg hadde hørt mer på hormoner enn slike tynne argument. "Jeg vil ikke være med på fødselen fordi blablabla" hadde faktisk vært lettere å forholde seg til, for det er i alle fall en ærlig sak! 

Anonymkode: fe184...024

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Akkurat vært igjennom en ny krangel om denne turen, og nå er jeg både egoistisk og lite sympatisk ovenfor han. 

Han mener jeg overreagerer og heller burde være glad på hans vegne for denne turen. 

Kjenner jeg blir mektig lei meg  

• Liker 5
Skrevet

To uker på guttetur opp til termin er hans rett? For en fjompenisse! 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, tror ikke på at disse mennene finnes; enda mindre at det finnes damer som vil ha barn med dem.

Anonymkode: c1053...3a1

• Liker 17
Skrevet

Jeg fødte min første tre dager før, så jeg hadde vært hjemme med baby allerede...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts!

Er det deres første barn?Sorry to break the news men..

Hvis har oppfører seg slik FØR dere har fått barn,er det nok lite håp for dere desverre.

Du kommer til å være den som må ta vare på kidden mens han suller med sitt.Det er utrolig tøft å ha en nyfødt i hus,og jeg er redd dere ikke kommer til å holde sammen lenge

ps:for en tosk av en mann

Anonymkode: dc102...165

• Liker 24
Skrevet

Tror han at babyer kommer alltid på bestilt dato? Det er hans jobb som blivende far å passe på sin kjære og sitt ufødte barn i denne mest sårbare tiden. Han skal passe på at du får hjelpen du trenger, hva om du våkner midt på natten av at fødsel er igang. Du vil ha nok med riene. Han skal få deg til sykehuset trygt, og passe på deg der.

Hvis han ikke skjønner dette selv, så er han ansvarsløs. Hadde han reist, hadde jeg i ditt sted ikke giddet si fra hvis barnet ble født når han var borte. Så fikk han fortelle resten av sitt liv den historien til familie og kjente.

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...